SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży

W rankingu sprzedaży kioskowej tygodników opinii liderem w maju br. był “Gość Niedzielny”, a kolejne miejsca zajęły “Polityka” i “Newsweek”. Ten drugi tytuł miały spory udział prenumeraty w sprzedaży, ale największy zanotował “Tygodnik Powszechny”

“Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży

Z danych ZKDP opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych, w maju br. wyniosła 130 219 egz., czyli o 11,58 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce w rankingu sprzedaży kioskowej zajęła “Polityka” (Polityka), która pod względem sprzedaży ogółem była dopiero trzecia (więcej na ten temat). Jej wynik w analizowanej kategorii wyniósł 109 490 egz. i był prawie taki sam jak rok wcześniej. Tytuł ten zanotował natomiast spadek liczby prenumeratorów o 9,71 proc. do 9 543 egz.

Oczko niżej w zestawieniu sprzedaży kioskowej znalazł się tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który w rankingu sprzedaży ogółem był drugi. Różnica wynika z faktu, że aż 16 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu stanowiła prenumerata, w której rozchodziło się aż 20 763 egz. (to jednak spadek o 10,63 proc. w skali roku). Natomiast sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych “Newsweeka” w maju br. wyniosła 100 014  egz. (o 0,69 proc. więcej niż rok wcześniej).

Dystans między “Newsweekiem” a kolejnym w rankingu tygodnikiem “Sieci” (Fratria) wynosił w sprzedaży kioskowej tylko niecałe 11 tys. egz., podczas gdy w sprzedaży ogółem aż 34 tys. egz. Wynik “Sieci” w kioskach to 89 347 egz.  Oczko niżej znalazł się konkurencyjny magazyn “Do Rzeczy” (Orle Pióro) ze średnią sprzedażą kioskową na poziomie 83 292 egz.

Największy spadek sprzedaży kioskowej (aż o 90,25 proc. do 12 477 egz.) zanotowało “Uważam Rze” (Gremi Media), ale prenumerata tego tytułu spadła tylko o połowę (do 547 egz.).

Największy udział prenumeraty w sprzedaży ogółem, wynoszący aż 42 proc., ma “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). W maju br. w prenumeracie sprzedawało się 6 811 egz. tego pisma (wzrost o 3,72 proc. w skali roku), a w kioskach tylko 8 877 egz. (spadek o 4,97 proc.), co dało “TP” ostatnie miejsce w rankingu.

Wirtualnemedia.pl

maj

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Rozpowsze-chnianie płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenu-merata

Rozpowsze-chnianie płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenu-merata

Gość Niedzielny

135 148

134 498

130 219

3 979

151 999

150 941

147 275

3 489

Polityka

123 450

123 450

109 490

9 543

121 358

121 350

109 495

10 569

Newsweek Polska

132 566

125 916

100 014

20 763

143 730

123 680

99 325

23 233

Sieci

92 395

92 385

89 347

2 319

-

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

95 087

85 587

83 292

931

-

-

-

-

Wprost

133 310

61 989

54 903

4 844

130 346

72 319

64 577

5 958

Gazeta Polska

52 348

51 618

51 045

573

61 115

60 469

59 666

803

Przegląd

18 529

18 529

17 784

745

19 735

19 735

19 266

470

Przekrój

23 086

17 751

16 683

711

24 609

18 799

17 555

1 097

Uważam Rze

13 828

13 443

12 477

547

130 064

129 574

127 930

1 104

Tygodnik Powszechny

19 106

16 239

8 877

6 811

22 150

16 220

9 341

6 567

 

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

327 257

327 257

321 960

5 297

346 309

346 309

341 165

5 144

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rox
Warto jeszcze dodać ze prenumerata Newsweeka jest "pompowana" w ten sposób, że wszystkim prenumeratorom Dziennika Gazety Prawnej dodaje się obowiązkowo gratis właśnie prenumeratę Newsweeka.
49 8
odpowiedź
User
Yogidługonogi
No proszę. Zawsze gdzieś naciąganie wyników i inne ściemy. Ludzie III RP nie potrafią inaczej.
33 11
odpowiedź
User
gryf
Ale ściema. Bardzo nierzetelny tekst. Tytuły wybijają coś innego niż tresc
17 9
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Choć z drugiej strony muszę przyznać, że nie dziwią mnie wyniki tygodnika "Sieci" na przykład. Nachalna propaganda, więc ludzie tego nie kupują. Zapewne większość z tych prenumerat została zamówiona przez biskupów lub na Nowogrodzką.
25 43
odpowiedź
User
polo
Szkoda ze tych danych nie bylo od razu z danymi o sprzedazy tygodnikow, moze nieroztropnych komentarzy byloby mniej. Np. Gosc Niedzielny jednak sie sprzedaje, a nie rozdaje.
Generalnie wyniki sa zle. Nie dziwi upadek Uwazam rze. Wlasciwie ten rozdzial historii polskiej prasy jest juz zamkniety. Dziwi wynik Newsweeka, nie ze wzgledu na orientacje polityczna, ale jakosc pisma i tabloidowy charakter. Szkoda, ze jest wlasnie taki. Polityka tez nie jest taka, jak byla, ale to jednak inny poziom. Media prawicowe jakkolwiek moga irytowac, sa potrzebne, ale z jakoscia tez bywa roznie, w miare dobrze u Lisickiego. Generalnie jednak jest zle i to jest smutne.
17 8
odpowiedź