Gazeta.pl startuje z Green Deskiem i serwisem poświęconym ekologii. Szefem Patryk Strzałkowski

W redakcji portalu Gazeta.pl (Agora) od piątku, 14 maja rusza Green Desk, który ma integrować dziennikarzy i tematy dotyczące klimatu i środowiska. Nową strukturą i serwisem Zielona.gazeta.pl kieruje Patryk Strzałkowski.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Ideą Green Desku ma być wyraźne wzmocnienie działań całej redakcji portalu związanych z publikowaniem treści poświęconych ekologii i kryzysowi klimatycznemu.

Szefem obu przedsięwzięć został Patryk Strzałkowski - dziennikarz zajmujący się ekologią, związany z Agorą od 2015 roku. Ma dbać o rozwój serwisu Zielona.gazeta.pl, blisko współpracować ze stroną główną Gazeta.pl, a także nadzorować i koordynować prace międzyredakcyjnego Green Desku. Jego rolą będzie też koordynowanie współpracy z partnerami, w tym z Koalicją Klimatyczną czy Covering Climate Now, a także budowanie sieci ekspertów.

Większy nacisk na „zielone” treści

Gazeta.pl regularnie publikuje treści o klimacie, lecz od piątku redakcja portalu chce położyć na nie większy nacisk i skupić je w ramach Green Desku.

- Zmiana ma dotknąć całej redakcji Gazeta.pl, wszystkich działów. Chodzi o to, żeby koordynować i skuteczniej pracować nad treściami związanymi ze zmianami klimatu, środowiskiem i ekologią. W ramach Green Desku będę współpracował z kilkunastoma dziennikarkami i dziennikarzami z różnych redakcji Gazeta.pl - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.gazeta.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/renata-luscinska-head-of-data-privacy-gazeta-pl-martyna-matuszewska-business-data-adtech-owner,7170203049691265a ##

Dodaje, że ideą jest „włączenie myślenia o klimacie” w prace wszystkich zespołów portalu i koordynacja ich działań. – Będziemy wymieniali się wiedzą, kontaktami, doświadczeniem. Chcemy coraz lepiej pisać o klimacie, a także rzetelnie informować o kryzysie klimatycznym. Publikować materiały nie tylko o czarnych scenariuszach, lecz także o możliwych rozwiązaniach zgodnie z bliską nam ideą dziennikarstwa rozwiązań. Będziemy pokazywać naszym czytelnikom, że to wciąż kryzys, który możemy zażegnać i w dużej mierze wiemy, jak to zrobić.

grafika

Partnerstwo z Covering Climate Now

Od kwietnia Gazeta.pl jako jedno z trzech polskich mediów jest partnerem Covering Climate Now - globalnej inicjatywy, której celem jest poprawa informowania o kryzysie klimatycznym w mediach na całym świecie, zaś od maja zaczyna partnerstwo z Koalicją Klimatyczną, w ramach którego m.in. będzie publikować artykuły ekspertów koalicji.

- Jako Gazeta.pl chcemy być najbardziej zielonym medium w Polsce. Na łamach serwisu od lat regularnie publikowane są eksperckie materiały dotyczące zmian klimatycznych, ekologii oraz problemów naszej planety. Wierzymy, że media mają szczególną rolę w budowaniu narracji i edukowaniu społeczeństwa w sprawach środowiska i klimatu. Jesteśmy u progu głębokich zmian na całym świecie i dziennikarze powinni o tym w odpowiedni sposób opowiadać. Na znaczeniu zyskują więc rzetelna informacja, weryfikowanie faktów oraz unikanie publikowania fake newsów - dodaje Patryk Strzałkowski.

Ekologia ważna też biznesowo

Jak podkreśla wydawca, rozwój obszaru dedykowanego ochronie środowiska jest ważny również z biznesowego punktu widzenia. Coraz więcej marek szuka partnerów do wspólnego działania na tym polu i chce publikować treści w miejscu zapewniającym rzetelną informację na tematy związane ze zmianami klimatycznymi.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-siedziba-wynajem-biura-praca-zdalna-w-pandemiii,7170197914240641a ##

- Kilka miesięcy temu postanowiliśmy także zacząć doceniać firmy działające na rzecz troski o środowisko. W ramach akcji „Reklama dla klimatu” mogły one reklamować swoje ekologiczne działania na stronie głównej Gazeta.pl za symboliczną złotówkę. Pierwsza edycja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem, że w styczniu postanowiliśmy uruchomić drugą odsłonę akcji - wyjaśnia Patryk Strzałkowski. - To początek naszego zielonego rozwoju, bo dopiero rozpoczyna się walka o klimat - zmienia się oblicze negacjonizmu klimatycznego i media muszą sobie z tym radzić – podsumowuje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady