Gmail i długo nic. Ile osób korzysta z poczty WP i Onetu?

Z Gmaila korzysta ponad 21 mln polskich internautów. Serwisy mailowe rodzimych portali horyzontalnych mają po kilka razy użytkowników mniej, najpopularniejsza w tej grupie jest WP Poczta.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Gmail i długo nic. Ile osób korzysta z poczty WP i Onetu?
fot. Pixabay.com

W lutym 2025 roku serwisy i aplikacje Google’a z kategorii mailowej, czyli w praktyce Gmaila, odwiedziło 21,7 mln polskich internautów, co przełożyło się na 72,99 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 59 minut i 55 sekund.

Sekcje mailowe czołowych polskich portali horyzontalnych przyciągają po kilka razy mniej użytkowników. WP Poczta zanotowała 6,76 mln odwiedzających (co dało 22,74 proc. zasięgu) oraz 53 minuty i 16 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego . Znacznie niżej w rankingu jest analogiczna witryna drugiego portalu należącego do Wirtualnej Polski o2, z 3,43 mln użytkowników, 11,52 proc. zasięgu oraz 35 minutami i 38 sekundami przeciętnego czasu korzystania.

Na dłużej internautów przyciągały sekcje mailowe Onetu (Ringeri Axel Springer Polska) i Interii (Grupa Polsat-Interia). Pierwsza miała w lutym 3,99 mln użytkowników, 13,41 proc. zasięgu oraz godzinę, 23 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania, a druga – 3,45 mln odwiedzających, 11,59 proc. zasięgu oraz godzinę, 15 minut i 24 sekundy średniego czasu.

Z kolei platformy mailowe Microsoftu – na czele z Outlookiem – odwiedziło 2,15 mln polskich internautów (7,23 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 15 minut i 41 sekund.

grafika

W porównaniu ze styczniem Gmail zyskał 113,1 tys. internautów (0,5 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 35 sekund (4,1 proc.). WP Poczta zanotowała wzrost liczby użytkowników o 90,2 tys. (1,3 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 5 minut i 41 sekund (9,6 proc.).

W serwisie mailowym Onetu ubyło 90,1 tys. internautów (2,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 2 minuty i 17 sekund (2,6 proc.), a analogiczna witryna Interii straciła 49,4 tys. użytkowników (1,4 proc.) oraz 3 minuty i 38 sekund średniego czasu (4,6 proc.).

Z kolei o2 poczta zyskała 343,9 tys. odwiedzających (11,1 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 11 minut i 52 sekundy (25 proc.), a witryny mailowe Microsoftu – 204 tys. (10,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Australia daje dobry przykład. O słuszności ograniczenia social mediów dzieciom [OPINIA]

Australia daje dobry przykład. O słuszności ograniczenia social mediów dzieciom [OPINIA]

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej