SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix chce testować w Polsce abonament tylko na urządzenia mobilne

Platforma streamingowa Netflix pracuje nad wdrożeniem w Polsce nowych planów taryfowych Mobile i Mobile+. Mają kosztować odpowiednio 24 zł i 38 zł miesięcznie.

Article

Nowe plany cały czas są w fazie testów. W taryfie Mobile za 24 złote miesięcznie będzie można oglądać treści w jakości SD na smartfonach i tabletach. Pakiet dostępny będzie tylko na jedno urządzenie.

Droższa wersja Mobile+ ma kosztować 38 zł za miesiąc. W tym planie użytkownik może oglądać programy na dwóch ekranach jednocześnie w jakości Full HD. Tu do wyboru będą urządzenia mobilne, komputery stacjonarne i laptopy.

- Od kilku lat proponujemy trzy plany subskrypcji. Wprowadzane właśnie testowo dwa nowe wynikają ze znacznego wzrostu wykorzystania urządzeń mobilnych jako sposobu konsumpcji treści w serwisie Netflix. Nowe plany udostępnimy na stałe, gdy odbiorcy doceniający zwiększoną elastyczność będą z nich korzystać i uznają tę zmianę za pozytywną - informuje biuro prasowe Netfliksa.

Firma podkreśla, że jeśli nowe plany taryfowe nie przejdą w Polsce testów, nie zostaną na stałe wprowadzone.

- Nieustannie pracujemy nad ulepszeniem serwisu Netflix dla naszych odbiorców. Przeprowadzamy liczne testy, które pomagają nam lepiej rozumieć potrzeby konsumentów i być bliżej rozwiązań, których poszukują. Planujemy uruchomienie nowych testów w ciągu nadchodzących tygodni - przekazało nam biuro prasowe Netfliksa.

Ile kosztuje Netflix w Polsce? Od 34 do 52 zł miesięcznie

Obecnie Netflix oferuje w Polsce następujące pakiety: Podstawowy – jedno dowolne urządzenie, materiały w jakości SD, cena 34 zł/mies.,Standard – dwa dowolne urządzenia jednocześnie, materiały w jakości Full HD, cena 43 zł/mies., Premium – cztery dowolne urządzenia jednocześnie, jakość treści Ultra HD, 52 zł/mies.

Ponad 17,3 mld na oryginalne treści

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. serwis Netflix zanotował w Polsce 4,79 mln użytkowników i 71,21 mln odsłon ,a aplikacja mobilna Netflixa - 2,47 mln użytkowników.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix chce testować w Polsce abonament tylko na urządzenia mobilne

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janek
nadal za drogo.
odpowiedź
User
woytek
nadal za drogo.
Dzień dobry, jestem Wojtek i mam 12 lat. Osobiście uważam, że w roku 2020 za patrzenie na kolorowe przelatujące na ekranie obrazki płacą tylko niekumaci wujkowie i dziadkowie. Każdy kumaty znajdzie ten telewizyjny szrot za friko.
odpowiedź