Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem - w górę Ceneo i Empik. 28 mln internautów w Polsce w listopadzie 2018

Strony i aplikacje Ringier Axel Springer Polska kolejny miesiąc z rzędu miały więcej użytkowników od Facebooka, mimo, że sam portal Onet zanotował spory spadek zasięgu. Zyskały natomiast Ceneo.pl, strony Empiku oraz mobilny Facebook i Mapy Google. Liczba internautów w Polsce w listopadzie 2018 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,3 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,4 mln.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanym liderem zasięgowym niezmienianie jest Grupa Google, która miał w zeszłym miesiącu miała 26,57 mln użytkowników i 6,14 mld odsłon, a na drugim miejscu utrzymuje się Wirtualna Polska z 21,79 mln użytkowników i 2,84 mld odsłon. W serwisach i aplikacjach WP internauta dziennie spędził przeciętnie 36 minut i 28 sekund, a na stronach i w aplikacjach Grupy TVN - 32 minuty i 55 sekund.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. strony i aplikacje Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 21,15 mln realnych użytkowników (czyli 75,54 proc. wszystkich polskich internautów), o 30,4 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Udało im się utrzymać przewagę nad Facebookiem, który miał 21,13 mln odwiedzających (22 tys. mniej niż Facebook). Zanotował przy tym znacznie więcej odsłon od RASP (3,05 mld wobec 1,97 mld) i dłuższy przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu dnia (28 minut i 42 sekundy wobec 26 minut i 16 sekund).

W skali miesiąca Grupa Empik Media Fashion osiągnęła wzrost o 1,15 mln użytkowników, Grupa Ceneo.pl - o 901,3 tys., Grupa ZPR Media - o 583 tys., a Grupa Allegro - o 540,8 tys. Natomiast Grupa Polska Press straciła 153,1 tys. użytkowników.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 28 mln. 23,3 mln użytkowników korzystało z sieci na komputerach, a 23,4 mln na smartfonach i tabletach.

grafika

W rankingu domen na czele są dwie należące do Google’a: w listopadzie Google.pl miało 23,94 mln użytkowników (701,6 tys. więcej niż w październiku), a także 4,2 mld odsłon, a Google.com - 21,87 mln użytkowników (po wzroście o 119,9 tys. w skali miesiąca) i 1,85 mld odsłon.

Allegro.pl osiągnęło wzrost o 729,4 tys. użytkowników do 17,73 mln, Ceneo.pl - o 809,9 tys. do 10,88 mln, a Poradnikzdrowie.pl (Grupa ZPR Media) - o 784,4 tys. do 7,96 mln. Natomiast Onet.pl (Ringier Axel Springer) zanotował spadek o 961,3 tys. do 16,5 mln, a Blogspot.com (Grupa Google) - o 991,4 tys. do 6,62 mln.

Na o2.pl użytkownik spędzał każdego dnia średnio 36 minut i 10 sekund, na WP.pl - 35 minut i 9 sekund, a na Facebooku - 28 minut i 42 sekundy.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Google’a odwiedziło 22,24 mln internautów (140,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), wykonując 4,2 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia przeciętnie po 34 minuty i 23 sekundy.

YouTube przy 17,68 mln użytkowników miał 738,7 mln odsłon, a Facebook - 17,14 mln użytkowników i 1,5 mld odsłon. Obie platformy wyprzedziły pod względem zasięgu Wirtualną Polskę (15,65 mln użytkowników i 1,52 mld odsłon) i Ringier Axel Springer Polska (14,46 mln użytkowników i 828,5 mln odsłon).

W przypadku Grupy TVN średni czas korzystania przez internautę w ciągu dnia wyniósł 46 minut i 10 sekund, w przypadku Wirtualnej Polski - 40 minut i 57 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 38 minut i 15 sekund.

grafika

Google.pl zanotowało 19,37 mln użytkowników i 2,6 mld odsłon, a Google.com - 18,09 mln użytkowników i 1,54 mld odsłon.

Facebook stracił w skali miesiąca 223,1 tys. odwiedzających, Onet - 554,4 tys., Gazeta.pl - 137 tys., Blogspot.com - 295,1 tys., o2.pl - 235,2 tys., a Money.pl - 214,6 tys. Natomiast Mediaexpert.pl osiągnął wzrost o 1,34 mln użytkowników do 4,55 mln, a Ceneo.pl - o 1,18 mln do 7,49 mln.

Z o2.pl przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 39 sekund, a z WP.pl - przez 37 minut i 54 sekundy.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Google osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 1,1 mln do 19,76 mln. Natomiast Grupa Allegro zyskała 573,7 tys. odwiedzających, Grupa OLX - 438,2 tys., Grupa ZPR Media - 420 tys., a Grupa Cyfrowy Polsat - 554,2 tys.

Natomiast YouTube stracił aż 1,42 mln użytkowników, a Wirtualna Polska - 221,2 tys.

grafika

W mobile’u Google.pl miał w zeszłym miesiącu 16,38 mln użytkowników (aż 2,08 mln więcej niż w październiku) i 1,6 mld odsłon, a Google.com - 12,65 mln użytkowników (po spadku w skali miesiąca o 376,8 tys.) i 314,7 mln odsłon.

Allegro miesiąc do miesiąca osiągnęło wzrost liczby odwiedzających o 879,4 tys. do 11,54 mln, a Poradnikzdrowie.pl - o 557,2 tys. do 5,82 mln. Natomiast Onet.pl zanotował spadek o 935,2 tys. do 11,35 mln użytkowników, a YouTube - o 1,42 mln do 6,78 mln.

Z tego ostatniego serwisu odwiedzający korzystał w ciągu dnia średnio przez 33 minuty i 9 sekund, z Facebooka - przez 22 minuty i 28 sekund, a z WP.pl - przez 20 minut i 29 sekund.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google’a skorzystało w listopadzie 16,76 mln użytkowników (czyli 59,88 proc. wszystkich polskich internautów), o 1,5 mln więcej niż miesiąc wcześniej.

Mapy Google osiągnęły wzrost liczby użytkowników aż o 3,84 mln do 12,74 mln, Facebook - o 1,5 mln do 7,21 mln, a Moje ING Mobile - o 1,2 mln do 2,22 mln.

Natomiast liczba użytkowników mobilnego Gmaila zmalała o 556,2 tys. do 6,19 mln, Facebooka Lite - o 173,1 tys. do 2,4 mln, a Gry Google Play - o 139,7 tys. do 2,15 mln.

grafika

Liczebność próby: N= 164678. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z II kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów