SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

iSuppli: kryzys dotknął rynek sprzedaży komputerów

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku światowy ryneksprzedaży pecetów w końcu ugiął się przed kryzysem kredytowym i poserii kolejnych wzrostów zanotował spadek.

Z danych firmy badawczej iSuppli wynika, że w IV kwartale nacałym świecie sprzedano 77,9 miliona komputerów, czyli o 1,5procenta mniej w porównaniu z III kwartałem (79,1 mln).

"Pomimo że konsumenci na całym świecie zaczęli w pełni odczuwaćkredytowy kryzys w III kwartale 2008 roku, to nie wpłynęło tonegatywnie na sprzedaż pecetów. Jednak w IV kwartale nawet tenrynek poddał się ekonomicznej rzeczywistości" - zaobserwowałMatthew Wilkins, główny analityk iSuppli.

Jednocześnie pomimo słabych ostatnich trzech miesięcy, cały 2008rok zakończył się wzrostem liczby sprzedanych komputerów o 11,4procenta w porównaniu z rokiem 2007: z 268,4 do 299,4 miliona. Takdobry wynik rynek zawdzięcza laptopom, których sprzedaż zwiększyłasię o 35 procent, podczas gdy w przypadku komputerów desktopowychodnotowano 4-procentowy spadek.

W IV kwartale światowym liderem była firma Hewlett-Packard zliczbą 14,49 miliona sprzedanych komputerów i 18,6 procenta udziałuw rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy: Dell (10,29mln, 13,2 proc.), Acer (9,2 mln, 11,8 proc.), Lenovo (5,5 mln, 7,1proc.) oraz Toshiba (3,68 mln, 4,7 proc.).

Identycznie wyglądała sytuacja za cały 2008 rok, w którym HPsprzedał 55,97 miliona pecetów i miał 18,7 procenta rynkowegoudziału, wyprzedzając kolejno firmy Dell (43,26 mln, 14,4 proc.),Acer (31,81 mln, 10,6 proc.), Lenovo (21,79 mln, 7,3 proc.) orazToshiba (13,6 mln, 4,5 proc.).

W związku z szybko zmieniającymi się uwarunkowaniami na rynku,firma iSuppli znacząco zredukowała swoją prognozę odnośnie wzrostusprzedaży komputerów w roku bieżącym: z 4,3 do zaledwie 0,7procenta.

źródło: DigiTimes

Dołącz do dyskusji: iSuppli: kryzys dotknął rynek sprzedaży komputerów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl