SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix pierwszy raz stracił subskrybentów w USA. Wpływy wzrosły, a zysk zmalał - akcje ostro w dół

W drugim kwartale br. Netflix stracił w USA 126 tysięcy użytkowników. To pierwszy taki wynik w historii serwisu. Platforma przyciągnęła globalnie 2,7 milionów nowych subskrybentów zamiast oczekiwanych 5 milionów. Wyniki Netfliksa rozczarowały inwestorów, w konsekwencji akcje spółki na giełdzie potaniały w środę o 10 procent.

Reed Hastings, CEO Netflixa Article

W II kwartale 2019 r. przychody Netfliksa zamknęły się kwotą ponad 4,92 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 26 proc. Osiągnięty wynik w tym segmencie był niższy od prognoz, które zakładały przychody w wysokości 4,93 mld dol.

W raportowanym okresie zysk operacyjny spółki osiągnął poziom 706 mln dol., natomiast zysk netto wyniósł 271 mln dol.

W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.

Słabsze od oczekiwań okazały się także wyniki poza rynkiem amerykańskim. Globalnie w ciągu kwartału Netflix przyciągnął do siebie 2,7 mln nowych użytkowników, podczas gdy prognozy zakładały wzrost bazy subskrybentów o 5 mln.

Dla porównania w I kwartale br. Netflix zanotował globalnie 9,6 nowych klientów. Obecnie na całym świecie z usług platformy korzysta ponad 151,5 mln subskrybentów.

W liście do inwestorów spółka wyjaśnia, że utrata użytkowników w USA oraz słabszych przyrost nowych subskrybentów wynika głównie z nowej oferty filmowej, która nie trafiła w gusta wielu odbiorców, a także wzrostu cen subskrypcji w niektórych regionach świata.

Pomimo słabszych wyników w II kwartale Netflix jest optymistą jeśli chodzi o prognozy na przyszłość. Firma zapowiada, że w III kwartale br. jej przychody wzrosną w skali roku o 31,3 proc., zaś baza subskrybentów powróci na ścieżkę dynamicznych wzrostów dodając 7 mln nowych subskrybentów.

Podane przez Netfliksa obecne rezultaty biznesowe, szczególnie w segmencie słabego przyrostu nowych użytkowników mocno rozczarowały inwestorów. W rezultacie w środę akcje spółki w notowaniach posesyjnych straciły na wartości ponad 11,9 proc. osiągając cenę 319,07 dol. za jedną akcję.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix pierwszy raz stracił subskrybentów w USA. Wpływy wzrosły, a zysk zmalał - akcje ostro w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anik
W Polsce pewnie teraz t-mobile zaniepokoił się, bo właśnie wprowadza usługę światłowodu z netflixem jako największą atrakcją ....
17 0
odpowiedź
User
dh
W Polsce pewnie teraz t-mobile zaniepokoił się, bo właśnie wprowadza usługę światłowodu z netflixem jako największą atrakcją ....


A co, w Polsce też szykuje się jakaś konkurencja dla Netflixa?
1 6
odpowiedź
User
xxx
No to się zaczęło to, co już ludzie przewidywali. Będzie zjazd. Konkurencja silna wyrosła, a nowe seriale netflixa o szajs.Tylko kultimulti, racialmix i lgbt pchane na siłę gdzie się tylko da. Jakoś więc leci na łeb na szyję.Za większość ruchu odpowiadają stare seriale, jak Przyjaciele, a ci zaraz "przejdą" to vod-a tworzonego przez nbc.
19 3
odpowiedź
User
Anik
W Polsce pewnie teraz t-mobile zaniepokoił się, bo właśnie wprowadza usługę światłowodu z netflixem jako największą atrakcją ....


A co, w Polsce też szykuje się jakaś konkurencja dla Netflixa?

E tam zaraz potrzebna konkurencja, okazuje się że produkt nie jest sam w sobie atrakcyjny
7 0
odpowiedź
User
rozum
Ciekawe ile abonentów Netflixa w Polsce ma świadomość że pośrednio finansują parady LGBTQ..

... oczywiście parady na Boże Ciało z ministrantami przebranymi w sukieneczki i kapłanami z łapami wyciągniętymi do dzieci są dużo ciekawsze.
7 12
odpowiedź