Już 11 mln Polaków korzysta z Temu. Vinted przyciąga na ponad 2 godziny

Na Vinted w październiku polscy internauci spędzili średnio po 2 godziny i 15 minut, a na mającym zdecydowanie najwięcej odwiedzających Allegro - prawie 2 godziny. Platforma Temu po kolejnym wzroście, o prawie milion użytkowników, wyprzedziła e-sklep Media Expert.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanym liderem polskiego e-commerce pozostaje Allegro, z którego korzysta ponad 80 proc. polskich internautów. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. podstawową odsłonę platformy odwiedziło 18,96 mln użytkowników (co dało 63,81 proc. zasięgu), spędzając tam średnio po godzinie, 55 minut i sekundę. Natomiast uruchomione kilka lat temu Allegro Lokalnie, gdzie oferty mogą wystawiać sprzedawcy bez kont firmowych, zanotowało 6 mln odwiedzających, 20,18 proc. zasięgu oraz 8 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Powyżej 10 mln internautów przyciągnęły jeszcze dwie platformy. Chińską witrynę Temu, działającą u nas od lipca br., odwiedziło 10,81 mln użytkowników (36,39 proc. zasięgu), korzystając średnio po 21 minut i 42 sekundy, natomiast w serwisie sieci elektromarketów Media Expert każdy z 10,46 mln odwiedzających (35,19 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 7 minut i 16 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-ile-zarabia-zakupy-dostawa-zysk,7169463919720065a ##

Temu popularniejsze niż Aliexpress i Shein

W zestawieniu są też inne chińskie platformy. Aliexpress zanotował 8,73 mln użytkowników, 45 minut i 39 sekund spędzonych średnio przez każdego i 29,4 proc. zasięgu, a Shein - 6,11 mln internautów, 20,57 proc. zasięgu oraz 41 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania. Z kolei amerykański Amazon przyciągnął 6,38 mln internautów (21,49 proc. zasięgu), każdego średnio na 6 minut i 29 sekund.

W tej ostatniej statystyce na czele jest odzieżowy Vinted. Każdy z 6,3 mln użytkowników (21,22 proc. zasięgu) spędził na platformie przeciętnie 2 godziny, 14 minut i 3 sekundy.

Oprócz Media Expert w czołowej dziesiątce są obecne dwie inne stacjonarne sieci sklepów. Platforma Empiku zanotowała 7,75 mln użytkowników, 26,09 proc. zasięgu oraz 6 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania, a witryna drogerii Rossmann - 5,99 mln internautów, 20,15 proc. zasięgu oraz 6 minut i 20 sekund przeciętnego czasu.

grafika

W porównaniu z wrześniem Allegro zyskało 393,5 tys. użytkowników (to 2,1 proc. w górę) oraz 10 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania (10,5 proc.), a na Allegro Lokalnie przy spadku liczby odwiedzających o 148,2 tys. (2,4 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 40 sekund (25,4 proc.).

Od debiutu Temu trzykrotnie w górę

Na Temu liczba polskich użytkowników zwiększyła się o 948,8 tys. (9,6 proc.), a średni czas korzystania - o 4 minuty i 25 sekund (25,5 proc.). Platforma wyprzedziła e-sklep Media Expert, na którym ubyło 263,6 tys. internautów (2,5 proc.).

Temu osiągnęło wzrost i tak znacznie niższy niż we wcześniejszych miesiącach. W lipcu platformę odwiedziło 3,25 mln polskich internautów, spędzając średnio po 7 minut i 25 sekund. Miesiąc później przyciągnęła już 5,81 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 11 minut i 54 sekundy, a we wrześniu - 9,86 mln internautów, średnio na 17 minut i 17 sekund. W ciągu trzech miesięcy jej odwiedzalność potroiła się.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-aplikacje-mobilne-w-polsce-wybory-do-sejmu-w-2023-r,7169467503339137a ##

Amazon w październiku zyskał miesiąc do miesiąca 314,9 tys. użytkowników (5,2 proc.) i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (8,7 proc.), Vinted - 437,7 tys. internautów (7,5 proc.) oraz 27 minut i 45 sekund przeciętnego czasu (26,1 proc.), a platforma Rossmanna - 174,3 tys. użytkowników (3 proc.) i 40 sekund średniego czasu (11,8 proc.).

Natomiast na Aliexpress ubyło 103,5 tys. polskich internautów (1,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 6 sekund (2,3 proc.). Witryna Empiku zanotowała wzrost o 117,8 tys. użytkowników (1,5 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 27 sekund (6,6 proc.), a Shein - spadek o 238,9 tys. odwiedzających (3,8 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 8 minut i 24 sekundy (25,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"