SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dzień dobry TVN” straciło widzów, ale jest liderem. 280 mln zł z reklam

Magazyn „Dzień dobry TVN” zarówno w dni powszednie jak i w weekendy sezonie 2012/2013 miał mniej widzów niż rok wcześniej. Stacja TVN w czasie emisji produkcji pozostała jednak liderem rynku.

„Dzień dobry TVN” straciło widzów, ale jest liderem. 280 mln zł z reklam

„Dzień dobry TVN” w dni powszednie w okresie od 3 września 2012 roku do 21 czerwca 2013 roku oglądało średnio 570 tys. widzów, co przełożyło się na 15,06 proc. udziału wśród widzów oraz 18,22 proc. wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek śniadaniowego programu wyemitowano 1 maja br. Zgromadził on 1,06 mln widzów. Wszystkie trzy topowe wydania śniadaniowego programu TVN pokazane zostały w dni świąteczne.

Magazyn „DD TVN” - w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej - stracił 37 tys. widzów, gdy średnia widownia wynosiła 607 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 16,44 proc. i 19,06 proc. udziału. Wtedy jednak program ukazywał się głównie o godz. 8.30 (więcej na ten temat).

Stacja TVN w czasie emisji porannego magazynu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajmowała TVP2, nadająca głównie konkurencyjne „Pytanie na śniadanie”, a także seriale obyczajowe, co przełożyło się na 10,76 proc. udziału. Dalej uplasował się Polsat (gł. animacje i powtórki polskich seriali; 8,53 proc.) oraz TVP1 (gł. „Wiadomości, „Pogoda”, „Polityka przy kawie”, programy dla dzieci, cykle dokumentalne oraz powtórki polskich seriali; 6,14 proc.).

Wpływy reklamowe z wydań „Dzień dobry TVN” nadawanych w dni powszednie wyniosły 176,4 mln zł i w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej były one o 39,4 mln zł wyższe (dane cennikowe, bez rabatów).

"Dzień dobry TVN" na tle konkurencji w dni powszednie

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVN - Dzień dobry TVN

569 884

15,06%

18,22%

TVP2

407 054

10,76%

8,49%

Polsat

322 905

8,53%

10,20%

TVP1

232 246

6,14%

3,80%

 

Topowe wydania "DD TVN" w dni powszednie

Wszyscy 4+

Data

AMR

SHR %

01-05-2013

1 062 403

15,89%

01-11-2012

932 764

12,99%

03-05-2013

919 717

12,84%


Wydania weekendowe „Dzień dobry TVN”, emitowane w soboty i niedziele o godz. 8.30 (w okresie od 1 września ub.r. do 23 czerwca br.), oglądało średnio 961 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 15,10 proc. oraz 17,23 proc. udziału. Najchętniej oglądane weekendowe wydanie „DD TVN”  pokazano 28 października ub.r., które zainteresowało 1,45 mln widzów.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. emisje te straciły tylko 20 tys. oglądających. Wówczas śledziło je 981 tys. osób (odpowiednio 15,75 proc. oraz 17,75 proc. udziału).

Również w czasie pokazywania weekendowych wydań „DD TVN” stacja była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce należało tutaj do TVP2, nadającej głównie magazyn „Pytanie na śniadanie”, powtórki „Barw szczęścia” oraz programy dokumentalne, co przełożyło się na 10,56 proc. udziału. Dalej uplasował się Polsat (gł. seriale animowane, kulinarny magazyn „Ewa gotuje”, „Studio weekend” i „Tylko taniec”; 8,67 proc.) oraz TVP1 (gł. programy dla dzieci i filmy fabularne; 6,34 proc.).

Przychody weekendowego „DD TVN” w minionym sezonie to z kolei 100,9 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrosły one o 20,9 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

"Dzień dobry TVN" na tle konkurencji w weekendy

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVN - Dzień dobry TVN

960 919

15,10%

17,23%

TVP2

672 009

10,56%

8,44%

Polsat

551 773

8,67%

9,75%

TVP1

403 219

6,34%

4,96%

 

Topowe wydania "DD TVN" w weekendy

Wszyscy 4+

Data

AMR

SHR %

28-10-2012

1 449 172

16,33%

24-02-2013

1 334 837

16,80%

17-03-2013

1 328 388

16,31%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” straciło widzów, ale jest liderem. 280 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian94
Dlaczego w klasyfikacji stacji na 4 miejscu podajecie TVP1? Skoro mieli 3-4% to znaczy, że są stacje tematyczne, które w tym czasie miały więcej widzów - zapewne TVN24, czy jakaś stacja muzyczna
12 8
odpowiedź
User
Gi
Dzień dobry fajne jest!:-)
12 10
odpowiedź
User
dudek
Nie rozumiem. Przecież banki muszą gdzieś upchnąć swoje reklamy. Te mają specyficznego odbiorcę. Opisywany program kierowany jest głównie do emerytów i ludzi bezrobotnych, którzy zazwyczaj są bez kasiory i dlatego swoje nudne życie kompensują oglądaniem tych farmazonów. Żeby od razu achy! i ochy! nad biznesowym sprytem menadżerów. Bez przesady. O tragicznej komice tych wydarzeń świadczy to, że kredyty są reklamowane przez zgranych aktorów - ludzi zawodowo zajmujących się udawaniem, a najważniejsze informacje podawane są małym druczkiem. No śmiech na sali, żeby mnie do wzięcia kredytu przekonywał jakiś celebryta. A co on może wiedzieć o produktach finansowych?
9 8
odpowiedź
User
Lila
Bardzo lubię ten program. Nieprawdą jest, że odbiorcami są emeryci i bezrobotni. Jest wręcz odwrotnie;-)
10 10
odpowiedź