Effie Awards 2011: Grand Prix dla Serca i Rozumu TP SA (wideo)

W tegorocznej edycji Effie Awards nagrodę Grand Prix otrzymały Publicis, MEC i TP SA za kampanię neostrady z Sercem i Rozumem. Agencją reklamową roku została Ogilvy, a domem mediowym roku - MEC.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Kampania neostrady TP, za którą agencja reklamowa Publicis, dom mediowy MEC i Telekomunikacja Polska dostały Grand Prix Effie Awards 2011, była prowadzona jesienią ub.r. W spocie promującym, że internet o prędkości do 20 Mb/s jest dostępny od 1 zł miesięcznie, Serce dopytuje Rozum, jak duża jest tak naprawdę ta szybkość.

- Nieczęsto zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią silnie przenikając do świadomość. 6 października Randy Zuckerberg na spotkaniu w Warszawie powiedziała, że to najlepszy koncept kreatywny w Polsce - uzasadnia Wojciech Sobieraj, przewodniczący tegorocznego jury, na co dzień prezes Alior Banku. - Segment usług internetowych zmienia się bardzo szybko. Megabity, hajdifiniszyny, pakiety, abonamenty, ostatnie mile. Każdy konkuruje z każdym. Ceny zmieniają się codziennie. Klienci... czują się zagubieni. Kształcić, zainteresować, wzbudzić emocje. Zbudować spójną, logiczną, powtarzalną platformę komunikacji. Wyróżnić się. Stanąć poza, obok, ponad… Wygrać. A wszystko nie jako jakiś startupik, jakieś nowe coś, ale jako lider rynku… - wylicza.

Przypomnijmy, że reklamy z Sercem i Rozumem zostały też nagrodzone w tegorocznym konkursie KTR, w którym TP otrzymała tytuł marketera roku (zobacz szczegółowe wyniki). Ten format reklamowy jest wykorzystywany od ok. półtora roku.

W Effie Awards 2011 najlepszą agencją reklamową okazała się Ogilvy, a najlepszym domem mediowym - MEC. Te rankingi stworzono, przyznając 16 punktów za Grand Prix, 8 punktów za złoto, 5 - za srebro, 3 - za brąz, a jeden za nominację (przy czym w kategorii Long Term Marketing Excellence, która nie bierze udziału w wyścigu o Grand Prix, punktacja wyglądała następująco: złoto - 12 punktów, srebro - 8, brąz - 5, a nominacja - jeden).

 

 >>> Gala Effie Awards 2011 (fotoreportaż) Ogółem w Effie Awards 2011  przyznano dwie Złote Effie, 14 Srebrnych i 11 Brązowych. Do konkursu zgłoszono 103 kampanie reklamowe, z których nominacje otrzymało 38. Wszystkie nagrody wręczono wczoraj podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim.     - Druga edycja Effie, w której agencje i domy mediowe dokonywały wspólnych zgłoszeń, potwierdziła zasadność wprowadzonej rok wcześniej formuły. Generalnie należy pozytywnie ocenić jakość zgłoszonych prac. Warto podkreślić, że w przeważającej większości podawano w nich dane liczbowe odnoszące się do zamierzonych celów biznesowych, choć w dalszym ciągu zdarzyły się zgłoszenia, w których przed kampaniami stawiano jedynie efektywnościowe cele wizerunkowe, a wysokość ich realizacji podawano w formie zindeksowanej - komentuje Paweł Patkowski, ekspert z branży telekomunikacyjnej, FMCG i sportowej, który w konkursie przewodniczył jednej z grup jurorskich. - Nieco mniej pozytywnym zaskoczeniem jest wciąż niewielka liczba kampanii wykorzystujących w sposób innowacyjny działania social mediowe. A internet nadal jest bardziej wsparciem niż równorzędnym kanałem komunikowania. W przyszłości należałoby się spodziewać większej aktywności w tym obszarze - dodaje.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych