SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP Info liderem w kwietniu kanałów informacyjnych. Grupa komercyjna dla TVN24

W kwietniu br. nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVP Info. Z kolei w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajęła stacja TVN24. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 44 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Na pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w kwietniu 2020 roku awansowało TVP Info, którego średni dobowy udział wyniósł 5,57 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 61,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 5,46 proc. (po wzroście o 17,68 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 2,46 proc. udziału, po wzroście względem kwietnia 2019 roku o 134,80 proc. - drugim największym w zestawieniu. Stacja od 20 września ub.r. w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.

Na kolejną pozycję spadł kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,20 proc. Jego wynik względem marca zeszłego roku wzrósł o 24,25 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego wyniósł 0,57 proc. (do góry o 45,01 proc.).

Tylko Superstacja na minusie

Jedyną stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na ósmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 70,78 proc. do 0,045 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.

Największy udział (6,78 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 53,62 proc. Stacje te wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 19,80 proc. do 6,03 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 44 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2020 roku wyniósł 15,46 proc. Było to o 43,76 proc. więcej niż w kwietniu 2019 roku.

Grupa komercyjna dla TVN24

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2020 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 3,88 proc., po wzroście o 30,16 proc.

Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (3,09 proc. udziału, do góry o 113,16 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (2,25 proc.; + 238,35 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Również i tutaj jedyny spadek - o 74,39 proc. do 0,02 proc. - odnotowała Superstacja.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,43 proc. udziału, po wzroście o 34,19 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 10,60 proc. udziału w rynku, po wzroście o 74,42 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP Info liderem w kwietniu kanałów informacyjnych. Grupa komercyjna dla TVN24

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Jaki sens jest podawanie oglądalności grupy komercyjnej w przypadku telewizji informacyjnej? Przecież TVP INFO praktycznie nie emituje reklam? W przypadku tej grupy kanałów liczy się grupa chodząca na wybory, a nie wiekowa.... Kompletnie nielogiczne...
odpowiedź
User
Piotr
Rządowa telewizją PIS która właściwie nie nadaje reklam a dostaje od PIS 2 miliardy złotych na propagandę i nadaje w tv naziemnej przegrywa w grupie komercyjnej z komercyjną płatną tvn24 to tylko w Polsce.
odpowiedź
User
Ja
Ależ Olechowski wykonał robotę w TAI! Zrobił z paździerza lux torpedę :)
odpowiedź
User
Gość X
Losowania Lotto przeniósłbym do TVN.
odpowiedź
User
Rafik
słaba oglądalność TVP INFO chyba nikt tam nie ogląda... BRAWOO TVN24 :-)
odpowiedź