SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1,31 mln widzów teleturnieju „Jeden z dziesięciu” w TVP1. Producent programu: Nie zgadzamy się na zmiany, które obniżą poziom

Premierowe odcinki „Jednego z dziesięciu” w wiosennej ramówce śledziło średnio 1,31 mln widzów. TVP1 w czasie emisji audycji Tadeusza Sznuka była ostatnia na tle tzw. „wielkiej czwórki” w 4+ i trzecia w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 12,37 mln zł. - Nie zgadzamy się na zmiany, które obniżą poziom - informuje Anna Brzywczy, prezes zarządu Euromedia TV.

Tadeusz Sznuk, prowadzący "Jednego z dziesięciu", fot. TVP Article

Średnia widownia premierowych odcinków „Jednego z dziesięciu”, pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 17 lutego do 21 kwietnia br., wyniosła 1,31 mln osób, co przełożyło się na 9,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 5,06 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,65 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Teleturniej na antenie TVP1 oglądać można było w dni powszednie o 18.55.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek nadany 16 marca. Przyciągnął przed ekrany 1,45 mln osób.

TVP1 w czasie emisji teleturnieju zajęła ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem był wówczas TVN, nadający gł. „Fakty”, co dało tej stacji 18,79 proc. udziału. Druga pozycja należała do TVP2, emitującej gł. „Kozacką miłość” (13,62 proc.), a czwarta - do TVP2 („Wydarzenia”; 11,87 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka zajęła miejsce trzecie.

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków teleturnieju w analizowanym okresie wyniosły 12,37 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

TVP emituje powtórki teleturnieju "Jeden z Dziesięciu"

Jak już wczoraj informowaliśmy od czwartku TVP1 emituje powtórki najnowszej serii teleturnieju "Jeden z Dziesięciu". Umowa w sprawie kontynuacji nie została podpisana, a osoby pracujące przy produkcji nie wiedzą czy program całkowicie nie zniknie z anteny.

- Telewizja Polska nie będzie zawierać niekorzystnych umów. Te czasy skończyły się bezpowrotnie kilka lat temu. Telewizja liczy na korzystne dla stron zakończenie negocjacji - czytamy w oświadczeniu TVP.

Euromedia TV: rzeczywisty stan rzeczy w oświadczeniu Telewizji Polskiej został zniekształcony

W piątek odpowiedź na oświadczenie Telewizji Polskiej opublikowała firma Euromedia TV, producent „Jednego z dziesięciu”. Zdaniem producenta rzeczywisty stan rzeczy w oświadczeniu Telewizji Polskiej został zniekształcony.

Jak czytamy w skierowanym do widzów liście „Euromedia TV nie mogła otrzymać od TVP S.A. praw do formatu, ponieważ TVP S.A. nigdy ich nie posiadała - od początku tego teleturnieju w Polsce wyłącznie Euromedia TV, jako niezależny producent dysponuje prawami do produkcji „Jednego z dziesięciu” na terytorium Polski”.

- Partnerskie zasady współpracy są najważniejsze dla Euromedia TV - dlatego nie eskalowała i nie eskaluje ona swoich żądań, a przede wszystkim akceptuje konieczność samoograniczeń wynikających z istoty formatu. Ponadto, Euromedia TV zaakceptowała zaproponowane przez TVP S.A. koszty produkcji, więc niezrozumiałe dla producenta jest odnoszenie się do kwestii finansowych w oświadczeniu TVP S.A. - informuje w piątkowym oświadczeniu Anna Brzywczy, prezes zarządu Euromedia TV.

- Zaniepokojonych widzów informujemy i uspokajamy, że Euromedia TV zawsze stała i będzie stać na straży niezależności i wysokiej jakości programu. Jako producent teleturnieju nigdy nie zgodzimy się na zmiany, które mogłyby obniżyć poziom teleturnieju, na których pracowaliśmy przez tyle lat - dodaje Brzywczy.

Pełna treść oświadczenia Euromedia TV:

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.

Do połowy stycznia 2018 roku teleturniej pokazywała TVP2. Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego cyklu do TVP1.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 9,66 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,31 mln widzów teleturnieju „Jeden z dziesięciu” w TVP1. Producent programu: Nie zgadzamy się na zmiany, które obniżą poziom

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Akari
Jak TVP nie chce, to z pewnością inne stacje z chęcią nawiążą współpracę z EuromediaTV i będą emitować 1z10, wtedy w TVP nie zostanie już żaden wartościowy content
odpowiedź
User
XXXX
euromedia napisało oświadczenie, w którym nic nie ma - czyli dużo nic nie wnoszących słów, a jedynie bełkot, który dla telewidza nic nie znaczy. A można było napisać konkretnie o co chodzi i co jest nie tak, wówczas telewidz wiedziałby, kto ma rację.... Takie oświadczenia sugerują zaś, że prawda, jak zwykle.... leży gdzieś pośrodku
27 95
odpowiedź
User
Piotr
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Szkoda teleturniej trochę "legenda" który wzbogacał wiedzę...ale przecież obecną "misją" tvp nie jest to aby Polacy stawali się mądrzejsi. Na co idą te 2 mld z budżetu? czy nie na programy "misyjne" które mają coś wnosić?
93 12
odpowiedź