Google pomoże rozpoznać obrazy generowane przez sztuczną inteligencję

Google doda funkcje do wyszukiwania umożliwiające rozpoznawanie i oznaczanie obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję.Narzędzia te pojawią się w ciągu tego roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Google wprowadza nowe funkcje wyszukiwania, umożliwiające wykrywanie dezinformacji i obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję (AI) - podał Bloomberg.

Według agencji jedna z funkcji nosi nazwę „O tym obrazie” i jest to dodatkowa informacja zawierająca m.in. dane o tym, kiedy obraz został po raz pierwszy zaindeksowany przez Google, a także gdzie się pojawił i gdzie indziej znaleziono go w internecie. Celem tej funkcji jest pomoc użytkownikom w określeniu oryginalnego źródła obrazu i jego kontekstu.

Kolejną innowacją jest to, że Google będzie tagować obrazy generowane za pomocą swoich narzędzi AI. Firma planuje również współpracować z innymi platformami i usługami, w tym Midjourney i Shutterstock, aby zapewnić odpowiednie oznaczanie obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję. Celem Google jest oflagowanie wszystkich sztucznie wygenerowanych obrazów, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania.

Nowe funkcje Google zostaną wdrożone w bieżącym roku.

Bloomberg zauważa, że ​​ustalanie pochodzenia obrazów w internecie to pilny problem w dobie sztucznej inteligencji. Istnieje kilka startupów pracujących nad budową narzędzi do weryfikacji i uwierzytelniania. Wśród nich jest Truepic, wspierany przez Microsoft. Agencja podkreśla jednak, że nowe funkcje Google są stosunkowo mniej zaawansowane technologicznie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem