SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook stawia na Grupy, będą lepiej widoczne i łatwiej dostępne dla użytkowników

Facebook rozpoczął testy związane z sekcją Grupy w swoim serwisie. W założeniach ten segment pojawi się w bardziej wyraźnym niż dotąd miejscu, a stworzenie własnej czy przystąpienie do istniejącej już Grupy będzie łatwiejsze niż dotąd. Budowanie facebookowych wspólnot użytkowników jest dla Marka Zuckerberga kolejnym krokiem w angażowaniu internautów w jego serwis.

Article

O planach Facebooka związanych z sekcją Grupy poinformowały zachodnie media, m.in. serwis The Telegraph.

Zgodnie z nimi Facebook rozpoczął ograniczone na razie do wąskiego grona użytkowników testy polegające na lepszym wyeksponowaniu zakładki Grupy oraz łatwiejszym dostępie do tej części platformy.

W wersji mobilnej Grupy pojawiają się na wyeksponowanym miejscu wśród powiadomień, próśb o przyjęcie do znajomych oraz aktualności.

Umieszczenie przycisku Grup w bardziej widocznym miejscu ma pomóc użytkownikom w odnajdywaniu kręgów internautów o podobnych zainteresowaniach, a także w tworzeniu własnych tego typu mikrospołeczności.

Jak zauważa The Telegraph stawianie na Grupy przez Facebook jest z jednej strony związane z niewielką popularnością oddzielnej aplikacji Groups wprowadzonej przez serwis w 2014 r., z drugiej strony zaś z zapowiedzianej wcześniej przez Marka Zuckerberga strategii rozwoju Facebooka zakładającej rosnące zaangażowanie użytkowników dzięki ich wzajemnym powiązaniom w obrębie Grup.


Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale br. 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook stawia na Grupy, będą lepiej widoczne i łatwiej dostępne dla użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl