Burger King kontra McDonald’s, który właśnie stracił wyłączność na nazwę Big Mac

Kolejna odsłona wojny marketingowej między fast-foodowymi gigantami. Tym razem Burger King postanowił zakpić z największego rywala, bo ten stracił wyłączne prawa do używania nazwy handlowej „Big Mac” w Europie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Burger King kontra McDonald’s, który właśnie stracił wyłączność na nazwę Big Mac

Dwa lata temu irlandzka sieć Supermac’s weszła w spór z McDonald’s o handlowe wykorzystanie nazwy "Big Mac". Irlandczycy oskarżyli Amerykanów o monopolistyczne praktyki, które powodują osłabienie konkurencji na rynku fastfoodów. Supermac’s zwrócił się o pomoc do Urzędu Unii Europejskiej ds. własności intelektualnej w Alicante.

Big Mac dla wszystkich

Na mocy decyzji tego urzędu, McDonald’s 11 stycznia stracił wyłączność na wykorzystanie "Big Maca" jako znaku towarowego. 

W uzasadnieniu wyjaśniono, że McDonald’s nie wykazał w postępowaniu korzystania z tego znaku przez ostatnie 5 lat od wniesienia sprawy w 2017 roku.

Sieć fast food zgłosiła znak towarowy „Big Mac” w 1996 roku, w trzech klasach dla szeregu produktów i usług, w tym m.in. dla kanapek mięsnych, konserwowanych i gotowanych owoców i warzyw, serów, jaj, herbatników, chleba, kawy, musztardy (klasa 30), usług związanych z restauracjami i restauracjami franczyzowymi; przygotowania gotowej żywności; planowania budowlanego i doradztwa budowlanego dla restauracji.

Nazwa Big Mac wykorzystywana była jedynie w odniesieniu do kanapki mięsnej, i do niczego więcej. Dlatego EUIPO wygasiła całkiem prawa McDonald's do tego znaku towarowego uznając że firma nie udowodniła jego używania w postępowaniu.

Taka decyzja EUIPO oznacza to, że europejscy konkurenci amerykańskiego giganta także mogą nazwać produkty "Big Mac"

Postanowiła to wykorzystać największa konkurencja - Burger King. Sieć wprowadziła do sprzedaży serię kanapek „The Not Big Macs”. W menu znajdziemy takie nazwy jak The Kind of Like a Big Mac, But Juicier and Tastier, The Burger Big Mac Wished It Was, The Anything But a Big Mac, The Big Mac-ish But Flame Grilled of Course, The Like a Big Mac, But Actually Big.

Akcję przygotowała agencja Ingo ze Sztokholmu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"