SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google AdWords - 20 najdroższych kategorii słów kluczowych

Firma WordStream przygotowała zestawienie 20 najdroższych anglojęzycznych kategorii słów kluczowych w systemie reklamowym Google AdWords. Za co reklamodawcy są skłonni płacić najwięcej?

Google AdWords - 20 najdroższych kategorii słów kluczowych

Google AdWords jest systemem opartym o licytację, gdzie reklamodawcy licytują słowa kluczowe, aby mieć jak najlepszą pozycję dla swoich reklam na stronach internetowego giganta. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy internauci klikają jego reklamę.

Kategorią słów kluczowych osiągającą najwyższą - sięgającą 54,91 dolara - cenę za jedno kliknięcie (cost per click - CPC), jest "insurance" (przykładowe słowa kluczowe: "auto insurance price quotes", "buy car insurance online"). Odpowiada ona za 24 proc. przychodu Google z systemu AdWords.

Następne kategorie to:
- "loans" ("consolidate graduate student loans", "cheapest homeowner loans"); CPC - 44,28 USD; 12,8 proc.
- "mortgage" ("refinanced second mortgages", "remortgage with bad credit"); CPC - 47,12 USD; 9 proc.
- "attorney" ("personal injury attorney", "DUI defense attorney"); CPC - 47,07 USD; 3,6 proc.
- "credit" ("home equity line of credit", "bad credit home buyer"); CPC - 36,06 USD; 3,2 proc.

Pełne zestawienie prezentuje poniższa infografika:

WordStream szacuje, że 97 proc. swojego całkowitego przychodu Google czerpie z reklam na swoich stronach, a w ostatnim roku wpływy firmy z tego tytułu sięgnęły 32,2 miliarda dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google AdWords - 20 najdroższych kategorii słów kluczowych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rebe
wpiszcie sobie 'lokaty" zobaczycie ile u nas jest adsensów
odpowiedź
User
artur
Nie chce mi się wierzyć, że istnieją firmy gotowe płacić ponad 50 dolarów za jeden przeklik który nie gwaranuje nic. Realnie jak co dziesiąta osoba zostaje klientem danej firmy to koszt jej zdobycia to 500usd.
odpowiedź
User
MatNaleśnik
@artur Podejrzewam błąd w tłumaczeniu bo tu nie chodziło o konkretny klik ale to czy po tym kliku dana firma zarobi, a jeśli tak to przelewa na konto użytkownika ads daną kwotę.
odpowiedź