Serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google w lipcu br. odwiedziło 27,95 mln polskich internautów, co przełożyło się na 96,6 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej miały 28,09 mln użytkowników i 96,5 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel.
Na drugiej pozycji niezmiennie jest YouTube (serwis i aplikacja mobilna), który miesiąc do miesiąca (badanie Mediapanel jest realizowane od jesieni ub.r.) zanotował spadek liczby polskich użytkowników z 25,01 do 24,99 mln.
Facebook w górę, RASP przed WP
Liczba odwiedzających witryny i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska zwiększyła się z 21,54 do 21,76 mln, dzięki czemu wydawca wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 21,63 do 21,11 mln.
Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost z 21,05 do 21,4 mln polskich internautów. Zmalały natomiast wyniki kilku wydawców serwisów z treściami dziennikarskimi. Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek z 19,69 do 19,37 mln użytkowników, Grupa Agora - z 17,71 do 17,19 mln, Grupa Polska Press - z 16,61 do 16,45 mln, a Grupa ZPR Media - z 15,42 do 14,77 mln.

W przypadku Eurozetu liczba odwiedzających poszła w dół z 12,99 do 12,3 mln, w Grupie TVN - z 12,33 do 12,13 mln, a w Grupie TVP - z 10,43 do 9,12 mln. Za to Grupa RMF osiągnęła wzrost z 9,09 do 9,41 mln.
28,8 mln internautów w Polsce
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w lipcu na 28,8 mln, o 0,1 mln mniej niż w czerwcu. Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie wzrosła z 23,6 do 23,9 mln.

Onet.pl ze wzrostem
Liczba polskich użytkowników Google.com zmniejszyła się miesiąc do miesiąca z 26,9 do 26,87 mln, a w przypadku Google.pl - z 11,37 do 10,76 mln.
Onet.pl osiągnął wzrost z 17,62 do 18,21 mln użytkowników. W efekcie zwiększył przewagę nad Allegro.pl (spadek z 17,52 do 17,46 mln) i WP.pl (w dół z 16,8 do 16,03 mln).
Na Interia.pl liczba odwiedzających zmalała z 14,37 do 14,19 mln, na Radiozet.pl - z 12,59 do 11,81 mln, a na Gazeta.pl - z 11,72 do 11,56 mln. Z kolei OLX.pl zanotował wzrost z 12,61 do 12,91 mln internautów, a o2.pl - z 11,68 do 12,3 mln.

Na komputerach Facebook przed WP i RASP
Lipiec to kolejny miesiąc z rzędu, w którym w związku z sezonem urlopowo-wakacyjnym zmalały wyniki zdecydowanej większości wydawców i serwisów na komputerach.
Grupa Google zanotowała spadek z 21,71 do 21,39 mln użytkowników, YouTube - z 15,55 do 15,18 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 14,87 do 14,72 mln.
W serwisach i aplikacja Grupy Wirtualna Polska liczba internautów zmniejszyła się z 12,44 do 11,77 mln, w przypadku Grupy Allegro - z 11,71 do 11,49 mln, a w przypadku Grupy RASP - z 11 do 10,57 mln.

Google.com zanotowało na komputerach spadek liczby polskich internautów z 21,19 do 20,93 mln, Allegro.pl - z 10,88 do 10,74 mln, a Google.pl - z 9,39 do 8,75 mln.
Na WP.pl liczba użytkowników zmalała z 8,56 do 7,88 mln, na Onet.pl - z 8,07 do 7,53 mln, natomiast na OLX.pl zwiększyła się z 5,93 do 5,98 mln.
RASP z większą przewagą nad Grupą WP w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała w lipcu 25,76 mln polskich internautów (wobec 25,72 mln w czerwcu), a YouTube - 22,77 mln (miesiąc wcześniej było to 22,75 mln).
Grupa RASP osiągnęła wzrost z 19,35 do 20,25 mln użytkowników, dzięki czemu zwiększyła przewagę nad Grupą Wirtualna Polska (spadek z 19,2 do 19 mln) i Grupą Polsat-Interia (w górę z 18,19 do 18,3 mln).
W przypadku Grupy OLX 15,64 mln użytkowników to wynik estymowany w związku z nieprawidłowościami w oskryptowaniu jej aplikacji na Androida.

Liczba mobilnych użytkowników Google.com zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 22,61 do 23,12 mln. Onet.pl osiągnął wzrost z 15,9 do 17,15 mln, a przeglądrkowy Facebook - z 15,75 do 16,28 mln.
Natomiast na WP.pl liczba użytkowników mobilnych spadła z 14,82 do 14,42 mln, a na YouTube.com - z 14,75 do 13,62 mln.
Google i Facebook na czele aplikacji mobilnych

W wynikach z lipca pierwszy raz podano szacunkowe dane aplikacji nieaudytowanych w badaniu Mediapanel. W konsekwencji pierwsze dziesięć pozycji zajęły aplikacje należące do dwóch koncernów: Google’a i Facebooka.
Po ponad 20 mln polskich użytkowników zanotowały aplikacje Google (22,19 mln), Facebook (21,5 mln), YouTube (20,9 mln) i Messenger (20,46 mln).
Wśród aplikacji audytowanych, czyli należących do wydawców, dla których Polska jest głównym rynkiem, na czele jest niezmiennie Allegro. Liczba użytkowników jego aplikacji wzrosła miesiąc do miesiąca z 8,61 do 8,74 mln.

Z kolei aplikacja OLX.pl zanotowała spadek z 5,93 do 5,71 mln, Player - z 971,2 do 852,9 tys., a TVP Sport - z 838,2 do 739,7 tys.
Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.











