SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Festiwal najgorszych reklam Chamlet zmienił się w przegląd trendów komunikacji Hamlet

Po pięciu edycjach dobiegł końca organizowany na Uniwersytecie Wrocławskim konkurs Chamlet na najgorsze polskie reklamy. W zamian organizowany będzie Hamlet - przegląd koncepcji szeroko rozumianych przestrzeni projektowania komunikacji.

Konkurs Chamlety był organizowany w latach 2010-2014. - przywykliśmy do tego, że można się było pośmiać ze złych reklam, podziwić, że są takie żenujące i cieszyć się, że nikt nie przyjechał po odbiór nagród. Moglibyśmy to robić dalej, bo i zabawa była przednia. Przeraziło nas jednak coś innego. Owe złe reklamy stały się co prawda trochę lepsze, ale gust mainstreamu coraz gorszy. Więc trzeba to zmienić, stąd Hamlet - tłumaczy prof. Michael Fleischer, pomysłodawca i główny organizator festiwalu. - Chcemy pokazywać, co nam się podoba, co ma znaczenie społeczne, co może pomóc zmienić chociaż trochę nasze otoczenie i przyzwyczajenia, chcemy znaleźć to, w czym manifestuje się coś nowego. Ponieważ, jak mawiała pewna postać, być albo nie być - dodaje.

Podczas przeglądu Hamlet zostaną zaprezentowane i omówione przykłady szerokiego zastosowania projektowania komunikacji w Polsce, podzielone na pięć kategorii: design (opakowań, informacji, produktu), reklama, miasto (działalność społeczna, administracyjna, lokalna), media (tematy medialne, dyskurs) i zjawisko (społeczne, rynkowe).

Przegląd, organizowany przez studentów i prowadzących projektowania komunikacji na Uniwersytecie Wrocławskim, odbędzie się 4 grudnia br. o godzinie 18.00 w sali im. Unii Europejskiej na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Propozycje nominacji z Polski w poszczególnych kategoriach można przesyłać poprzez profil Hamleta na Facebooku lub na adres mailowy przegladhamlet@gmail.com.

- Hamlet stracił jedną literkę w nazwie, ale zyskał zupełnie nową formułę. Kierujemy naszą uwagę na rozwiązania, które można określić słowami: funkcjonalne, użytkowe, integrujące, zrównoważone, rozwojowe, prospołeczne i proekologiczne. Chcemy również pokazać, czym (naszym zdaniem) jest projektowanie komunikacji, rozumiane jako strategiczne rozwiązywanie problemów i dostarczanie rozwiązań prostych w użyciu, które na stałe goszczą w komunikacji społecznej - zapowiada dr Mariusz Wszołek, jeden z organizatorów festiwalu.

Dołącz do dyskusji: Festiwal najgorszych reklam Chamlet zmienił się w przegląd trendów komunikacji Hamlet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl