SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Facebook, Pinterest, Google+ i GG tracą - w górę Wykop, WhatsApp i TikTok (top platform społecznościowych)

Wśród serwisów społecznościowych zdecydowanie najpopularniejszy jest Facebook, a wśród aplikacji - Messenger. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Wykop, WhatsApp, TikTok/Musical.ly i Facebook Lite, na znaczące spadki zanotowały Pinterest, Google+, NK.pl oraz aplikacje GG.

Article

We wrześniu br. przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 21,13 mln polskich internautów (czyli 77,04 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju). Wykonali oni na stronie 3,05 mld odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 5 godzin, 30 minut i 20 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Portal dominuje wśród serwisów społecznościowych we wszystkich tych statystykach. Druga w zestawieniu przeglądarkowa wersja Instagrama zanotowała 5,66 mln użytkowników i 148,04 mln odsłon, trzeci Wykop - 4,47 mln użytkowników i 72,75 mln odsłon, a czwarty Twitter - 4,09 mln użytkowników i 37,21 mln odsłon.

Jeśli chodzi o przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego, to poziom godziny oprócz Facebooka przekroczyły jeszcze Fotka.com (3 godziny, 10 minut i 16 minut), NK.pl (2 godziny, 35 minut i 41 sekund) oraz GG.pl (godzina, 55 minut i 31 sekund). Ten drugi serwis działa pod marką kojarzącą sią z Naszą Klasą, przy czym od kilku lat, po tym jak przejęła go Grupa Onet, jest pozycjonowany jako witryna z grami internetowymi.

Z kolei na Fotka.com 547,4 tys. internautów wykonało aż 170,28 mln odsłon. To daje średnio 311 mln odsłon na użytkownika, czyli więcej niż w przypadku Facebooka (144 odsłony) i GG.pl (134 odsłony).

Na Google+ ten wskaźnik wyniósł tylko 3,7 odsłony, a na Goldenline.pl - 3,9. Na początku października, po ujawnieniu luk w zabezpieczeniach tej pierwszej platformy, Google zdecydował o zamknięciu jej, witryna zniknie definitywnie za 10 miesięcy.

W rankingu są dwa serwisy dotyczące działalności zawodowej. Goldenline zanotowało minimalnie więcej użytkowników od Linkedin (oba serwisy miały ich po 2,42 mln), natomiast zdecydowanie mniej odsłon (9,39 mln wobec 19,62 mln) oraz krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (2 minuty i 38 sekund wobec 9 minut).

Tylko na komputerach Facebooka odwiedziło 17 mln internautów, którzy wykonali na portalu 1,49 mld odsłon oraz spędzili średnio po 4 godziny, 30 minut i 8 sekund.

Z NK.pl użytkownik korzystał przeciętnie przez 3 godziny, 51 minut i 45 sekund, z Fotka.com - przez 3 godziny, 12 minut i 8 sekund, a z GG.pl - przez godzinę, 51 minut i 29 sekund. Natomiast na Goldenline.pl średni czas spędzony przez internautę wyniósł jedynie 2 minuty i 34 sekundy, a na Ask.fm - 4 minut i 14 sekund.

Z kolei na urządzeniach mobilnych Facebook przy 12,22 mln użytkowników miał 1,56 mld odsłon oraz 3 godziny, 15 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Instagram.com zanotował 2,66 mln użytkowników i 112,86 mln odsłon, Wykop.pl - 2,52 mln użytkowników i 34,26 mln odsłon, Ask.fm - 331,6 tys. użytkowników i 39,83 mln odsłon, a Fotka.com - 301,4 tys. użytkowników i 90,99 mln odsłon.

W tym ostatnim serwisie internauta spędził średnio 3 godziny, 2 minuty i 43 sekundy, a na GG.pl - 2 godziny, 2 minuty i 5 sekund.

W skali roku Facebook stracił 4,05 pkt proc. zasięgu (to 4,99 proc. w dół). Liczba odsłon portalu zmalała o 1,7 mld (czyli 35,8 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika - o godzinę, 55 minut i 47 sekund (25,6 proc.). Za to Instagram zyskał 2,8 pkt proc. zasięgu, 72,94 mln odsłon oraz 5 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio o 15,7, 97,1 i 33,9 proc. w górę).

Procentowo jeszcze większe wzrosty osiągnął Wykop - o 4,51 pkt proc. zasięgu i 21,34 mln odsłon (czyli 38,2 i 41,5 proc.), przy minimalnym spadku średniego czasu spędzonego przez internautę. Natomiast Ask.fm co prawda zyskał 1,04 pkt proc. zasięgu (131,6 proc.) i 38,14 mln odsłon (to aż 1532 proc. w górę), ale przeciętny czas korzystania z witryny zmalał o 28 minut i 20 sekund (czyli 73,3 proc.).

Pinterest zanotował spadki o 2,28 pkt proc. zasięgu i 5,15 mln odsłon (27,2 i 24,3 proc.) przy wzroście średniego czasu korzystania o 2 minuty i 50 sekund (25 proc.). Natomiast Google+ straciło 2,3 pkt proc. zasięgu, 2,17 mln odsłon i 17 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (to odpowiednio 37,5, 35,6 i 4,6 proc. w dół), NK.pl - 0,36 pkt proc. zasięgu, 37,07 mln odsłon oraz 17 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania (6,7, 41,1 i 10 proc. w dół), a GG.pl - 0,06 pkt proc. zasięgu, 2,02 mln odsłon oraz 5 minut i 49 sekund średniego czasu korzystania (5,1 i 4,7 i 4,8 proc. w dół).

Zdecydowanie najpopularniejszymi aplikacjami społecznościowymi są Messenger (miał 9,95 mln użytkowników w zeszłym miesiącu) i Facebook (7,96 mln). Do tego wersja Lite pierwszej zanotowała 1,94 mln użytkowników, a drugiej - 2,75 mln.

W skali roku obie wersje Lite osiągnęły duże wzrosty zasięgu (Facebook Lite o 4,84 pkt proc., czyli 93,1 proc.). Natomiast główny Messenger stracił 3,17 pkt proc. zasięgu, a aplikacja Facebooka - 4,68 pkt proc. (to odpowiednio 8 i 13,9 proc. w dół).

Zasięg WhatsAppa zwiększył się rok do roku o 86 proc. (z 11,11 do 20,67 proc.), a aplikacji TikTok (do sierpnia br. działającej jako Musical.ly) - prawie czterokrotnie (z 0,81 do 2,24 proc.).

Bardzo mocno spadły natomiast zasięgi aplikacji GG: tej mobilnej z 1,78 do 0,46 proc. (czyli o 74,2 proc.), a tej desktopowej z 4,51 proc. poniżej 0,4 proc. (skorzystało z niej tak niewielu uczestników badania Gemius/PBI, że nie można było oszacować jej wyników). Z kolei Google+ straciło 4,82 pkt proc. zasięgu (czyli 40,2 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook, Pinterest, Google+ i GG tracą - w górę Wykop, WhatsApp i TikTok (top platform społecznościowych)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łukasz
310 mln odsłon na 1 osobę na fotce? Nieźle się machneliscie xd
9 8
odpowiedź