SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jakiego koloru jest przemoc? Kontrowersyjna kampania marki farb Violet

Założony przez Polaka lokalny brytyjski Violet, zajmujący się sprzedażą i dystrybucją farb online, przygotował kampanię opartą na skojarzeniach kolorów z różnymi przejawami przemocy fizycznej.

Article

Violet został założony 7 lat temu w podlondyńskim Luton przez Michała Bryłę, Polaka pochodzącego z Konina. Bryła, mieszkający na Wyspach od ponad 15-tu lat zaczynał jako malarz wnętrz. Teraz jego firma Violet przygotowała na rynek brytyjski kontrowersyjną kampanię reklamową, której tematyce daleko do przeciętnych skojarzeń z farbami do malowania ścian.

Odcienie przemocy w reklamach Violet

- Violet to zupełnie nowe podejście do sprzedaży farby. to pierwsza w pełni internetowa firma farbiarska, która nie prowadzi tradycyjnych punktów sprzedaży. Uznaliśmy, że kampania promocyjna musi być równie nietypowa - twierdzi Adam Stankiewicz, szef marketingu firmy i pomysłodawca kampanii.

W serii 20-sekundowych spotów widzimy sceny przemocy - w domu, na ulicy, dokonywanej na tle religijnym i rasowym. Zamiast krwi pojawia się farba w różnych odcieniach.

- Temat koloru, na przykład koloru skóry wywołuje u ludzi wiele emocji i dlatego naturalnie nam się to skojarzyło z kampanią naszej farby. Po prostu kolory są dla ludzi istotne, tak jak dla nas, oczywiście. Obecnie Wielka Brytania mocno zmienia się politycznie, co daje też więcej swobody w wykorzystaniu pewnych tematów - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Stankiewicz. Dodaje, że "pomysł jest autorski i ściśle powiązany z wartościami marki".

Kampania ogranicza się tylko do social mediów (być może w kolejnych etapach dojdzie outdoor) i związana jest głównie ze zwiększeniem firmy i budową rozpoznawalności na rynku brytyjskim.  

Violet wejdzie do Polski

Violet chce w przyszłym roku wyjść poza rynek brytyjski. W planach jest ekspansja w Polsce, ale szczegóły nie są bliżej znane.

- Realne działania w Polsce rozpoczniemy w ciągu przyszłego roku, choć mamy już tutaj pewne zaplecze, w pewnym sensie jesteśmy firmą z Polski. Co do charakteru naszych działań marketingowych dużo tu zależy od tego czy brytyjska kampania zostanie tu odebrana podobnie entuzjastycznie co w Wielkiej Brytanii - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Stankiewicz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jakiego koloru jest przemoc? Kontrowersyjna kampania marki farb Violet

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmmm
nie wiem, może się nie znam, ale to głupie
odpowiedź
User
Max
„Akcja promocyjna ściśle powiązana z wartościami firmy” - czyli „wal w ryj” hasłem przewodnim.
Niezbyt rozgarnięty ten kmiot z Konina
odpowiedź
User
pankreatywny
Jezu, co za intelektualny pędzel! "Temat koloru, np skóry wzbudza u ludzi emocje i dlatego skojarzyło nam się to z kampanią naszej farby. Kolory są dla ludzi istaotne, tak jak dla nas." Kurtyna. Wynika z tego, że firma to sami rasiści, dla których kolor skóry ma znaczenie (a nie powinien) i wywołuje emocje (a nie powinien)." Ile farby trzeba się nawdychać, żeby logika tak zbłądziła?! I jeszcze się chwali, że to jego... Kolejny Adrian reklamy.
odpowiedź