Netflix wprowadza obsługę dźwięku przestrzennego

Platforma streamingowa Netflix rozpoczyna wdrażanie obsługi dźwięku przestrzennego (Spatial Audio) w swoich aplikacjach na iPhone'a i iPada. Do tego trzeba mieć też specjalne słuchawki.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Netflix wprowadza obsługę dźwięku przestrzennego

Z nowej możliwości skorzystają na razie posiadacze iPhone’ów oraz iPadów z systemem iOS 14 lub nowszej wersji. Jak informuje Netflix, funkcja dźwięku przestrzennego jest dostępna wyłącznie w słuchawkach AirPods Pro i AirPods Max.

Żeby ją uruchomić, trzeba w czasie odtwarzania filmu wybrać Centrum sterowania i przytrzymać pasek regulacji głośności. Wówczas wyświetli się opcja "dźwięk przestrzenny". Gdy ją wybierzemy, jakość audio wyświetlanych materiałów na urządzeniach mobilnych ma być zbliżona do tej, gdy oglądamy filmy czy seriale na ekranach laptopów lub telewizorów.

Chodzi o wprowadzony w czerwcu 2020 r. Spatial Audio. To przestrzenny dźwięk zsynchronizowany z ruchami naszej głowy. Netflix informuje, że to "wciągające doświadczenie wykorzystujące kierunkowe filtry audio do odtwarzania dźwięków praktycznie w dowolnym miejscu w przestrzeni, tworząc wciągające wrażenia dźwiękowe".

iOS 15 przenosi Spatial Audio na wyższy poziom dzięki nowej opcji Spatialize Stereo, która symuluje dźwięk przestrzenny dla treści innych niż Dolby Atmos. Dzięki temu użytkownicy AirPods Pro i AirPods Max mogą słuchać praktycznie dowolnej piosenki lub wideo.

Jak zapewnia Netflix, wkrótce podobne rozwiązanie ma być dostępne także dla użytkowników urządzeń w systemem Android.

Prawie 210 mln subskrybentów

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 7,34 mld dolarów i zysku netto z 720 mln do 1,35 mld dolarów. W br. platforma zyskuje zdecydowanie mniej subskrybentów niż w poprzednich latach, na koniec czerwca miała ich globalnie 209,18 mln.

Netflix nie ujawnia, ilu ma subskrybentów w poszczególnych krajach poza USA i Kanadą. Od ponad roku jest najpopularniejszą platformą VoD w Polsce, w maju br. jego przeglądarkowa wersja zanotowała 5,84 mln użytkowników i 20,11 proc. zasięgu (według badania Mediapanel).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry