SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Winnicki z archiwum ATM Rozrywka. „Ściągamy też specjalistów od contentu”

Właściciel kanału Antena HD zakupił prawa do archiwum stacji ATM Rozrywka, którą telewizja Grupy MWE zastąpiła na MUX-1 naziemnej telewizji cyfrowej. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki zdradza, że wkrótce jego firma rozpocznie także produkcję atrakcyjnego contentu, który może sprzedać serwisom streamingowym. 

ATM Rozrywka nadawała w latach 2012-2021. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie podjęła decyzji o przedłużeniu koncesji dla tego kanału, bo jak twierdziła, nadawca na czas nie dostarczył wszystkich wymaganych dokumentów. Później Wojewódzki Sąd Administracyjny przychylił się do skargi ATM Grupy, której przewodniczący KRRiT odmówił przywrócenia terminu na złożenie wniosku o przedłużenie koncesji naziemnej. Regulator zapowiedział apelację.  Emisją wyłącznie w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych nadawca nie był zainteresowany.

- Intencją zarządu jest wznowienie nadawania tak szybko, jak tylko sprawa koncesji zostanie pozytywnie rozstrzygnięta. Spółka utrzymuje niezbędne zasoby, które umożliwią jej rozpoczęcie nadawania bezzwłocznie po przyznaniu koncesji i ponosi koszty z tym związane, jednocześnie nie generując przychodów z tego tytułu - zaznaczono w sprawozdaniu finansowym za 2021 roku ATM Grupy. Powrót ATM Rozrywka może ułatwić zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC. Umożliwia on emisję większej liczby kanałów telewizyjnych lub poprawę ich jakości. Konkurs na dotychczasowe miejsce ATM Rozrywka w multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej wygrała firma Michała Winnickiego. W MUX-1 jest nadawany kanał Antena HD.

Kanały Grupy MWE będą pokazywać archiwalne programy ATM Rozrywka

Choć na razie ATM Rozrywka nie nadaje, to Grupa MWE zakupiła prawa do emitowania jej własnych pozycji archiwalnych. - Kupiliśmy takie audycje: „Kozetka”, „Zameldowani”, „5 o'clark”, „Na Rybę”, „Piękno”, „Polskie Dziary”, „Urlop Polaka”, „Z wędką na tropie”, „Zawodowiec Amator”, „Zoooo” - praktykanci. Trafią do wakacyjnych i jesiennych ramówek kanałów Antena HD, TVC, Filmax, Home TV, Adventure oraz Xtreme TV - informuje Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel Grupy MWE.  Już od poniedziałku w ramówce Antena HD można znaleźć programy „Kozetka” i „Zameldowani”.

Szef Grupy MWE zapewnia, że poza treściami z ATM Rozrywka jego firma będzie rozwijać własną produkcję. - Zdecydowaliśmy się na zakup pełni praw do tych audycji, bo były dostępne na sprzedaż na atrakcyjnych warunkach, a my jako nadawca chcemy budować bibliotekę własnych produkcji. Model w którym emitujemy treści należące do innych dystrybutorów jest dobry tylko dla tych dystrybutorów - tłumaczy Winnicki.

Treści Grupy MWE trafią do serwisów streamingowych?

Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że Grupa MWE kupiła budynek, który pozwoli jej produkować więcej autorskich treści. - W lipcu przeprowadzamy się do nowej siedziby przy ul. Traugutta 147, gdzie znacznie zwiększamy zatrudnienie i wchodzimy w obszar szeroko rozumianej produkcji contentu. Ściągamy do pracy w Szczecinie wielu specjalistów, pracujących dawniej dla Telewizji Puls, Polot Media (TAKO Media), Warner Bros. Discovery, Kino Polska, aby produkować content tak dobry, że będziemy go mogli wyemitować nie tylko w naszych telewizjach, ale też sprzedamy prawa serwisom streamingowym. Przez content rozumiem nie tylko filmy, seriale i programy, ale też między innymi gry video czy podcasty radiowe. Niezmiennie chcemy dostarczać rozrywkę dla całej rodziny na wszystkich ekranach i we wszelkich formach dystrybucji - zapewnia Winnicki.

Z danych Nielsena wynika, że w I kwartale br. kanał Antena HD wśród samych odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej miał 1,01 proc. udziału w rynku.

Dołącz do dyskusji: Winnicki z archiwum ATM Rozrywka. „Ściągamy też specjalistów od contentu”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TxT
Miała być telewizja dedykowana dla seniorów (zwykły trik marketingowy aby przypunktować w konkursie na miejsce w MUXie), a jest taki sam komercyjny zsyp i syf jak wszędzie.
odpowiedź
User
nbt
W ogóle poza klasycznymi kanałami tematycznymi, zauważyłem, że całe to profilowanie w konkursach służy tylko przypunktowaniu. Wystarczy spojrzeć na kanały Polsatu - nie ważne, który włączysz, wszędzie dominuje to samo badziewie (paradokumenty i powtórki powtórek powtarzanych powtórnie). Czasem tylko leci coś, co odpowiada profilowi.
odpowiedź
User
mike
Kolejny contentowiec jakby polskich słów nie było!
odpowiedź