SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Burza po słowach Mike'a Tysona: „Polakom stało się gó…o". Włodarski: "Znam poglądy Tysona, ma ogromny szacunek do Powstania"

Bokser Mike Tyson, ambasador marki Black (FoodCare) w ostrych słowach odniósł się do krytyki filmu, w którym mówił o Powstaniu Warszawskim.  - Polakom stało się gó…o w porównaniu do tego co dotyka czarnych w Ameryce - powiedział w rozmowie z z TVP Info. Wiesław Włodarski, prezes FoodCare, przekonuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że bokser żywi szacunek do powstania. - Bardzo dobrze znam przekonania i poglądy Mike'a Tysona w sprawie Powstania Warszawskiego. To jest ogromny szacunek i emocje, które budzą w nim historie dotyczące tego okresu - mówi nam Włodarski.

Mike Tyson na konferencji prasowej w WarszawieArticle

Mike Tyson przyjechał w tym tygodniu do Polski w ramach kontraktu reklamowego z marką napoju energetycznego Black. TVP Info w środę przeprowadziło z nim wywiad, w którym padło pytanie o stosunek pięściarza do krytyki, jaka spadła na niego po filmie, w którym mówił o Powstaniu Warszawskim. Chodzi o zeszłoroczny materiał, w którym Tyson wystąpił w koszulce z logo Black (co część widowni odebrała jak reklamę marki) oraz opasce Armii Krajowej.

- Chciałbym coś powiedzieć o polskim powstaniu. Mam wiele informacji, że Polacy komentują mój udział w filmie o Powstaniu Warszawskim. Polakom stało się gó…o w porównaniu do tego co dotyka czarnych w Ameryce. Nikt nie prześladował was przez pieprz…e 250 lat. Nikt nie gwałcił wam matki, siostry, brata, patrząc wam prosto w oczy przed tym, jak ich zabiją. Nikt wam tego nie zrobił. To co was spotkało było bardzo złe, ale kiedy mówicie, że nie powinienem występować w tym filmie o Powstaniu Warszawskim, pytam się wtedy - kto wie więcej o powstaniach niż ciemnoskórzy? - powiedział  w rozmowie TVP Info Mike Tyson.

W serwisie TVP Info zamieszczono w czwartek tekst rozmowy z pięściarzem, jednak brakuje w nim powyższego fragmentu (został jednak udostępniony jako wideo na twitterowym profilu stacji w środę). Pod opublikowanym materiałem widnieje dopisek: "Wywiad po autoryzacji".

O komentarz do słów Tysona poprosiliśmy Wiesława Włodarskiego, prezesa FoodCare. - Bardzo dobrze znam przekonania i poglądy Mike'a Tysona w sprawie Powstania Warszawskiego. To jest ogromny szacunek i emocje, które budzą w nim historie dotyczące tego okresu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Włodarski. - Nie zamierzamy zmieniać charakteru współpracy z Mikem Tysonem - dodaje prezes FoodCare.

FoodCare było krytykowane za wybór Tysona do spotu do Powstaniu Warszawskim

Film, do którego kontrowersyjnie odniósł się Tyson, został przez FoodCare opublikowany w ubiegłym roku z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego.

Wybór Mike'a Tysona do materiału o ważnym historycznym wydarzeniu skrytykowało wówczas wielu dziennikarzy. Przypominali, że bokser w przeszłości miał konflikty z prawem (spędził 3 lata więzienia za gwałt na 18-latce) jak również zmagał się z nałogiem narkotykowym. Krytykowano również formę wystąpienia (czytanie tekstu z promptera). Eksperci od marketingu w rozmowach z Wirtualnemedia.pl zwracali także uwagę, że wykorzystanie motywu Powstania Warszawskiego do celów komercyjnych jest ryzykowne, a akcjami upamiętniającymi historyczne wydarzenia powinni się zajmować inne organizacje (np. Polska Fundacja Narodowa).

Wiesław Włodarski, prezes FoodCare przekonywał z kolei, że Tyson prywatnie interesuje się historią Polski. - Często rozmawiałem z nim o historii Polski w tym także o historii II wojny światowej. Kiedy zwróciłem się do Mike’a z pomysłem, aby zrobić wideo o Powstaniu Warszawskim z radością się zgodził. Wiedział dużo o tej części naszej przeszłości. Sam napisał i zredagował część filmu - podkreśla prezes FoodCare’u.

Mike Tyson w kampaniach Black Energy Drink

Mike Tyson występuje w kampaniach reklamowych Black Energy Drink od 2012 roku. Użycza także swojego wizerunku na opakowaniach napojów. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem nowej kampanii reklamowej z udziałem byłego boksera, której towarzyszyć będzie hasło "Empower yourself".  Kampanię przygotowuje Agencja 2012, za planowanie i zakup mediów odpowiada Zenith.

Marka Black Energy Drink obecna jest na 52 rynkach na świecie. Do portfolio marki należy 6 rodzajów smakowych napojów: Classic, Mojito, Zero, Sex Energy, Mango i Sake.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Burza po słowach Mike'a Tysona: „Polakom stało się gó…o". Włodarski: "Znam poglądy Tysona, ma ogromny szacunek do Powstania"

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
takie standardowe iq 50........
odpowiedź
User
Tomek
A kim on jest, ze ktos uwaza jego zdanie za wazne?

Do Tysona: byly przypadki, ze wolni ludzie sami chcieli zostac niewolnikami, bo pan wszystko z aslatwil za nich, lokum i zywnosc. Wiec nie stekaj pajacu.
odpowiedź
User
Już lecę kupić ...
Towar konkurencji.
Mike walnij się w łeb, czymś ciężkim.
odpowiedź
User
AS
Nie byłoby problemu, gdyby wybór ambasadora marki poprzedził sensowny research. Jak widać, zdecydowanie go zabrakło
odpowiedź
User
Szczodrak
Tyson tyle cepów na swój głupi ryj przyjął, że jego 30IQ spadło do 2IQ. Nie obwiniam go, taka praca.
odpowiedź