SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix ma już ponad 200 mln subskrybentów. Hitami „The Crown” i „Gambit królowej”

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.

Reed Hastings, CEO NetflixaReed Hastings, CEO Netflixa

W całym ub.r. Netflix zyskał netto 36 mln subskrybentów. To rekordowy wynik platformy, w 2018 i 2019 roku liczba jej subskrybentów zwiększyła się o nieco ponad 25 mln, a w 2017 roku - o ok. 20 mln.

20 mln nowych subskrybentów wiosną

O zeszłorocznym wzroście przesądził skok w czasie wiosennego lockdownu po wybuchu epidemii.Od początku marca do końca maja na platformie przybyło ok. 20 mln płacących użytkowników, natomiast w całym trzecim kwartale - już tylko 2,2 mln.

Netflix najmocniej rośnie w regionie EMEA, Azji i Pacyfiku

Nadal ponad jedna trzecia subskrybentów Netflixa to internauci z USA - na koniec 2019 roku było ich 67,66 mln, a rok później - 73,94 mln. Przychody platformy na tym rynku w czwartym kwartale wyniosły 2,98 mld dolarów (wobec 2,67 mld dolarów rok wcześniej), a średnie wpływy od subskrybenta - 13,51 dolara (rok wcześniej było to 13,22 dolara).

Znacznie większe wzrosty wyników Netflix osiągnął w dwóch innych regionach. W Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie liczba subskrybentów w ub.r. wzrosła z 51,78 do 66,7 mln, a wpływy w czwartym kwartale - z 1,56 do 2,14 mld dolarów.

W regionie Azji i Pacyfiku na koniec ub.r. platforma miała 25,49 mln subskrybentów (wobec 16,23 mln rok wcześniej), a w czwartym kwartale jej przychody zwiększyły się rok do roku z 418 do 685 mln dolarów

W Ameryce Łacińskiej liczba subskrybentów wzrosła z 31,42 do 37,54 mln. Natomiast średni przychód od każdego zmalał z 8,18 do 7,12 dolara, na co wpłynęło umocnienie się dolara wobec lokalnych walut po wybuchu epidemii. Bez zmian kursów walut przeciętny przychód wzrósłby o 4 proc.

Wpływy i marża w górę, mniejszy zysk kwartalny

Przychody Netflixa w zeszłym kwartale wyniosły 6,64 mld dolarów, po wzroście o 21,5 proc. rok ro doku. Były o 1 proc. wyższe od prognoz, ponieważ firma spodziewała się, że pozyska 6 mln nowych subskrybentów.

Marża operacyjna też poszła w górę powyżej oczekiwań - z 8,4 do 14,4 proc. Przy czym we wcześniejszych kwartałach ub.r. była wyższa, wynosząc kolejno 16,6, 22,1 i 20,4 proc. Netflix miał w minionym kwartale 542 mln dolarów zysku netto, wobec 587 mln dolarów rok wcześniej.

Wartość ujemnych przepływów pieniężnych firmy zmniejszyła się z -1,67 mld dolarów do -284 mln dolarów.

Mniej na marketing, więcej na technologię i administrację

Zysk Netflixa zmalał w zeszłym kwartale, ponieważ mocno wzrosły koszty uzyskania przychodów - z 3,47 do 4,16 mld dolarów. Nakłady na technologię i rozwój poszły w górę z 409,4 do 486,9 mln dolarów, a koszty ogólne i administracyjne - z 254,6 do 275,5 mln dolarów. Natomiast wydatki marketingowe zmalały z 878,9 do 762,6 mln dolarów.

Całoroczne nakłady marketingowe zmniejszyły się z 2,65 do 2,23 mld dolarów. Koszty uzyskania przychodów poszły w górę 12,44 do 15,28 mld dolarów, wydatki na technologię i rozwój - z 1,54 do 1,83 mld dolarów, a koszty ogólne i administracyjne - z 914,4 mln do 1,08 mld dolarów.

Przy wzroście całorocznych przychodów z 20,15 do 25 mld dolarów zysk operacyjny firmy zwiększył się z 2,6 do 4,58 mld dolarów, a zysk netto - z 1,87 d 2,76 mld dolarów.

Nowy sezon „The Crown” i „Gambit królowej” serialowymi hitami

W sprawozdaniu Netflixa podano, że najpopularniejszym serialem własnej produkcji w minionym kwartale był „The Crown”, którego czwarty sezon przez pierwsze cztery tygodnie od premiery obejrzało więcej użytkowników niż trzy poprzednie łącznie. Ogółem produkcja trafiła do ponad 100 mln gospodarstw domowych korzystających z platformy.

Natomiast „Gambit królowej” w ciągu czterech tygodni od premiery obejrzało 62 mln gospodarstw. To największy hit spośród jednosezonowych seriali Netflixa.

Wśród oryginalnych filmów platformy największą widownię gromadzi „The Midnight Sky” - przez pierwsze cztery tygodnie ma to być 72 mln gospodarstw domowych. „We Can Be Heroes” w takim okresie ma obejrzeć 53 mln gospodarstw, a „Over the Moon” - 43 mln.

Z kolei hitem początku stycznia jest serial „Lupin” - w USA wskoczył na drugie miejsce w rankingu oglądalności na platformie, a w kilku innych krajach, m.in. Polsce, na pierwsze miejsce. Netflix prognozuje, że przez pierwsze cztery tygodnie obejrzy go ok. 70 mln gospodarstw domowych.

Netflix prognozuje dalsze wzrosty, zyskuje na giełdzie

W bieżącym kwartale Netflix spodziewa się 7,13 mld dolarów przychodów, o 23,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Rekordowo wysokie mają być wskaźniki rentowności platformy: prognozowana marża operacyjna to 25 proc., a zysk netto - 1,35 mld dolarów.

Netflix prognozuje, że pozyska 6 mln nowych subskrybentów.

Podczas wtorkowej sesji na giełdzie Nasdaq akcje Netflixa zdrożały o 0,76 proc. do 501,77 dolarów. Natomiast publikacja wyników z czwartego kwartału i prognoz na bieżący kwartał sprawiła, że w handlu posesyjnym kurs firmy poszedł w górę o 12,3 proc.

Przy obecnym kursie kapitalizacja spółki wynosi 221,68 mld dolarów. Poziom 400 dolarów cena jej akcji pierwszy raz przekroczyła w połowie kwietnia ub.r., a 500 dolarów - w lipcu ub.r. Natomiast w szczycie w połowie października sięgała 555 dolarów.

Dołącz do dyskusji: Netflix ma już ponad 200 mln subskrybentów. Hitami „The Crown” i „Gambit królowej”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kasia
przereklamowane, ciezko tam znalezc cos ciekawego
powiem tak - to smietnik, ale w kazdym smietniku da sie znalezc cos ciekawego :)
odpowiedź
User
tata
i ta poprawność polityczna.
odpowiedź
User
Tm1
Bardziej interesuję się telewizją satelitarną.
odpowiedź