OECD planuje jednolity podatek dla firm technologicznych, będzie im trudniej uciec przed fiskusem

Kraje zrzeszone w Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) zawarły porozumienie przewidujące ustalenie najniższych stawek podatkowych, które zostaną nałożone na firmy technologiczne prowadzące działalność w internecie. Nowe przepisy mają zapobiec manipulacjom w rozliczeniach z fiskusem na poszczególnych rynkach i mogą uderzyć w największych internetowych graczy, takich jak Facebook czy Google.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
OECD planuje jednolity podatek dla firm technologicznych, będzie im trudniej uciec przed fiskusem

O porozumieniu do którego doszło 127 państw zrzeszonych w OECD poinformował Reuters. Zgodnie z nim na rynkach w tych krajach ma obowiązywać taka sama minimalna stawka opodatkowania firm działających w internecie.

Porozumienie ma zacząć obowiązywać do 2020 r. Jak wyjaśniają pomysłodawcy przepisów dzięki temu rozwiązaniu działające  w sieci międzynarodowe firmy technologiczne, takie jak Google czy Facebook nie będą mogły wybierać do rozliczeń z fiskusem wyłącznie tych rynków, na których obowiązują najkorzystniejsze stawki podatkowe zamiast płacić je w poszczególnych krajach w których funkcjonują.

W porozumieniu przewidziano też, że członkowie OECD otrzymają większe niż dotąd pole manewru i swobodę w dochodzeniu należnych im pieniędzy w przypadku, gdy konkretne firmy będą próbowały korzystać z rajów podatkowych.

Regulacje dotyczące opodatkowania największych firm technologicznych planuje też Unia Europejska, zaś Francja zapowiedziała wprowadzenie przepisów zgodnie z którymi technologiczni giganci będą w tym kraju płacić podatek w wysokości 5 proc. osiąganych przychodów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały