SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na razie bez daty startu serwisu streamingowego AMC+ w Polsce

Prowadzony przez amerykańską firmę AMC Networks serwis streamingowy AMC+ miał zadebiutować w Europie Środkowo-Wschodniej w I kwartale 2023 roku. Choć dobiega on końca, to biuro prasowe filmowej stacji AMC, nie ma informacji o starcie nowej usługi na polskim rynku. Na innych rynkach debiut AMC+ też się opóźnił.

Serwis streamingowy AMC+ Serwis streamingowy AMC+

Pierwsze informacje o tym, że AMC+ może zadebiutować w Polsce pojawiły się w lutym 2022 roku. - Planujemy uruchomić AMC + w Indiach, a następnie w Hiszpanii, Nowej Zelandii, Ameryce Łacińskiej i innych krajach europejskich  - zapowiedział wówczas Chris Spade, dyrektor finansowy AMC Networks podczas rozmowy z inwestorami.

Przemawiając podczas panelu dyskusyjnego Pay-TV: Global trends w Dubrowniku w czerwcu zeszłego roku, Levente Málnay, wiceprezes AMC Networks International zapowiedział, że serwis AMC+ ma się pojawić na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej w pierwszym kwartale 2023 roku. Nie wymieniono wprost Polski, ale to największy rynek w regionie. Málnay zaznaczył, że AMC+ nie zamierza i nie może konkurować z takimi graczami jak Netflix, a zamiast tego będzie oferować coś innego. Wiceprezes AMC nie zdradził jednak w tej sprawie żadnych szczegółów.

„Globalne wdrożenie subskrypcji premium” opóźnione

Na stronie AMC Networks ostatnie informacje  o „globalnym wdrożeniu subskrypcji premium wideo na żądanie AMC+”  pochodzą z października 2022 roku.

- AMC+ niedawno zapowiedział debiut na kluczowych rynkach w Europie, regionie Azji i Pacyfiku, a kolejne kraje zostaną ogłoszone w nadchodzących miesiącach. W Hiszpanii usługa jest teraz dostępna w Orange TV, Vodafone TV, Jazztel TV oraz jako biblioteka w Prime Video i Apple TV. W Indiach AMC+ jest dostępne za pośrednictwem Prime Video i Apple TV. Usługa została właśnie uruchomiona także w Korei Południowej w Olleh TV KT. W Nowej Zelandii AMC+ jest teraz dostępny jako aplikacja na urządzeniach Apple i z systemami Android. W Australii usługa jest dostępna za pośrednictwem  urządzeń Apple, Android i Amazon Fire, a także serwisów Prime Video i Apple TV - można było przeczytać w komunikacie.

Zapowiedziano wówczas rozmowy z sieciami kablowymi oraz innymi serwisami streamingowymi, które mogłyby zaoferować AMC+ jako dodatkowy pakiet.  Choć na początku 2023 roku serwis miał pojawić się w Ameryce Łacińskiej, Brazylii i kolejnych krajach europejskich, to o debiutach cisza.  Serwis AMC+ jest wciąż  dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Indiach i Hiszpanii.

- Na ten moment nie mamy informacji na temat pojawienia się AMC + na polskim rynku. O ewentualnych zmianach będziemy informować na bieżąco - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe AMC.  W Polsce AMC Networks jest znana z kanału filmowo-serialowego AMC, który w 2016 r. zastąpił MGM i ze stacji Sundance TV, prezentującej głównie kino niezależne, produkcje dokumentalne i krótkometrażowe. Pozostałe kanały AMC Networks w Polsce to CBS Reality, CBS Europa i Polsat JimJam. W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku.

Czołowa produkcja AMC u konkurentów

W krajach Europy Środkowo-Wschodniej rynek serwisów streamingowych jest już zatłoczony. Działają tu m.in. Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, a ostatnio dołączył do nich SkyShowtime. Najbardziej znaną produkcję AMC, czyli „The Walking Dead” w Polsce oferują: Netflix, Disney+ i HBO Max. AMC Networks może bardziej opłacać się sprzedawanie im licencji niż uruchamianie serwisu, w którym musiałoby się znaleźć więcej oryginalnych i przyciągających widzów produkcji. Na naszym rynku Amazon Prime Video nie oferuje dodatkowych pakietów czy bibliotek VOD, co może utrudniać porozumienie z tą platformą.

Ponadto amerykańska firma musi się uporać z problemami wewnętrznymi. W grudniu koncern AMC Networks poinformował, że planuje zwolnić 20 proc. pracowników w Stanach Zjednoczonych w związku z trudnymi warunkami gospodarczymi. Po zaledwie trzech miesiącach pracy ze stanowiska zrezygnowała dyrektor generalna firmy Christina Spade. W lutym informowaliśmy, że AMC Networks planuje zmniejszyć wydatki na treści o prawie 20 proc. Przed pandemią firma wydawała około 1 mld USD na treści, zanim zwiększyła tę kwotę do około 1,3 mld USD w 2021 r. i 1,35 USD w 2022 r.

AMC+ ruszył w Stanach Zjednoczonych 11 czerwca 2020 roku. Jest tam dystrybuowany przez Xfinity, Amazon Prime Video, Apple TV, Dish Network, Sling TV, YouTube TV i DirecTV. W USA standardowa subskrypcja kosztuje 8,99 dol. miesięcznie, a roczna 83,88 dol. W Hiszpanii abonament kosztuje 3,99 euro. W tym kraju platforma poza „The Walking Dead” kusi klientów serialami „Dark Winds” czy „Wywiad z wampirem” oraz filmami fabularnymi.

Dołącz do dyskusji: Na razie bez daty startu serwisu streamingowego AMC+ w Polsce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Jedyny dobry serial jaki mieli spowszedniał i teraz mało kogo obchodzi. Po za tym u nas sprzedali masę praw innym, więc nie bardzo mieli by co dać na tej platformie.
odpowiedź
User
Otaku
Do AMC należy też platforma streamingowa HiDive adresowana do fanów japońskiej animacji (konkurent Crunchyroll). Póki co niedostępna w Polsce. Niektórzy liczyli na jej debiut wraz z AMC+.
odpowiedź