ROZWIŃ

Netflix ma 1,5 mld dol kwartalnego zysku i 4,4 mln nowych subskrybentów, „Squid Game” z ponad 140 mln widzów

W zeszłym kwartale Netflix osiągnął wzrost przychodów o 16,1 proc. do 7,5 mld dolarów i zysku netto z 790 mln do 1,45 mld dolarów. Liczba subskrybentów platformy zwiększyła się o 4,4 mln do 213,56 mln, a hitowy serial „Squid Game” przez cztery tygodnie od premiery obejrzało 142 mln abonentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy
Netflix ma 1,5 mld dol kwartalnego zysku i  4,4 mln nowych subskrybentów, „Squid Game” z ponad 140 mln widzów
Reed Hastings, fot. materiały prasowe

Globalne wpływy Netflixa w trzecim kwartale br. zwiększyły się rok do roku z 6,44 do 7,48 mld dolarów. Średni przychód od subskrybenta platformy wzrósł o 7 proc., a bez uwzględnienia zmienności kursów walutowych - o 5 proc.

Marża operacyjna wyniosła 23,5 proc., o 3,1 pkt proc. więcej niż przed rokiem.

Netflix zyskuje najwięcej subskrybentów w Azji

Największym rynkiem dla Netflixa są nadal USA i Kanada, gdzie jego kwartalne wpływy zwiększyły się rok do roku z 2,93 do 3,26 mld dolarów, a średni przychód od subskrybenta - z 13,40 do 14,68 dolarów. Natomiast liczba płacących użytkowników w ciągu kwartału wzrosła tylko o 70 tys.

Drugi kwartał z rzędu platforma najwięcej subskrybentów zyskała netto w regionie Azji i Pacyfiku, notując wzrost o 2,18 mln do 30,05 mln. Kwartalne przychody zwiększyły się rok do roku o 4 proc. do 834 mln dolarów, a średnie wpływy od subskrybenta - z 9,20 do 9,60 dolarów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-jak-kupic-konto-darknet,7170101813089921a ##

W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki przez kwartał liczba subskrybentów wzrosła o 1,8 mln do 70,5 mln. Wpływy zwiększyły się rok do roku o 7 proc. do 3,42 mld dolarów, a przeciętny przychód od płacącego użytkownika - z 10,88 do 11,65 dolarów.

Netflix najtańszy jest w Ameryce Północnej i Środkowej, gdzie średni przychód od subskrybenta wzrósł rok do roku z 7,27 do 7,86 mln. Na koniec września platforma miała tam 38,99 mln subskrybentów, o 330 tys. więcej niż na koniec czerwca.

grafika

„Squid Game” hitem wszech czasów Netflixa

Globalnie liczba subskrybentów Netflxa zwiększyła się w minionym kwartale o 4,38 mln do 213,56 mln. Firma spodziewała się, że zyska ich 3,5 mln, a średnia prognoz analityków wynosiła 3,84 mln.

W połowie września na platformie pojawił się koreański serial „Squid Game”, który okazał się największym hitem w jej historii: przez pierwsze cztery tygodnie obejrzało go 142 mln abonentów (Netflix nie zlicza osobno poszczególnych profili w ramach jednego konta abonenckiego), pojawił się na pierwszym miejscu w rankingu oglądalności w 94 krajach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/squid-game-wartosc-900-mln-dolarow,7170100181976705a ##

Piąty sezon „Domu z papieru” przez cztery tygodnie od premiery zanotował 69 mln oglądających abonentów, a drugi sezon „Seks edukacji” - 55 mln. Natomiast „Sprzątaczka”, która pojawiła się 1 października, w ciągu czterech tygodni została obejrzana przez 67 mln abonentów.

Z filmów najpopularniejsze były „Sweet Girl” (68 mln abonentów oglądających przez pierwsze cztery miesiące), „The Kissing Booth 3” (59 mln), „Krwawe niebo” (53 mln) i „Vivo” (46 mln).

Netflix przyznał, że sukces „Domu z papieru” zmienił jego nastawienie do nieanglojęzycznych produkcji: obecnie firma realizuje filmy i seriale w 45 krajach.

grafika

W czwartym kwartale Netflix prognozuje 7,71 mld dolarów wpływów oraz spory spadek zyskowności: 6,5 proc. marży operacyjnej i 365 mln dolarów zysku netto. Firma tłumaczy, że w związku z dużą liczbą zaplanowanych premier koszty amortyzacji treści zwiększą się o 19 proc., podczas gdy jak dotąd w br. ich wzrost wyniósł ok. 8 proc.

Platforma spodziewa się, że pozyska netto 8,5 mln nowych subskrybentów, prawie tyle samo co w czwartym kwartale ub.r.

We wtorek w handlu po sesji giełdowej akcje Netflixa nieznacznie drożały - początkowo wzrost wynosił 2 proc., potem zmalał do 0,2 proc.

grafika

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów