Właściciel Onetu wyprzedził Wirtualną Polskę, aplikacja Facebooka przed YouTube’em i Messengerem (Mediapanel z lipca)

W lipcu strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska wyprzedziły Grupę Wirtualna Polska pod względem liczby internautów. Wśród aplikacji mobilnych po ponad 20 mln użytkowników zanotowały Google, Facebook, YouTube i Messenger.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Właściciel Onetu wyprzedził Wirtualną Polskę, aplikacja Facebooka przed YouTube’em i Messengerem (Mediapanel z lipca)

Serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google w lipcu br. odwiedziło 27,95 mln polskich internautów, co przełożyło się na 96,6 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej miały 28,09 mln użytkowników i 96,5 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel.

Na drugiej pozycji niezmiennie jest YouTube (serwis i aplikacja mobilna), który miesiąc do miesiąca (badanie Mediapanel jest realizowane od jesieni ub.r.) zanotował spadek liczby polskich użytkowników z 25,01 do 24,99 mln.

Facebook w górę, RASP przed WP

Liczba odwiedzających witryny i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska zwiększyła się z 21,54 do 21,76 mln, dzięki czemu wydawca wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 21,63 do 21,11 mln.

Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost z 21,05 do 21,4 mln polskich internautów. Zmalały natomiast wyniki kilku wydawców serwisów z treściami dziennikarskimi. Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek z 19,69 do 19,37 mln użytkowników, Grupa Agora - z 17,71 do 17,19 mln, Grupa Polska Press - z 16,61 do 16,45 mln, a Grupa ZPR Media - z 15,42 do 14,77 mln.

W przypadku Eurozetu liczba odwiedzających poszła w dół z 12,99 do 12,3 mln, w Grupie TVN - z 12,33 do 12,13 mln, a w Grupie TVP - z 10,43 do 9,12 mln. Za to Grupa RMF osiągnęła wzrost z 9,09 do 9,41 mln.

28,8 mln internautów w Polsce

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w lipcu na 28,8 mln, o 0,1 mln mniej niż w czerwcu. Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie wzrosła z 23,6 do 23,9 mln.

grafika

Onet.pl ze wzrostem

Liczba polskich użytkowników Google.com zmniejszyła się miesiąc do miesiąca z 26,9 do 26,87 mln, a w przypadku Google.pl - z 11,37 do 10,76 mln.

Onet.pl osiągnął wzrost z 17,62 do 18,21 mln użytkowników. W efekcie zwiększył przewagę nad Allegro.pl (spadek z 17,52 do 17,46 mln) i WP.pl (w dół z 16,8 do 16,03 mln).

Na Interia.pl liczba odwiedzających zmalała z 14,37 do 14,19 mln, na Radiozet.pl - z 12,59 do 11,81 mln, a na Gazeta.pl - z 11,72 do 11,56 mln. Z kolei OLX.pl zanotował wzrost z 12,61 do 12,91 mln internautów, a o2.pl - z 11,68 do 12,3 mln.

grafika

Na komputerach Facebook przed WP i RASP

Lipiec to kolejny miesiąc z rzędu, w którym w związku z sezonem urlopowo-wakacyjnym zmalały wyniki zdecydowanej większości wydawców i serwisów na komputerach.

Grupa Google zanotowała spadek z 21,71 do 21,39 mln użytkowników, YouTube - z 15,55 do 15,18 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 14,87 do 14,72 mln.

W serwisach i aplikacja Grupy Wirtualna Polska liczba internautów zmniejszyła się z 12,44 do 11,77 mln, w przypadku Grupy Allegro - z 11,71 do 11,49 mln, a w przypadku Grupy RASP - z 11 do 10,57 mln.

grafika

Google.com zanotowało na komputerach spadek liczby polskich internautów z 21,19 do 20,93 mln, Allegro.pl - z 10,88 do 10,74 mln, a Google.pl - z 9,39 do 8,75 mln.

Na WP.pl liczba użytkowników zmalała z 8,56 do 7,88 mln, na Onet.pl - z 8,07 do 7,53 mln, natomiast na OLX.pl zwiększyła się z 5,93 do 5,98 mln.

grafika

RASP z większą przewagą nad Grupą WP w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała w lipcu 25,76 mln polskich internautów (wobec 25,72 mln w czerwcu), a YouTube - 22,77 mln (miesiąc wcześniej było to 22,75 mln).

Grupa RASP osiągnęła wzrost z 19,35 do 20,25 mln użytkowników, dzięki czemu zwiększyła przewagę nad Grupą Wirtualna Polska (spadek z 19,2 do 19 mln) i Grupą Polsat-Interia (w górę z 18,19 do 18,3 mln).

W przypadku Grupy OLX 15,64 mln użytkowników to wynik estymowany w związku z nieprawidłowościami w oskryptowaniu jej aplikacji na Androida.

grafika

Liczba mobilnych użytkowników Google.com zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 22,61 do 23,12 mln. Onet.pl osiągnął wzrost z 15,9 do 17,15 mln, a przeglądrkowy Facebook - z 15,75 do 16,28 mln.

Natomiast na WP.pl liczba użytkowników mobilnych spadła z 14,82 do 14,42 mln, a na YouTube.com - z 14,75 do 13,62 mln.

grafika

Google i Facebook na czele aplikacji mobilnych

W wynikach z lipca pierwszy raz podano szacunkowe dane aplikacji nieaudytowanych w badaniu Mediapanel. W konsekwencji pierwsze dziesięć pozycji zajęły aplikacje należące do dwóch koncernów: Google’a i Facebooka.

Po ponad 20 mln polskich użytkowników zanotowały aplikacje Google (22,19 mln), Facebook (21,5 mln), YouTube (20,9 mln) i Messenger (20,46 mln).

grafika

Wśród aplikacji audytowanych, czyli należących do wydawców, dla których Polska jest głównym rynkiem, na czele jest niezmiennie Allegro. Liczba użytkowników jego aplikacji wzrosła miesiąc do miesiąca z 8,61 do 8,74 mln.

Z kolei aplikacja OLX.pl zanotowała spadek z 5,93 do 5,71 mln, Player - z 971,2 do 852,9 tys., a TVP Sport - z 838,2 do 739,7 tys.

grafika

Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii