SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Mediapanelu rusza pomiar treści audio i wideo, na początek u pięciu wydawców

Od 24 marca w ramach Mediapanelu, jednoźródłowego badania mediów realizowanego przez Gemius i Polskie Badania Internetu, będzie prowadzony pomiar treści audio i wideo w internecie. Na początek obejmie pięciu wydawców.

Article

Wydawcy na potrzeby pomiaru treści audio i wideo w ramach Mediapanelu wydzielają brandy, czyli konkretne serwisy i aplikacje (np. Ipla, Tok FM, Open FM). Dane prezentowane będą w podziale na treści audio i wideo, z rozróżnieniem na materiały emitowane w modelu na żądanie (on demand) oraz linearnym (broadcast).

Dodatkowo w modelu linearnym wyróżnione zostaną stacje telewizyjne i programy radiowe. Pozwala to na uwzględnianie danych z platform wideo (np. WP Pilot) w oglądalności koncesjonowanych stacji telewizyjnych oraz danych z platform audio (np. Eska GO) w słuchalności programów radiowych.

Badanie obejmie pomiar oglądalności i słuchalności zarówno na komputerach stacjonarnych oraz laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych. Dane prezentowane będą w ramach standardowych wskaźników badania Mediapanel, takich jak zasięg (reach), realni użytkownicy (real users), kontakty (views) oraz średni czas na użytkownika (ATS).

24 marca zostaną podane wyniki za dzień poprzedni. Kolejne udostępniane będą codziennie, tak jak pozostałe dane z Mediapanelu.

W pomiarze pięciu wydawców, niebawem kolejni

Początkowo audio i wideo treści audio i wideo obejmie pięciu wydawców: Grupę RMF, Grupę Agora, Grupę Wirtualna Polska, Grupę Polsat - Interia oraz Grupę ZPR Media.

Grupa wydawców będzie sukcesywnie rozszerzana, obecnie w trakcie wdrażania pomiary jest m.in. Ringier Axel Springer Polska

Natomiast od 1 lipca br. wyniki uwzględniać będą także playery, na których wydawcy nie umieszczą skryptów pomiarowych. Będzie to tzw. pomiar nieaudytowany, analogiczny do pomiaru serwisów i aplikacji w badaniu Mediapanel.

- Uruchomienie badania jest odpowiedzią nie tylko na rosnącą popularność serwisów wideo i audio, ale również na zwiększającą się konsumpcję mediów tradycyjnych za pośrednictwem internetu. Ponieważ wraz za konsumentami podążają reklamodawcy, siłą rzeczy są oni zainteresowani zwiększeniem wydatków reklamowych w tych kanałach. Projekt uruchomiliśmy dzięki wspólnym wysiłkom: zaangażowaniu wydawców-wspólników PBI oraz ciężkiej, ponad rocznej pracy wykonanej przez zespoły PBI oraz Gemius - mówi Paweł Laskowski, prezes PBI.

- Pomiar treści audio i wideo jest integralną częścią badania Mediapanel. Najpierw dołączymy do badania wydawców audytowanych. Następnie, wydawców nieobjętych naszym badaniem site-centric. W drugiej połowie roku będziemy dalej rozwijać badanie zgodnie z zaprezentowanym planem - zapowiada.

- Wdrożenie pomiaru treści audio i wideo do badania Mediapanel otwiera istotny etap w jego rozwoju - podkreśla Aleksandra Załęska, koordynująca zespół realizujący badanie po stronie Gemius. - Udostępnienie danych na temat oglądalności i słuchalności w internecie pozwoli wydawcom w kompleksowy sposób przyglądać się własnym odbiorcom, szacować zasięg całej grupy, a w konsekwencji optymalizować swoją ofertę. Reklamodawcy natomiast zyskają cenne informacje, przydatne do bardziej precyzyjnego planowania mediów - dodaje.

Mediapanel jest realizowany od jesieni ub.r., zastąpił poprzednie badanie internetu w Polsce prowadzone przez Gemiusa i PBI.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W Mediapanelu rusza pomiar treści audio i wideo, na początek u pięciu wydawców

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janek
No i super Badanie według viewsow ! nareszcie
odpowiedź
User
Kulfon
TVN widzę na wyścigi leci do badania odtworzeń. Bardzo byłem ciekaw tych milionów na "Listach do M4".
odpowiedź