SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Kino Polska TV za 32 mln zł kupuje od Agory 41 proc. akcji Stopklatki

Kino Polska TV zawarło z Agorą umowę kupna 41,14 proc. akcji Stopklatki (nadawcy kanału Stopklatka TV). Za akcje zapłaci 32,2 mln zł i stanie się większościowym akcjonariuszem spółki, natomiast Agora wychodzi z branży telewizyjnej.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki Article

W komunikacie giełdowym Kino Polska TV podało, że za jedną akcję Stopklatki zapłaci Agorze 7 zł. To znacznie mniej niż kurs giełdowy Stopklatki, który przez ostatnie trzy miesiące wynosił od 8 do 9 zł. W czwartek przed południem malał nawet o ponad 8 proc.

Jednocześnie Kino Polska TV zawarło z BZ WBK umowę dotyczącą kredytu w wysokości 32,2 mln zł, z którego środki zostaną przeznaczone na kupno akcji Stopklatki. Kredyt ma zostać spłacony do końca kwietnia 2023 roku.

Stopklatka jest nadawcą stacji Stopklatka TV dostępnej m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. W pierwszym kwartale br. firma zanotowała 5,92 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 3 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz 776 tys. zł straty netto (wobec 930 tys. zł straty w pierwszym kwartale ub.r.).

-  Stopklatka TV idealnie pasuje do naszego portfolio, w którym przeważają kanały o tematyce filmowej. Dzięki telewizyjnym kompetencjom spółki Kino Polska kanał ten szybko wyrósł na lidera kanałów filmowych. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów naziemnych. Jako grupa, w perspektywie co najmniej roku, chcielibyśmy osiągnąć przynajmniej 3-procentowy udział grupy w oglądalności widowni komercyjnej w Polsce. Będziemy też rozwijać się na rynkach reklamowych w innych krajach, jak np. Czechy i Słowacja, gdzie już jesteśmy z podobną ofertą. Przy okazji dziękuję Agorze za kilka lat owocnej współpracy - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

Stopklatka TV działa od ponad czterech lat, jest dostępna m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. kanał miał 1,03 proc. udziału w rynku oglądalności, o 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Kino Polska TV inwestuje w naziemną telewizję cyfrową

Kino Polska TV kupno należącego do Agory pakietu 41,14 proc. akcji Stopklatki negocjowało od początku marca ub.r. Spółka miała już 41,5 proc. akcji Stopklatki.

- Jest to kolejny krok w kierunku implementacji i realizacji strategii grupy Kino Polska stania się jedną z pięciu największych grup medialnych w Polsce - uzasadniał wtedy Bogusław Kisielewski. -  Pozwoli to znacząco podnieść wartość skonsolidowanych przychodów grupy i uzyskać szereg korzyści płynących z synergii w obszarze kosztów i możliwości integracji pewnych obszarów operacyjnych tego kanału i grupy Kino Polska, która w swoim portfolio ma kilkanaście kanałów o podobnej tematyce. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów DTT - dodał Kisielewski.

>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

W styczniu br. Kino Polska TV za 10 mln zł kupiło od PIKE pozostałe 30 proc. udziałów spółki nadającej kanał Zoom TV, stając się jej jedynym właścicielem.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV zanotowała 30,74 mln zł (po wzroście o 7 proc. w skali roku) i 3,18 mln zł zysku netto (wobec 2,21 mln zł rok wcześniej). Polepszyły się wyniki stacji Filmbox i Kino Polska, natomiast Zoom TV zanotował 2,23 mln zł wpływów z reklam i 2,88 mln zł straty.

Agora wycofuje się z rynku telewizyjnego

Z kolei dla Agory sprzedaż akcji Stopklatki oznacza wycofanie się z segmentu telewizyjnego. Spółka pod koniec 2016 roku sprzedała Discovery Polska 48,9 proc. udziałów nadawcy stacji Metro, a we wrześniu ub.r. Discovery skorzystało z opcji przejęcia pozostałych 51,1 proc. udziałów, zapłaciło za nie 19 mln zł.

Prezes Agory Bartosz Hojka w marcu br. tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl, że rynek telewizyjny jest skonsolidowany i bardzo konkurencyjny. - Zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji. Taka skala inwestycji może mieć sens dla firm, które prowadzą już rozległą działalność na tym rynku i mogą osiągnąć duże synergie - stwierdził.

W czwartek Agora podała, że według jej szacunków dzięki sprzedaży akcji Stopklatki osiągnie w bieżącym kwartale o 22,6 mln zł wyższy wynik netto.

W związku z transakcją z zasiadania w radzie nadzorczej Stopklatki zrezygnowali członkowie zarządu Agory Bartosz Hojka, Tomasz Jagiełło i Grzegorz Kania. Na ich miejsce powołani zostali Katarzyna Woźnicka, Loni Farhi, Alber Uziyel i Wiktor Dega.

Z kolei z zarządu Stopklatki odeszła Agnieszka Sadowska (od marca ub.r. członek zarządu Agory), zastąpiła ją Małgorzata Parczewska-Pałka, dyrektor finansowa Kino Polska TV.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 7,6 proc. do 278 mln zł oraz 9,7 mln zł zysku netto (wobec 6,1 mln zł straty rok wcześniej). W piątek zarząd firmy ma ogłosić jej nową długofalową strategię rozwoju.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV za 32 mln zł kupuje od Agory 41 proc. akcji Stopklatki

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
luigi
Szykuje się kolejny rok "zysków". W zeszłym "zarobili" na sprzedaży terenów i budynków - w tym na sprzedaży serwisów.
46 10
odpowiedź
User
Dustman
Parodyści z SPI przerobią teraz pewnie Stopklatkę TV na kanał z paradokumentami a Zoom TV na kanał telezakupowy. Tak oni się nadają do robienia telewizji jak ja do lotów w kosmos.
25 11
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Owszem zyski będą, na premie dla zarządu wystarczy.

Pamiętam jak kiedyś, dawno temu w Agorze "porządkowano portfolio tytułów" prasowych, pozbyli się tytułów poradnikowych. Poradnik Domowy sprzedano, Ogrody i Kwietnik zamieniono na pismo magazynowe Magnolia. Zobaczcie jak teraz radzi sobie PD, zobaczcie jaką pozycję ma Działkowiec (główny konkurent Kwietnika) a Magnolia, zlikwidowana. Nikogo nie interesował magazyn z fotkami i tekstami o niczym.

Nieco później istniał sobie w Agorze taki Kinoplex, serwis vod. Zlikwidowany bo za mało dochodowy. Zaraz po likwidacji rynek vod poszedł do góry. Rodzime serwisy vod zaczęły zarabiać zauważyli to ludzie z zachodu, wszedł Showmax...

Nieco później, spółka była w złej sytuacji. Program zwolnień. Likwidacja redakcji foch. Takiego kobiecego, dziewczyńskiego portalu. Dyskusje, moda, sex, trochę ważnych spraw, trochę girlpower. Podobno się nie opłacało, nie było grona odbiorców na te treści. Miesiąc później czarny protest, strajk kobiet, Dziewuchy dziewuchom itd. Girlpower jakiej jeszcze nigdy nie było...


Teraz demon Agory jakby przyspiesza.
Wychodzenie z rynku telewizyjnego, najpierw umowa z Discovery. Zmiany w WO. Teraz długo zapowiadana sprzedaż Stopklatki.

Jeszcze parę takich sukcesów, nagród dla zarządu i ludzie z Agory będą popcorn w Helios sprzedawać.
55 11
odpowiedź
User
m.
Jak kanały pokroku Stopklatki, Kino Polska w przedpotopowym SD, chcą stawać w szranki z technologią takiego Netflixa. I jeszcze do tego te wszechobecne reklamy. Tradycyjna TV sama skazuje się na zagładę. Młode pokolenie to już w ogole i na wszystkie stacje i na pranie mozgów ze wszech stron niepodatne.
17 14
odpowiedź
User
aZaliż
Likwidacja redakcji foch. Takiego kobiecego, dziewczyńskiego portalu. Dyskusje, moda, sex, trochę ważnych spraw, trochę girlpower. Podobno się nie opłacało, nie było grona odbiorców na te treści. Miesiąc później czarny protest, strajk kobiet, Dziewuchy dziewuchom itd. Girlpower jakiej jeszcze nigdy nie było...

Tyle, że nie widać nigdzie, by ktokolwiek na tym zarabiał.
A firma istnieje po to, by zarabiać. Nawet jeśli oznacza to czasem ograniczanie strat spowodowane wychodzeniem z branż, które nie rokują.
30 13
odpowiedź