SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał Michała Winnickiego nie ruszy jako Silver TV

W naziemnej telewizji cyfrowej na miejscu po kanale ATM Rozrywka nie wystartuje zapowiadany jako „Silver TV” kanał Michała Winnickiego. Nadawca złoży wniosek o zmianę nazwy, bo pod marką „Silver TV - telewizja internetowa” działa już Beata Borucka, znana jako „Mądra Babcia”. Na razie nie wiadomo też, kiedy wystartuje nowa telewizja - wciąż trwają procedury w KRRiT i UKE - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Michał Winnicki Article

Pod koniec lutego br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po długich tygodniach rozmów zdecydowała, że miejsce po kanale ATM Rozrywka zajmie Silver TV - jedna z trzech propozycji programowych, jaką zaproponował Michał Winnicki, właściciel kilku kanałów w Polsce.

Kanał ma być propozycją skierowaną do widzów ze starszego pokolenia tzw. silver (srebrnego). - Inspiracją do stworzenia Silver TV była książka "Marketing generacji silver", a także moje własne obserwacje, gdyż jestem synem emerytów. Kanały adresowane do widzów 50+ powstały już m.in. w Czechach (CT3) oraz Niemczech (SAT1 Gold) i cieszą się tam dużym zainteresowaniem. Polska telewizja goni za młodym widzem w wieku 16-49 lat, ale to dawno nieaktualna grupa docelowa. Telewizji wierni są widzowie starsi i w końcu dla nich trzeba stworzyć dedykowany im tematyczny kanał telewizyjny - mówił nam wtedy Winnicki.

Nowy kanał nie wystartuje jako Silver TV

Jak się dowiedzieliśmy, kanał nie wystartuje jednak jako zapowiadany „Silver TV”. Dlaczego? Bo w internecie działa już Beata Borucka, znana szerzej jako „Mądra Babcia”, która prowadzi profile "Silver TV – pierwszej interaktywnej telewizji 50+". Zgłosiła już nazwę „Silver TV” jako znak towarowy do Urzędu Patentowego, by ją zastrzec, o czym jako pierwszy poinformował portal Satkurier.pl.

Spytaliśmy o to Michała Winnickiego, pomysłodawcę kanału Silver TV, który pod tą nazwą miał pojawić się w telewizji naziemnej.

- Fakt, że będzie organizowany konkurs na to miejsce na multipleksie był wiadomy od lata ubiegłego roku. Wydaje mi się, że pani Borucka, która działała pod marką „Mądra Babcia”, jak i nasza firma wpadły na pomysł nazwy kanału prawdopodobnie w podobnym czasie. Moją inspiracją była książka „Marketing Generacji Silver”, która jest w obrocie wydawniczym od dłuższego czasu. Formalnie pani Borucka zgłosiła do Urzędu Patentowego wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego w kilka dni po ogłoszeniu zwycięzcy konkursu na MUX1. Urząd go opublikował i rozpocznie się procedura roszczeniowa w sprawie tego znaku - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki.

Dodaje, że „cała procedura potrwa pewnie trochę czasu, może wnieść sprzeciw do Urzędu Patentowego, ale jego celem nie są wojny sądowe”. - Zważając na fakt, że jeszcze nie ruszyliśmy, nie chcemy robić sobie z nikogo wroga i prawdopodobnie zmienimy nazwę kanału na MUX1. Pani Borucka jest influencerem w grupie wiekowej, która będzie naszą grupą docelową. Będzie mogła z nami współpracować, być może będzie naszym gościem. Rozpoczęliśmy analizę, jakie działania prawne musimy podjąć z KRRiT, aby zmienić nazwę naszego projektu. Chcemy się upewnić, czy już teraz musimy złożyć wniosek o zmianę nazwy programu, czy dopiero po otrzymaniu koncesji. Nazwa jest podobna, a nasze oferta kanału na MUX1 będzie zgoła inna od tego, co prezentuje pani Borucka na Youtube czy Facebooku - dodaje.

Beata Borucka chce rozszerzyć działalność

Beata Borucka, która złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego "Silver TV" pytana przez nas, dlaczego zdecydowała się na ten ruch odpowiada: - Tą nazwą posługujemy się od lipca 2020 roku, a 17 października była premiera programowa tego projektu. Patrząc na dynamicznie rosnąca popularność naszych programów, nadawanych ze studia SILVER TV oraz rosnącą rozpoznawalność marki, podjęliśmy decyzję o złożeniu wniosku o rejestrację znaku towarowego i wyłącznego posługiwania się tą nazwą. Działania były podyktowane wyłącznie planami rozwoju naszego projektu - zaznacza Beata Borucka.

Dodaje, że "w mediach jest miejsce dla wszystkich, a bogactwo naszego języka pozwala na  znalezienie nazw swoich inicjatyw bez kopiowania istniejących".

- Nie podejmowaliśmy  do tej pory żadnych rozmów z firmą pana Michała Winnickiego, ani też nikt do nas się nie zwracał z prośbą o rozmowę. Nie widzieliśmy też powodu informowania kogokolwiek o składaniu wniosku do rejestracji znaku towarowego, pod którym powstają nasze autorskie programy. Format telewizyjny o nazwie SILVER TV, emitowany w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy na kanale Youtube jest naszym autorskim projektem i mamy niewątpliwe pierwszeństwo posługiwania się tym znakiem. W planach rozwojowych projektu SILVER TV jest wyjście poza sieć internet oraz rozszerzenie oferty programowej, więc rejestracja znaku jest działaniem oczywistym - podkreśla Beata Borucka.

Data startu wciąż nie jest znana

Nadawca wciąż nie otrzymał także dokumentu potwierdzającego, że dostał koncesję od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

- Wiem, że są obecnie załatwiane procedury pomiędzy Urzędem Komunikacji Elektronicznej a KRRiT, więc bazujemy głównie na oficjalnych komunikatach urzędu, wierząc, że niedługo otrzymamy koncesję na papierze. Równolegle szykujemy kanał do startu, natomiast zapewne sprawy formalne jeszcze potrwają. Trzeba pamiętać, że niektóre kanały na MUX=ach startowały nawet po roku od otrzymania koncesji, ale my nie chcemy tyle czekać. Robimy wszystko, aby ruszyć w dniu otrzymania kompletu dokumentów niezbędnych do prowadzenia komercyjnej emisji - zaznacza Winnicki.

Obecnie w miejsce dawnej ATM Rozrywki nadawana jest jedynie testowa plansza z informacją „Silver TV, start już wkrótce!”, na co zgodę miała wyrazić Krajowa Rada. - Na posiedzeniu, które odbyło się 4 marca 2021 roku KRRiT zajęła stanowisko, że próbna emisja programu jest możliwa dopiero po uzyskaniu decyzji koncesyjnej, a nie uchwały KRRiT. Jednocześnie Rada uznała za dopuszczalną emisję planszy zawierającej nieruchome obrazy, zapowiadającej przyszłą emisję programu „Silver TV”, jak również planszy informującej o nowym standardzie nadawania (DVB-T2/HEVC). KRRiT uznała, że nie dojdzie w takim przypadku do rozpowszechniania programu - poinformowała Teresa Brykczyńska, rzeczniczka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji portal Wirtualnemedia.pl.

Michał Winnicki pytany przez nas o datę startu kanału tłumaczy, że procedura może potrwać jeszcze bardzo długo, dlatego trudno określić, kiedy rozpocznie nadawanie. - Dopiero, kiedy dostaniemy koncesję, możemy wystąpić do UKE z wnioskiem o rezerwację częstotliwości. To z kolei może potrwać tydzień, miesiąc, bądź nawet dłużej. Po wydaniu decyzji o rezerwacji częstotliwości możemy złożyć wniosek o wydanie pozwoleń radiowych na konkretne stacje nadawcze i dopiero wtedy Emitel może puścić sygnał z nadajników Czas trwania całego procesu uruchomienia kanału zależy od dobrej woli urzędów – podkreśla nasz rozmówca.

W związku z faktem, że nie wiadomo, jak długo trwają procedury formalno-prawne, nie chce także zdradzać propozycji programowych, jakie pojawią się w ramówce. - Mamy już kilka propozycji programów, ale biorąc pod uwagę, że nie mamy jeszcze wyznaczonej konkretnej daty startu, na razie nie chcę ich zdradzać. Zdradzilibyśmy konkurencji  nasze pomysły, podczas gdy sami nie wiemy, kiedy rozpoczniemy nawet ich nadawanie. Sygnały, jakie dostaję z KRRiT czy z UKE jasno świadczą o tym, że start w marcu jest niemożliwy. Może uda nam się ruszyć z emisją na MUX1 w kwietniu – słyszymy.

Na razie wiadomo jedynie, że w ofercie znajdą się seriale, filmy, rozrywka, programy podróżnicze, kulinarne czy programy muzyczne skierowane do starszego widza.

Oprócz nadawania w telewizji naziemnej, nowy kanał będzie dostępny również u operatorów kablowo-satelitarnych. - Rozmawiamy ze wszystkimi operatorami u których był obecny kanał ATM Rozrywka. Wszyscy wyrazili zainteresowanie wypełnieniem slotu naszym nowym kanałem. Dystrybucja kablowa i satelitarna jest już właściwie załatwiona. Operatorzy bardzo się ucieszyli z faktu, że nasz kanał będzie nadawany od pierwszego dnia w jakości HD. ATM Rozrywka była dostępna tylko w SD – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki.

Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem nadawców. Oprócz Michała Winnickiego wnioski na zagospodarowanie wolnego miejsca na MUX-1 złożyli: ATM Grupa na ATM Rozrywka, Telewizja Polsat (dla kanału Polsat Edu), Wirtualna Polska (H! TV), Red Carpet Media Group (Red Carpet TV), Green Content (Dmax), Gaming Tech Esports Media (CD Action TV).

TVP1 i Polsat liderami w DVB-T w lutym

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. w grupie 4+ była TVP1, a w 16-49 - Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News, a najwięcej straciło Metro.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kanał Michała Winnickiego nie ruszy jako Silver TV

36 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bartek
Przecież cała Telewizja Polska, łącznie z TVP Kobieta jest skierowana wyłącznie do starszego pokolenia, i tylko przez starsze pokolenie oglądana. Więc jak i czym on chce z Kurskim konkurować?
45 14
odpowiedź
User
bromba i inni
Przecież cała Telewizja Polska, łącznie z TVP Kobieta jest skierowana wyłącznie do starszego pokolenia, i tylko przez starsze pokolenie oglądana. Więc jak i czym on chce z Kurskim konkurować?
On nie chce konkurować tylko chce uzupełniać ofertę TVP. swoim kanałem dla seniorów. DVB-T to rynek co najmniej 40 procentowy. A ludzie odchodzą powoli z kablówek/platform satelitarnych więc rynek DVB-T/DVB-T2 będzie się tylko zwiększał.
32 18
odpowiedź
User
knaga rafalali
Za 2 - 3 lata rynek telewizyjny będzie walką pomiędzy dwoma hegemonami : DVB-T2 vs. serwisy VOD. Tradycyjna (linearna) telewizja trafia powoli do lamusa.
22 16
odpowiedź