SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Mercedes wymarzonym samochodem dla Polaka

Marki motoryzacyjne cieszą się jednym z najwyższych poziomów przywiązania konsumentów, a wymarzonym samochodem Polaków jest Mercedes - pokazuje badanie agencji Havas Media Group.

Article

Autorskie badanie Meaningful Brands (MBI), realizowane przez agencję Havas, opiera się na pomiarze tego, czy i co marki wnoszą w życie konsumentów.

- Z naszych danych wynika, że obecnie konsumenci troszczą się tylko o 5% marek, z którymi mają kontakt, których używają czy które kupują. Pozostałe 95% mogłoby zniknąć i nikt by tego nie zauważył, przerzucając się na marki konkurencyjne bez przysłowiowego mrugnięcia okiem - ocenia Anna Kuropatwa, strategy & insights director w Havas Media Group.

Kategoria motoryzacyjna pod kątem wartości wskaźnika Meaningful Brands znajduje się zaraz za FMCG. Jest także liderem wszystkich kategorii, jeśli chodzi o zaspokajanie potrzeb konsumentów.

Spośród badanych marek najwyższy wskaźnik MBI mają Mercedes, BMW i Audi, pomimo, że najwyższy wskaźnik Brand Equity ma VW. Z kolei BMW jest marką, za którą badani zapłaciliby więcej niż za inne, najchętniej. I choć marką, którą Polacy chcieliby mieć najbardziej jest Mercedes, to VW i Skoda są markami, które z największym prawdopodobieństwem kupią ponownie.

Co się liczy dla użytkownika marek samochodów?

W kategorii motoryzacyjnej kluczowe są benefity funkcjonalne oraz osobiste. Co ciekawe, nietypowo jak na polski rynek, ważne są także benefity społeczne. Satysfakcja związana z oferowanymi konsumentom korzyściami jest wyższa dla marek motoryzacyjnych premium niż dla marek masowych. Popularnym markom trudno jest odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów w zakresie korzyści osobistych, zaś marki premium radzą sobie z tym lepiej

Najważniejszymi benefitami funkcjonalnymi marek motoryzacyjnych są z jednej strony „Oferowanie produktów dobrej jakości”, z drugiej zaś „Bycie liderem rynku”, co podkreśla jak ważny w przypadku marek samochodów jest zjawisko społecznego dowodu słuszności - podkreślają autorzy raportu.

W obszarze benefitów osobistych, kluczową korzyścią jest możliwość „Pokazania się innym”. Z  korzyści emocjonalnych, liczą się „Satysfakcja z życia” oraz „Poczucie szczęścia”.

Najistotniejszym benefitem społecznym kategorii motoryzacyjnej jest tworzenie miejsc pracy przez koncerny samochodowe i co za tym idzie „Pozytywny wpływ branży na polską gospodarkę”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mercedes wymarzonym samochodem dla Polaka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing