Viaplay przejmie od Canal+ transmisje angielskiej ligi piłkarskiej

NENT Group pozyskała prawa do transmisji na platformie Viaplay w pięciu krajach, m.in. Polsce, angielskiej ligi piłkarskiej Premier League w latach 2022-2028. W naszym kraju te rozgrywki od ponad dwóch dekad pokazuje Canal+.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Umowa dotyczy Polski, Holandii, Litwy, Łotwy i Estonii. Dotyczy sześciu sezonów, od 2022/23 do 2027/28. NENT Group zapowiada, że Viaplay w każdym sezonie będzie pokazywać 380 meczów Premier League.

- To znaczący krok w ekspansji Viaplay. Premier League to bez wątpienia perła w koronie wśród aktywów sportowych. Nasza długoterminowe nastawienie, połączone z perspektywą wielu rynków, pozwala nam być bardzo silnym konkurentem w pozyskiwaniu najbardziej prestiżowych praw sportowych na świecie - skomentował Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group.

W naszym kraju angielska liga piłkarska od ponad dwóch dekad jest pokazywana przez Canal+. Obecna umowa, zawarta jesienią 2018 roku, obowiązuje do końca sezonu 2021/22. W połowie ub.r. nadawca zaczął emitować poświęcony tym rozgrywkom magazyn „Jej wysokość Premier League”.

- Nic nie jest dane raz na zawsze. Przed nami ostatni sezon Jej Wysokości Premier League w C+. Jak zwykle zrobimy, to najlepiej jak umiemy - zapowiedział na Twitterze dziennikarz Canal+ Andrzej Twarowski, od wielu lat komentujący mecze ligi angielskiej. - 13 sierpnia siadamy głęboko w fotelach zapinamy pasy i startujemy z sezonem 2021/2022 - dodał.

Viaplay z ligą niemiecką i Formułą 1

W listopadzie ub.r. właściciel Viaplay nabył prawa do transmisji niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga przez cztery lata, do końca sezonu 2024/25. Pod koniec kwietnia umowę przedłużono o kolejne cztery lata, do sezonu 2028/29.

Wiosną br. NENT Group kupiła prawa do transmisji w Polsce i paru innych krajach piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24. Na Viaplay będzie też można oglądać mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet.

Ponadto Viaplay będzie transmitować m.in. eliminacje w strefie Afryki do piłkarskiego mundialu w 2022 roku, turniej Copa America w 2024 roku (plus mecze towarzyskie reprezentacji Brazylii i Argentyny), mundial w piłce nożnej kobiet w 2023 roku, rozgrywki golfowe US Open, spotkania piłki ręcznej Bundesligi, mecze koszykówki FIBA EuroLeague Women, a także turnieje snookera, pool bilarda oraz dartów PDC.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rok-z-podatkiem-od-vod-wplywy-powyzej-oczekiwan,7170162546587777a ##

Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay będzie Paweł Wilkowicz, obecnie redaktor naczelny Sport.pl.

Platforma ma mieć w Polsce lokalne studio, tworzy także zespół, który na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - zapowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.

Cena za Viaplay: 34 zł miesięcznie

Viaplay będzie dostępna w Polsce od 3 sierpnia, cena za korzystanie z platformy będzie wynosić 34 zł miesięcznie. Zaznaczono, że w związku z premierą w Polsce pojawi się promocja cenowa (szczegółów nie podano).

Dostęp do platformy będzie też można wykupić wraz z innymi usługami (prawdopodobnie telekomów, sieci kablowych i platform cyfrowych). Dalszych informacji na ten temat jeszcze nie podano.

Z Viaplay będzie można korzystać na komputerach PC i Mac, smartfonach i tabletach z Androidem i iOS, telewizora Smart TV (Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips, TCL), konsolach do gier (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One) oraz poprzez Chromecast i Apple TV.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

Tygodnik "Nie" w końcu z aplikacją i subskrypcjami

Tygodnik "Nie" w końcu z aplikacją i subskrypcjami