Subskrybenci sfrustrowani interfejsami platform streamingowych. „Brakuje agregatorów”

Trzy piąte użytkowników platform steamingowych jest niezadowolonych z poruszania się po treściach na nich dostępnych. Z raportu firmy Accenture wynika, że 44 proc. ankietowanych spędza ponad 6 minut na poszukiwaniu czegoś ciekawego do obejrzenia.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Subskrybenci sfrustrowani interfejsami platform streamingowych. „Brakuje agregatorów”

W ramach badania „Streaming's Next Act: Aggregators” przebadano 6 tys. konsumentów na całym świecie, aby zrozumieć ich preferencje, przekonania i zachowania związane z serwisami streamingowymi. Oprócz trudności związanymi ze znalezieniem czegoś do obejrzenia, konsumenci uważają również, że ponad 60 proc. treści, za które płacą, nie jest dla nich interesująca. Ponad połowa (56 proc.) twierdzi, że chciałaby, aby ich profil z jednej usługi mógł być łatwo udostępniany innej usłudze, aby w jednym miejscu znaleźć rekomendacje wszystkich interesujących treści.

grafika

Powstanie agregator treści?

Firma przekonuje, że rozwiązaniem może być powstanie agregatorów treści. W tej roli próbują występować na całym świecie platformy cyfrowe i sieci kablowe. Podpisanie umowy z zagranicznymi koncernami nie należy jednak do najłatwiejszych. Nie brakuje też marek, jak Disney+ stawiających na bezpośredni kontakt z konsumentem. Poza tym nie każdy użytkownik serwisu streamingowego chce dalej wiązać się z kilkuletnią umową z operatorem. Subskrypcję może w dowolnym momencie przerwać.

grafika

 - Dzięki naszym badaniom konsumenci stwierdzili, że streaming wideo stał się nieco nieporęczny, nieprzyjazny i drogi dla wielu z nich - powiedział Andrew Walker, odpowiedzialny za komunikację w Accenture. - Potrzebna jest duża zmiana w ekosystemie streamingu, aby dać konsumentom większą kontrolę nad ich doświadczeniem - dodanie inteligentnego agregatora treści, łączącego treści wielu platform - dodał.

Coraz więcej platform, każda z innym menu

W tej chwili zdarza się, że użytkownik streamingu jeden serial ogląda na Netfliksie, inny w Amazon Prime Video, a rozgrywki Bundesligi w Viaplay. Tylko w Polsce na rynku działają jeszcze m.in. Player, Canal+ online, Polsat Box Go, a w tym roku zadebiutują także HBO Max, Disney+ i SkyShowtime. Każda platforma to inny interfejs, inne ustawienia aplikacji.

grafika

Badania Accenture wskazują również, że podczas gdy konsumenci bardziej zauważają coraz atrakcyjniejsze treści w streamingu, uważają jednocześnie, że poruszanie się po rosnącej liczbie usług jest coraz bardziej frustrujące. Agregatory treści mogą rozwiązać ten problem, ujednolicając dostęp do usług streamingowych za pośrednictwem oprogramowania aplikacyjnego, usług i umów o udostępnianiu danych. Agregatory mogą również wspierać elastyczność i personalizację widzów, służąc jako pojedyncza platforma z wyselekcjonowanymi treściami, które umożliwiają im wybór dokładnie tego, co chcą oglądać.

- Ludzie oczekują innowacji i ulepszeń w tej przestrzeni i szukają firmy, która wymyśli nowe i lepsze pomysły na dostarczanie im treści w sposób, który ułatwi im życie, a wrażenia z oglądania będą przyjemniejsze - powiedział John Peters, dyrektor zarządzający w grupie branży mediów i rozrywki w Accenture. Firma proponuje też serwisom streamingowym zaangażowanie się w ofercie innych usług niż wideo. Na przykład gier, e-booków czy podcastów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia