SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,50 mln widzów „Klanu” w sezonie 2019/2020. TVP1 liderem rynku

Właśnie zakończony sezon „Klanu” oglądało średnio 1,50 mln osób, minimalnie mniej niż gromadził poprzedni. Telenowela dała Jedynce pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym w 4+ i trzecie miejsce w grupie komercyjnej 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 20,11 mln zł.

serial "Klan", fot. TVPArticle

Średnia widownia premierowych odcinków kolejnej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 9 września 2019 roku do 3 kwietnia 2020 roku wyniosła 1,50 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 12,60 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,24 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 8,45 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana była od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 30 grudnia ub.r. Śledziło go średnio 1,86 mln osób.

W porównaniu do poprzedniego sezonu obyczajowa produkcja straciła 30 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,53 mln oglądających przy udziale na poziomie 13,59 proc. w 4+, 7,98 proc. w 16-49 i 8,70 proc. w 16-59.

Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji nowego sezonu „Klanu” zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Druga wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie była TVP2 (11,21 proc.; „Panorama”), trzeci - Polsat (10,89 proc.; „Pierwsza miłość”), a czwarty - TVN (9,17 proc.; „Ukryta prawda”).

Wśród widzów w grupie 16-49 Jedynka zajęła miejsce trzecie, a w 16-59 - czwarte.

Wpływy z reklam wokół premierowych odcinków „Klanu” w sezonie 2019/2020 wyniosły 20,11 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W tym roku Telewizja Polska zakończyła sezon serialu o około 2 miesiące wcześniej, niż zazwyczaj. Wynika to z powodu wstrzymania prac na planie programu z powodu epidemii koronawirusa.

„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,68 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,50 mln widzów „Klanu” w sezonie 2019/2020. TVP1 liderem rynku

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Qwert
Powinni ten serial przenieść w pasmo od 10 do 15.
odpowiedź
User
bos
Powinni ten serial przenieść w pasmo od 10 do 15.


Jeśli jest liderem? To byłaby głupota.
odpowiedź
User
rrrrrrr
Rysio wrócił?
odpowiedź