SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” w internecie z większą przewagą nad „Super Expressem”. W dół Dziennik.pl i Polskatimes.pl

Portal „Faktu” umocnił się na pozycji lidera zasięgowego wśród witryn internetowych dzienników ogólnopolskich, przy czym na dłużej użytkowników przyciąga platforma „Gazety Wyborczej”. Spore spadki zanotowały Dziennik.pl i Polskatimes.pl.

Article

W lipcu br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska), jako strona www i aplikacja mobilna, odwiedziło 11,25 mln internautów, spędzając średnio po 14 minut i 54 sekundy. Witryna zanotowała 37,87 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Portal „Super Expressu” (Grupa ZPR Media), funkcjonujący jedynie w wersji przeglądarkowej, zanotował 10,62 mln użytkowników, 35,75 proc. zasięgu oraz 7 minut i 32 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę, a platforma „Gazety Wyborczej” (Agora) - 7,19 mln odwiedzających, 24,22 proc. zasięgu oraz 16 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Spośród dzienników o profilu gospodarczym najpopularniejszy portal ma „Rzeczpospolita” (Gremi Media) - w zeszłym miesiącu przyciągnął 3,09 mln internautów (co dało 10,39 proc. zasięgu), każdego średnio na 6 minut i 5 sekund.

Treści z „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) są publikowane w trzech serwisach. Dziennik.pl zanotował 3,06 mln użytkowników, 10,29 proc. zasięgu oraz 5 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania, Gazetaprawna.pl - 2,29 mln internautów, 7,71 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 31 sekund średniego czasu, a Forsal.pl - 1,31 mln użytkowników, 4,4 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Natomiast witrynę „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) odwiedziło 935,2 tys. internautów (3,15 proc. zasięgu), każdy spędził tam średnio 3,5minuty.

Portal Polskatimes.pl (Polska Press) przyciągnął 2,28 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 3 minuty i 3 sekundy, a witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) miała 2,14 mln odwiedzających, 7,19 proc. zasięgu oraz 6 minut i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania. Serwis „PS”, od miesięcy działający w domenie Onet.pl, został właśnie połączony z sekcją sportową tego portalu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

„Gazeta Wyborcza” z 290 tys. subskrybentów cyfrowych

Na większości portali z zestawienia wiele treści jest dostępnych odpłatnie, w ramach subskrypcji. Agora o wynikach subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej”, rozwijanej od ośmiu lat, informuje co kwartał - na koniec marca br. korzystało z niej 290 tys. użytkowników, wobec 258 tys. rok wcześniej.

Inni wydawcy wyniki swoich ofert subskrypcji cyfrowych podają dużo rzadziej. Z takiej oferty „Puls Biznesu” na początku br. korzystało ponad 22 tys. użytkowników, natomiast Gremi Media podało, że w pierwszym kwartale br. liczba subskrypcji cyfrowych do „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, kupowanych w systemie autoodnawialnym, zwiększyła się o 49,2 proc.

Na zmiany wyników w ujęciu miesiąc do miesiąca wpłynęła wprowadzona w badaniu Mediapanel z początkiem lipca aktualizacja metod estymowania zasięgów. Realizujące badanie Gemius i PBI podają, że w wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.

Platforma „Faktu” zyskała 884,7 tys. użytkowników (8,5 proc.), a średni czas korzystania z niej wydłużył się o minutę i 54 sekundy (14,6 proc.). Dzięki temu zwiększyła przewagę zasięgową nad portalem „Super Expressu”, który zanotował wzrost liczby odwiedzających o 174,6 tys. (1,7 proc.) i spadek przeciętnego czasu o 25 sekund (5,2 proc.).

W witrynie „Przeglądu Sportowego” przybyło 166,9 tys. internautów (8,5 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zwiększył się o 41 sekund (11,1 proc.). Portal „Rzeczpospolitej” zyskał 240,1 tys. użytkowników (8,4 proc.), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 19 sekund (4,9 proc.), a Forsal.pl - 21,9 tys. odwiedzających (1,7 proc.) i 6 sekund średniego czasu (3 proc.).

Natomiast na platformie „Gazety Wyborczej” liczba użytkowników zmalała o 184,3 tys. (2,5 proc.), przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 10 sekund (14,6 proc.). Dziennik.pl zanotował spadek o 544,6 tys. internautów (15,1 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 7 sekund (2 proc.), a Polskatimes.pl straciła 699,7 tys. użytkowników (23,5 proc.) i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: „Fakt” w internecie z większą przewagą nad „Super Expressem”. W dół Dziennik.pl i Polskatimes.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ktoś
SE ładnie i stabilnie w górę. Gdzie są teraz te niedowiarki, kture muwiły o nadchodzącym kolapsie?
0 0
odpowiedź
User
Kasia
Gratulacje Janku i Grzesiu! To kolejny wasz sukces po spadnięciu sportu na ostatnie miejsce. Pierwszy raz w historii jakiś Fakt prześcignął se.
0 0
odpowiedź
User
Aron
Współczuję ludziom o wąskich horyzontach czerpiących wiedzę o świecie z serwisów GW
2 1
odpowiedź