Facebook na wojnie z hejtem. Prawie 27 mln usuniętych postów

W czwartym kwartale 2020 roku Facebook usunął ze swojego serwisu 26,9 mln wpisów zawierających mowę nienawiści. To więcej niż w poprzednim kwartale oraz wszystkich wcześniejszych okresach walki z hejtem - wynika z raportu transparentności Facebooka. Firma zaznacza, że wciąż usprawnia wykorzystanie sztucznej inteligencji do rozpoznawania i blokowania szkodliwych treści, a rozwijane mechanizmy są coraz bardziej skuteczne.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook na wojnie z hejtem. Prawie 27 mln usuniętych postów

Facebook opublikował cykliczny raport, w którym podaje rezultaty swoich działań przeciwko szkodliwym i groźnym treściom podejmowanych zarówno na Facebooku, jak też na platformie Instagram.

Więcej hejtu i agresywnych treści

Raport podaje najważniejsze liczby dotyczące okresu od początku października do końca grudnia 2020 r., a więc obejmujące m.in. moment wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych.

W czwartym kwartale ub.r. z Facebooka zostało usuniętych 26,9 mln wpisów zawierających przejawy mowy nienawiści. To więcej niż kwartał wcześniej (22,1 mln) oraz w każdym innym okresie w przeszłości serwisu.

grafika

Zgodnie z raportem kwartalnie z należącego do Facebooka Instagrama usunięto 6,6 mln hejterskich treści, niewiele więcej niż w trzecim kwartale ub.r. (6,5 mln).

W raportowanym okresie znacznie wzrosła liczba treści usuniętych dlatego, że zawierały elementy nękania i molestowania – wyniosła 6,3 mln wpisów, podczas gdy kwartał wcześniej było ich 3,5 mln. W wypadku Instagrama usuniętych zostało 5 mln wpisów (2,6 mln w trzecim kwartale).

grafika

Według raportu w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2020 r. Facebook interweniował także w wypadku 2,5 mln treści związanych z samobójstwem lub samookaleczeniem (1,3 mln w trzecim kwartale). Na Instagramie podobne działania zostały podjęte w związku z 3,4 mln postów.

Coraz lepsza technologia

W raporcie wskazano, że podane w nim rosnące liczby wynikają nie tylko z narastającej ilości brutalnych treści zamieszczanych przez użytkowników, ale także z coraz skuteczniejszych, opartych na wciąż doskonalonych technologiach ich rozpoznawania i izolowania.

Według Facebooka liczbę usuniętych przejawów hejtu w serwisie udało się zwiększyć m.in. w związku z coraz lepszą obsługą takich języków jak arabski, hiszpański i portugalski. Z kolei walkę z przejawami nękania i gwałtu ułatwia coraz bardziej skuteczny system przeglądania treści zawartych w komentarzach pod wpisami.

W swoim raporcie Facebook wskazuje jeszcze inny parametr związany z tzw. proaktywną ochroną użytkowników przed szkodliwymi treściami, w której najważniejsze jest działanie mechanizmów sztucznej inteligencji.

W omawianym okresie skuteczność ochrony proaktywnej udało się zwiększyć do 80 proc. na Facebooku oraz do 49 proc. na Instagramie. W praktyce oznacza to, że na 10 tys. odsłon rozmaitych treści tylko w wypadku od 7 do 10 odsłon można natrafić na wpisy zawierające przejawy nękania.

grafika

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?