Marka odzieżowa Camaïeu zamyka sklepy w Polsce

Francuska sieć sklepów odzieżowych Camaïeu zamyka swoje sklepy i wycofuje się z Polski. Z końcem czerwca przestanie funkcjonować 25 salonów tej marki.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Firma o planach zamknięcia swoich sklepów w Polsce poinformowała na stronie internetowej zaznaczając, że już został zamknięty jej sklep internetowy.

„Zanim was opuścimy! Camaieu wkrótce definitywnie zamknie swoje drzwi w Polsce. Strona internetowa Camaieu.pl została zamknięta, zapraszamy do skorzystania z naszych ofert w sklepach”.

grafika

Francuska sieć odzieżowa miała w Polsce 25 sklepów. Było to 7 placówek w Warszawie i okolicy, 4 na Górnym Śląsku, 3 w Szczecinie, po 2 we Wrocławiu i Krakowie, oraz po jednym w kilku innych miastach. Przestaną funkcjonować z końcem czerwca br.

Powodem wycofania się firmy z polskiego rynku są jej problemy finansowe, z którymi borykała się już wcześniej, a pandemia koronawirusa je spotęgowała (głównie w związku z tym, że przez wiele tygodni jej sklepy w galeriach handlowych były nieczynne).

Camaïeu Polska w roku fiskalnym zakończonym 31 marca 2018 r. (ostatnie publicznie dostępne dane) miała ok. 63,3 mln zł przychodów wobec 86,4 mln zł rok wcześniej.

Camaïeu ma kłopoty też na rodzimym podwórku

We Francji, gdzie Camaieu ma ok. 700 sklepów spółka jest pod zarządem komisarycznym.

Minister finansów Francji Bruno Le Maire powiedział w środę, że trwają tam poszukiwania inwestora, który uratuje spółkę przez zamknięciem. Jak przekonuje to jeden z przykładów wskazujących na kryzys w sektorze odzieżowym, wywołany przede wszystkim pandemią koronawirusa.

Marka Camaïeu powstała w grudniu 1984 r. „jako pomysł czterech mężczyzn, którzy marzyli o stworzeniu bogatej modowej oferty dla kobiet”. W 2000 sieć wyszła poza Francję i otworzyła sklepy w Polsce, we Włoszech, w Hiszpanii, w Czechach, na Słowacji oraz na Bliskim Wschodzie.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu