Przedsprzedaż płyty Maty "Młody Matczak" ruszyła w poniedziałek 21 czerwca o 15:00. W zaledwie sześć godzin sprzedano 15 tysięcy krążków, poinformowała wytwórnia rapera, SBM Label.

Równocześnie z preorderem do sieci trafił pierwszy klip promujący płytę pt. "Kiss cam (podryw roku)". W niecałą dobę po premierze miał już 1,6 mln wyświetleń, zdobywając szczyt karty "Na czasie" na polskim YouTube. W teledysku W klipie wystąpił aktor Michał Milowicz i młoda DJ-ka i influencerka Young Leosia.
Mata zasłynął "Patointeligencją", obrażał Kurskiego
Michał Matczak (tak naprawdę nazywa się Mata) zdobył popularność pod koniec 2019 roku, wydając singiel "Patointeligencja". Opowiada w nim o hedonistycznym stylu życia dzieci bogatych osób. Do tej pory na YouTube teledysk ma ponad 51 milionów wyświetleń.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tidal-hity-2020-roku-mata-taco-hemingway-i-quebonafide ##
Kolejny klip Maty "Patoreakcja" równie szybko zyskał rozgłos. Piosenka przez dobę od premiery zanotowała 643,8 tys. odtworzeń na Spotify. To nowy rekord w polskiej odsłonie platformy, poprzednio największym hitem było „Polskie Tango” Taco Hemingwaya.
O utworze Maty pisały największe media w Polsce, a wywiad z nim ukazał się w „Polityce”, gdzie rozmawiał z nim Kuba Wojewódzki (również pojawił się w teledysku Maty). „J…bać Telewizję Polską. Jacek Kurski, ch…j ci w dziąsło, bo chciałbym w spokoju dorosnąć” – pada w utworze.
Następnie dodano także popularne w internecie słowa kontrowersyjnego biznesmena Zbigniewa Stonogi: „Przestań mi k…rwo rodzinę prześladować”.
W 2020 roku pierwszy album Maty „100 dni do matury” był najchętniej słuchanym krążkiem przez polskich użytkowników Spotify. Mata znalazł się na piątym miejscu wśród najpopularniejszych wykonawców - za Taco Hemingwayem, Quebonafide, Lankiem i Bedoesem.











