Włamanie do bazy z danymi polskich klientów Hyundaia. Firma przeprasza i ostrzega

Hyundai Motor Poland poinformował, że doszło do nieuprawnionego dostępu do bazy z danymi jego klientów, a niektóre mogły zostać naruszone. Uspokaja, że chodzi o numery PESEL ani dowodów osobistych. Firma o sprawie zawiadomiła Urząd Ochrony Danych Osobowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Włamanie do bazy z danymi polskich klientów Hyundaia. Firma przeprasza i ostrzega

W newsletterze skierowanym do klientów Hyundai Motor Poland opisuje, że wskutek ataku naruszone mogły zostać „dane kontaktowe (takie jak e-maile, adresy i numery telefonów), dane o miejscu i dacie urodzenia, nagrania rozmów z konsultantami Call Center, dane pojazdów (takie jak numery VIN) naszych klientów”. - Nie zostały naruszone żadne dane finansowe ani numery identyfikacyjne PESEL czy numery dowodów osobistych naszych klientów - zaznacza.

Firma zapewnia, że podjęła działania natychmiast po tym, jak została poinformowana o sprawie. - Zaangażowaliśmy czołowych specjalistów ds. bezpieczeństwa cybernetycznego oraz naszych prawników, którzy pomogli nam w zarządzaniu incydentem. Niezwłocznie poinformowaliśmy również Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wśród różnych wdrożonych środków bezpieczeństwa zablokowaliśmy zaatakowany serwer i trwale usunęliśmy go z sieci - wylicza.

- Kontynuujemy współpracę z naszymi zespołami IT, aby zapewnić utrzymanie wysokiego standardu bezpieczeństwa naszych systemów - dodaje koncern.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyludzenie-danych-przez-hakera,7169670564661377a ##

Chociaż nie ma dowodów, że dane zostały użyte na potrzeby oszustw, zachęca klientów do „przestrzegania zasad dobrej praktyki i zwrócenia uwagi na wszelkie próby kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty i/lub wiadomości tekstowych, które mogą wydawać się pochodzić od Hyundai Poland lub innych podmiotów Hyundai Motor Group”.

- W szczególności zalecamy unikanie klikania w jakiekolwiek zawarte w nich linki. Jak zawsze, mogą Państwo skontaktować się z nami bezpośrednio w celu weryfikacji lub uzyskania wsparcia. W tym celu utworzyliśmy dedykowany kanał, z którym można się skontaktować pod adresem email Ochrona Danych Hyundai Motor Poland - opisuje.

Firma podkreśla, że „szczerze przeprasza za wszelkie obawy, jakie mógł wywołać ten incydent”.

O jej komunikacie jako pierwszy poinformował we wtorek po południu blog Zaufana Trzecia Strona specjalizujący się w cyberbezpieczeństwie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych