Netflix testuje teraz gry na telewizorach i komputerach

Netflix ogłosił, że w najbliższych tygodniach rozpocznie testy udostępnia gier w chmurze, ale nie na urządzeniach mobilnych tylko na telewizorach i komputerach.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Netflix testuje teraz gry na telewizorach i komputerach

W ciągu najbliższych kilku tygodni Netflix rozpocznie ograniczony test beta gier z „niewielką liczbą” użytkowników w Kanadzie i Wielkiej Brytanii na wybranych urządzeniach telewizyjnych oraz na komputerach PC i Mac za pośrednictwem witryny Netflix.com w obsługiwanych przeglądarkach.

Firma poinformowała, że ​​chce przetestować swoją technologię strumieniowania gier. Do grania w gry na telewizorach uczestniczący członkowie platformy będą używać swoich telefonów komórkowych jako kontrolera; na komputerach PC i Mac mogą grać na Netflix.com za pomocą klawiatury i myszy.

Gry na telewizor będą początkowo działać na markach partnerskich: Amazon Fire TV Streaming Media Players, Chromecast z Google TV, telewizorach LG, Nvidia Shield TV, urządzeniach i telewizorach Roku, telewizorach Samsung Smart TV i Walmart ONN. Według Netflixa na bieżąco będą dodawane kolejne urządzenia.

W tej fazie testów zostaną uwzględnione dwie gry: „Oxenfree” i „Molehew's Mining Adventure”.

Dostęp do gier bez ich pobierania

Netflix do tej pory nie pobierał od członków opłat za dostęp do swoich gier – firma traktuje gry jako strategię utrzymania i pozyskiwania klientów, zamiast zarabiania na nich jako osobnym źródle przychodów. Nawet członkowie nowego, wspieranego reklamami planu Basic with Ads mają dostęp do gier, ale nie mają możliwości ich pobierania.

Firma wydała w Polsce swoje pierwsze gry o tematyce „Stranger Things” oraz przejęła studio gier, Night School - twórcę „Oxenfree”.

W 2022 roku firma przejęła Boss Fight Entertainment oraz studio Next Games z siedzibą w Helsinkach w Finlandii i ogłosiła, że ​​tworzy własne studio tworzenia gier, również z siedzibą w Helsinkach, na czele którego stoi Marko Lastikka, współzałożyciel i były dyrektor generalny studia deweloperskiego Zygna.

Według Sensor Tower i Udonis, gry Netflix zostały pobrane 44 miliony razy od czasu ich premiery w listopadzie 2021 roku, w tym ponad 22 miliony w 2022 roku.

Tylko niewielki procent z ponad 238 milionów subskrybentów Netflixa na całym świecie pobrał jego gry. Od premiery w listopadzie 2021 r. do sierpnia 2022 r., kiedy liczba abonentów wyniosła 221 mln, mniej niż 1 proc. abonentów pobrało gry Netflix (gry zostały pobrane 23,3 miliona razy, średnio dla 1,7 miliona użytkowników dziennie, według Apptopia).

Przed 2023 rokiem Netflix wypuścił około 55 gier, ale w tym roku firma zapowiedziała, że ​​uruchomi kolejne 70 gier.

Netflix próbował na różne sposoby zwiększać świadomość swoich gier wśród subskrybentów, w tym promując niektóre z nich za pomocą kodów QR podczas treści, które przenoszą widzów do obszaru online, w którym można pobrać gry.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol