SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie Awards 2011: Grand Prix dla Serca i Rozumu TP SA (wideo)

W tegorocznej edycji Effie Awards nagrodę Grand Prix otrzymały Publicis, MEC i TP SA za kampanię neostrady z Sercem i Rozumem. Agencją reklamową roku została Ogilvy, a domem mediowym roku - MEC.

Effie Awards 2011: Grand Prix dla Serca i Rozumu TP SA (wideo)

Kampania neostrady TP, za którą agencja reklamowa Publicis, dom mediowy MEC i Telekomunikacja Polska dostały Grand Prix Effie Awards 2011, była prowadzona jesienią ub.r. W spocie promującym, że internet o prędkości do 20 Mb/s jest dostępny od 1 zł miesięcznie, Serce dopytuje Rozum, jak duża jest tak naprawdę ta szybkość.


- Nieczęsto zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią silnie przenikając do świadomość. 6 października Randy Zuckerberg na spotkaniu w Warszawie powiedziała, że to najlepszy koncept kreatywny w Polsce - uzasadnia Wojciech Sobieraj, przewodniczący tegorocznego jury, na co dzień prezes Alior Banku. - Segment usług internetowych zmienia się bardzo szybko. Megabity, hajdifiniszyny, pakiety, abonamenty, ostatnie mile. Każdy konkuruje z każdym. Ceny zmieniają się codziennie. Klienci... czują się zagubieni. Kształcić, zainteresować, wzbudzić emocje. Zbudować spójną, logiczną, powtarzalną platformę komunikacji. Wyróżnić się. Stanąć poza, obok, ponad… Wygrać. A wszystko nie jako jakiś startupik, jakieś nowe coś, ale jako lider rynku… - wylicza.

>>> Serce i Rozum w reklamach TP (wideo case study)

Przypomnijmy, że reklamy z Sercem i Rozumem zostały też nagrodzone w tegorocznym konkursie KTR, w którym TP otrzymała tytuł marketera roku (zobacz szczegółowe wyniki). Ten format reklamowy jest wykorzystywany od ok. półtora roku.

W Effie Awards 2011 najlepszą agencją reklamową okazała się Ogilvy, a najlepszym domem mediowym - MEC. Te rankingi stworzono, przyznając 16 punktów za Grand Prix, 8 punktów za złoto, 5 - za srebro, 3 - za brąz, a jeden za nominację (przy czym w kategorii Long Term Marketing Excellence, która nie bierze udziału w wyścigu o Grand Prix, punktacja wyglądała następująco: złoto - 12 punktów, srebro - 8, brąz - 5, a nominacja - jeden).

Agencje reklamowe
firma pkt
Ogilvy 19
Publicis 16
Brain 14
180heartbeats 11
G7 8
Just 8
Live 8
Saatchi & Saatchi Poland 8
Testardo Gram 8
Touch Ideas 8
DDB Warszawa 6
Adheads 5
BBDO Warszawa 5
Brasil 5
EM Lab 5
Lowe GGK 5
Mather Communications 5
TBWA\ 5
Heads Advertising ART FM 3
Red8 Advertising 3
Wunderman Polska 3
Ogilvy Interactive 2
Addapter 1
GPD Advertising 1
Domy mediowe
firma pkt
MEC 35
Starlink 17
Starcom 13
PanMedia Western 11
Macroscope OMD 9
Maxus Warszawa 7
Media Direction OMD 5
Media Vest 5
Universal McCann 5
ZenithOptimedia Group 5
MediaCom Warszawa 4
PHD Media Direction 4
Mindshare Polska  3
MPG 3
Optimum Media OMD 3

 

 >>> Gala Effie Awards 2011 (fotoreportaż)

Ogółem w Effie Awards 2011  przyznano dwie Złote Effie, 14 Srebrnych i 11 Brązowych. Do konkursu zgłoszono 103 kampanie reklamowe, z których nominacje otrzymało 38. Wszystkie nagrody wręczono wczoraj podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim.
   

 
- Druga edycja Effie, w której agencje i domy mediowe dokonywały wspólnych zgłoszeń, potwierdziła zasadność wprowadzonej rok wcześniej formuły. Generalnie należy pozytywnie ocenić jakość zgłoszonych prac. Warto podkreślić, że w przeważającej większości podawano w nich dane liczbowe odnoszące się do zamierzonych celów biznesowych, choć w dalszym ciągu zdarzyły się zgłoszenia, w których przed kampaniami stawiano jedynie efektywnościowe cele wizerunkowe, a wysokość ich realizacji podawano w formie zindeksowanej - komentuje Paweł Patkowski, ekspert z branży telekomunikacyjnej, FMCG i sportowej, który w konkursie przewodniczył jednej z grup jurorskich. - Nieco mniej pozytywnym zaskoczeniem jest wciąż niewielka liczba kampanii wykorzystujących w sposób innowacyjny działania social mediowe. A internet nadal jest bardziej wsparciem niż równorzędnym kanałem komunikowania. W przyszłości należałoby się spodziewać większej aktywności w tym obszarze - dodaje.

ZŁOTE EFFIE
Kategoria - Napoje
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Testardo Gram, Brain, Touch Ideas, Starlink Łomża. Mały browar z dużym piwem Łomża Browary Regionalne Łomża
Kategoria - Media Idea
1 Macroscope OMD, Just, Live Męskie Granie Żywiec Grupa Żywiec
         
SREBRNE EFFIE
Kategoria - Żywność
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Saatchi & Saatchi Poland, ZenithOptimedia Group Taniec Wedel E.Wedel
2 Lowe GGK, MEC Uwolnij Lwa Lion Nestlé Polska
3 Ogilvy, Starcom Milka. Razem dla Tatr Milka Kraft Foods Polska
4 BBDO Warszawa, Media Direction OMD Prosto z Pieca Lay's Prosto z Pieca Frito Lay Poland
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
2 TBWA\ Sztuczne Szczęki Pedigree DentaStix Mars Polska 
Kategoria - Usługi
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Brasil Dlaczego Ona to zrobiła? Biuro Podróży TUI TUI Poland
3 180heartbeats, PanMedia Western, EM LAB Internetowa Rewolucja Google AdWords Google Poland
Kategoria - Pro Bono
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Mather Communications, Maxus-Warszawa Weź, bądź człowiekiem Fundacja Azylu pod Psim Aniołem Fundacja Azylu pod Psim Aniołem
Kategoria - Finanse
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Brain, PanMedia Western, 180heartbeats ING "Bajki” Konto Direct ING Bank Śląski 
2 Starlink  PZU Uważaj na atrapy Pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych OC/AC PZU
3 Adheads, Media Vest  Stokrotka Kredyt hipoteczny Getin Noble Bank 
Kategoria - Long Term
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Agencja G7 , MEC Dobre Łaciate Mleko Łaciate Mlekpol
Kategoria - Media Idea
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Naga prawda o ubezpieczeniach ING Życie ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie 
3 Ogilvy, Starcom  Milka. Razem dla Tatr Milka Kraft Foods Polska
         
BRĄZOWE EFFIE
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 DDB Warszawa, Optimum Media OMD Neutrogena Formuła Norweska Neutrogena Johnson & Johnson Poland
Kategoria - Leki
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Starcom Bystrzak Vigor Bystrzaki USP Zdrowie
Kategoria - Usługi
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
2 DDB Warszawa, Universal McCann Kampania Wietnam Nowe połączenie lotnicze Warszawa - Hanoi Polskie Linie Lotnicze LOT
Kategoria - Retail
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Saatchi & Saatchi Poland, MPG Kasa wraca jak bumerang Carrefour Carrefour Polska
Kategoria - Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Ogilvy Fundacja TVN - Liczy się każdy gest Payback Loyalty Partner Polska
Kategoria - Promocja Miejsc i Wydarzeń
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 StarLink  Historie ukryte w obrazach Sukiennice Kraków sponsoring PZU PZU
Kategoria - Telekomunikacja
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
2 MediaCom Warszawa Jestem w Play Play P4 
Kategoria - Środki Trwałe
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Ogilvy, Mindshare Polska, Wunderman Polska 45 urodziny Ford Transit Ford Polska 
Kategoria - Launch
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 Red8 Advertising, PHD Media Direction Natura Kasztelan Niepasteryzowane Carlsberg Polska
2 MEC, Heads Advertising ART FM  DIH - Uwolnij swoje nogi DIH PPF "Hasco-Lek" 
Kategoria - Smart Budget
Lp. Zgłaszający Tytuł kampanii Produkt Klient
1 MEC Ranking Nescafe 3in1 Nescafe 3in1 Nestlé Polska 


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2011: Grand Prix dla Serca i Rozumu TP SA (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
żenujące wyniki
8 8
odpowiedź