Nieuczciwe praktyki sieci Lidl

Sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo odmawiając klientom reklamacji towarów kupionych podczas wyprzedaży - uznał Prezes UOKiK.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Wszczęte w lipcu postępowanie wykazało, że sieć wprowadziła konsumentów w błąd zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji.

Zgodnie z przepisami o sprzedaży konsumenckiej, dokonując zakupu towaru podczas wyprzedaży sezonowej konsument ma takie same prawo do reklamacji, jak podczas zakupów nieobjętych promocją. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w ciągu 2 lat od dnia zakupu. Reklamację należy złożyć u sprzedawcy – najlepiej na piśmie.

Zdaniem Prezesa UOKiK podając niezgodną z prawem informację spółka uchylała się od odpowiedzialności wynikającej z ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Praktyki sieci Lidl są niezgodne z prawem, nie mogą być zatem dalej stosowane. Na spółkę nie została nałożona kara finansowa, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

Decyzja nie jest ostateczna. Przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe