Netflix pierwszy raz stracił subskrybentów w USA. Wpływy wzrosły, a zysk zmalał - akcje ostro w dół

W drugim kwartale br. Netflix stracił w USA 126 tysięcy użytkowników. To pierwszy taki wynik w historii serwisu. Platforma przyciągnęła globalnie 2,7 milionów nowych subskrybentów zamiast oczekiwanych 5 milionów. Wyniki Netfliksa rozczarowały inwestorów, w konsekwencji akcje spółki na giełdzie potaniały w środę o 10 procent.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix pierwszy raz stracił subskrybentów w USA. Wpływy wzrosły, a zysk zmalał - akcje ostro w dół
Reed Hastings, CEO Netflixa

W II kwartale 2019 r. przychody Netfliksa zamknęły się kwotą ponad 4,92 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 26 proc. Osiągnięty wynik w tym segmencie był niższy od prognoz, które zakładały przychody w wysokości 4,93 mld dol.

W raportowanym okresie zysk operacyjny spółki osiągnął poziom 706 mln dol., natomiast zysk netto wyniósł 271 mln dol.

grafika

W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.

Słabsze od oczekiwań okazały się także wyniki poza rynkiem amerykańskim. Globalnie w ciągu kwartału Netflix przyciągnął do siebie 2,7 mln nowych użytkowników, podczas gdy prognozy zakładały wzrost bazy subskrybentów o 5 mln.

Dla porównania w I kwartale br. Netflix zanotował globalnie 9,6 nowych klientów. Obecnie na całym świecie z usług platformy korzysta ponad 151,5 mln subskrybentów.

grafika

W liście do inwestorów spółka wyjaśnia, że utrata użytkowników w USA oraz słabszych przyrost nowych subskrybentów wynika głównie z nowej oferty filmowej, która nie trafiła w gusta wielu odbiorców, a także wzrostu cen subskrypcji w niektórych regionach świata.

Pomimo słabszych wyników w II kwartale Netflix jest optymistą jeśli chodzi o prognozy na przyszłość. Firma zapowiada, że w III kwartale br. jej przychody wzrosną w skali roku o 31,3 proc., zaś baza subskrybentów powróci na ścieżkę dynamicznych wzrostów dodając 7 mln nowych subskrybentów.

grafika

Podane przez Netfliksa obecne rezultaty biznesowe, szczególnie w segmencie słabego przyrostu nowych użytkowników mocno rozczarowały inwestorów. W rezultacie w środę akcje spółki w notowaniach posesyjnych straciły na wartości ponad 11,9 proc. osiągając cenę 319,07 dol. za jedną akcję.

grafika

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"