Netflix odblokował ważną funkcję dla subskrybentów z reklamami

Subskrybenci Netfliksa, którzy korzystają z taniego planu z reklamami, mogą już pobierać treści platformy na swoje urządzenia. Do niedawna ściąganie były zarezerwowane tylko dla użytkowników droższych pakietów.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Netflix odblokował ważną funkcję dla subskrybentów z reklamami
Serwis streamingowy Netflix

Pakiet z reklamami pojawił się w wybranych krajach rok temu. Wciąż nie mogą z niego korzystać polscy użytkownicy. Jak zauważa digitalfernsehen.de, w Niemczech kosztuje 4,99 euro miesięcznie. W tym planie można oglądać treści w jakości HD (1080p) na dwóch urządzeniach. Pobieranie może być przydatne dla osób, które podróżują i są pozbawione zasięgu - w pociągu czy samolocie - albo nie zawsze mają do dyspozycji nielimitowane i szybkie łącze internetowe.

Abonenci pakietu reklamowego nadal nie mają dostępu do około 5-10 proc. katalogu treści ze względu na ograniczenia licencyjne. W bibliotece brakuje niektórych własnych i licencjonowanych tytułów Netfliksa, takich jak "Cobra Kai", "The Crown", "House of Cards", "Breaking Bad", "Peaky Blinders" czy "Sposób na morderstwo".

15 mln subskrybentów Netfliksa z reklamami

Rok po uruchomieniu pakietu z reklamami przez Netflix, z taniego planu korzysta co miesiąc 15 mln subskrybentów ze wszystkich krajów, gdzie jest dostępny. Platforma pracuje nad rozszerzeniem oferty dla reklamodawców. W 2024 roku na całym świecie ma pojawić się m.in. sponsoring poszczególnych treści. Na początku listopada gigant streamingu pochwalił się rozszerzeniem oferty dla reklamodawców. Mogą oni zamawiać emisję spotów o długości 10, 15, 20, 30 lub 60 sekund.

Choć tylko 15 mln spośród 247,15 mln subskrybentów Netfliksa wykupuje plan z reklamami, to firma jest zadowolona z tego wyniku. - Zbudowaliśmy niesamowite fundamenty, koncentrując się na obszarach, które według reklamodawców są  najważniejsze, jednocześnie dostarczając rozrywkę, której nie można przegapić, w bezkonkurencyjnej cenie - stwierdziła na blogu Amy Reinhard, prezes ds. reklamy w firmie Netflix.

Począwszy od I kwartału 2024 roku, reklamodawcy będą mogli skorzystać z nowego formatu binge ad. Będzie on wyświetlany widzom lubiącym oglądać kilka odcinków danej produkcji od razu. Po trzech z nich będą wyświetlane spoty reklamowe. Reklamy nie będą towarzyszyć czwartemu odcinkowi. Na początku przyszłego roku Netflix w USA wdroży prezentację kodów QR w kreacjach reklamowych. Także w 2024 roku na całym świecie ma się pojawić sponsoring treści. Może towarzyszyć konkretnym tytułom, fragmentom produkcji lub transmisji na żywo.

W III kwartale 2023 roku Netflix zyskał prawie 8,8 mln subskrybentów, najwięcej od wybuchu epidemii. Stało się to możliwe dzięki rozpoczęciu walki ze współdzieleniem kont z osobami spoza gospodarstwa domowego. Polityka objęła prawie wszystkie rynki, gdzie funkcjonuje Netflix i szybko doprowadziła do wzrostu bazy abonenckiej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?