SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konsumenci spędzą w tym roku 800 godzin korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych. Telewizja pozostaje najpopularniejszym medium

W tym roku ludzie na całym świecie spędzą średnio 800 godzin, czyli łącznie 33 dni, korzystając z mobilnego internetu - wynika z raportu „Media Consumption Forecasts” opublikowanego przez agencję mediową Zenith (Publicis Media). Do 2021 roku światowa średnia wzrośnie do 930 godzin, czyli 39 dni rocznie.

fot. Shutterstock.com Article

Od czasu pierwszej publikacji raportu w 2015 roku, średnia długość czasu, jaki ludzie na całym świecie poświęcają na korzystanie z mobilnego internetu wzrosła z 80 do 130 minut dziennie. Wzrost średnio o 13 proc. rocznie jest skutkiem dostępności przystępnych cenowo smartfonów, szybszego internetu, lepszych ekranów i innowacyjnych aplikacji.

Tempo tego wzrostu spowalnia, choć obecnie w krajach o rozwiniętych gospodarkach większość ludzi, którzy chcą mieć urządzenie mobilne, już je ma, a na pozostałych światowych rykach powszechność tych urządzeń rośnie.

Według prognozy Zenith do 2021 roku czas korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych będzie się wydłużał średnio o 8 proc. rocznie i w 2021 roku będzie stanowił 31 proc. globalnej konsumpcji mediów (wobec 27 proc.w 2019).

Telewizja najpopularniejsza na świecie

Telewizja pozostaje wciąż najpopularniejszym medium na świecie. Według ekspertów Zenitha w tym roku przyciągnie uwagę widzów średnio przez 167 minut dziennie. Prognoza wskazuje niewielki spadek czasu oglądania − do 165 minut dziennie w 2021 roku. Nie będzie to jednak mieć wpływu na jej dominujący udział w konsumpcji mediów, który w 2021 roku wyniesie 33 proc. (wobec 35 proc. w 2019).

Mobilny internet wpłynął na ilość czasu spędzanego na konsumpcji innych − jednak nie wszystkich − konkurencyjnych względem niego mediów. Pomiędzy 2014 a 2019 rokiem średnia długość czasu poświęcanego na czytanie dzienników spadła z 17 do 11 minut dziennie. W tym samym okresie średni czas spędzany na czytaniu magazynów spadł z 8 do 4 minut dziennie, a czas oglądania telewizji − ze 171 do 167 minut dziennie. Krótszy jest również średni czas korzystania z internetu na urządzeniach desktopowych − spadł z 47 do 40 minut dziennie. Nadal rośnie natomiast czas poświęcany na słuchanie radia − z 53 do 55 minut dziennie, oraz czas spędzany w kinach, głównie za sprawą kinowego boomu frekwencyjnego w Chinach − z 1,8 do 3 minut dziennie.

Dane na temat konsumpcji dzienników i magazynów dotyczą wyłącznie drukowanych wersji, podobnie jak dane o konsumpcji telewizji i radia pokazują czas spędzony na konsumpcji tych mediów za pośrednictwem telewizorów i odbiorników radiowych. Czas konsumpcji treści prasowych, telewizyjnych i radiowych na platformach internetowych wydawców lub nadawców telewizyjnych i radiowych jest wliczany do konsumpcji internetu.

Łączny czas konsumpcji mediów rośnie do 8 godzin dziennie

Mobilny internet wpłynął też na wydłużenie czasu konsumpcji mediów. W tym roku konsumenci na świecie spędzą średnio 479 minut dziennie korzystając z mediów, podczas gdy w 2013 roku ta średnia wynosiła 420 minut. Według prognozy Zenith w 2021 roku przeciętny konsument poświęci na korzystanie z mediów 495 minut dziennie.

Tegoroczna edycja publikowanego co roku raportu Media Consumption Forecasts jest piątą z kolei. Zenith analizuje w nim zmieniające się wzorce konsumpcji mediów i przedstawia prognozy do 2021 roku. Zawarte w tegorocznej edycji raportu dane pochodzą z 57 rynków z całego świata.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Konsumenci spędzą w tym roku 800 godzin korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych. Telewizja pozostaje najpopularniejszym medium

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mogą być zmiany
Miejmy nadzieję, że za 2-3 lata internet się zapcha i nikt już nie będzie ślęczał nad małym ekranikiem komórki - smartfony staną się passe, powrócą klasyczne komórki 2G do kontaktu krótka rozmowa/sms-y i tyle, a internet będzie tam gdzie jego miejsce - w komputerach, przewodowy/światłowodowy. I wszystko wróci do normy.
3 0
odpowiedź