TVP1 i TVP2 poprawiły wyniki w I półroczu 2021 roku. TVN liderem w grupie komercyjnej

Liderem oglądalności w pierwszym półroczu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-59 - Polsat. Największą widownię zgromadziły mecze Polaków na Euro 2020, „Teleexpress” oraz finał Turnieju Czterech Skoczni 2020/2021 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem pierwszego półrocza 2020 roku zwiększył się o 4,44 proc. i wyniósł 10,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,67 proc. do 8,22 proc.

TVP2 wyprzedziła TVN

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w zeszłym półroczu wyniósł 8,18 proc. (do góry o 7,21 proc.).

Czwarty był TVN (stacja miała 7,04 proc. udziału; w dół o 8,09 proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 33,33 proc. w pierwszym półroczu 2020 roku do 33,55 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku.

Spadki TVP Info, TVN24 i Polsat News

Spadki oglądalności w czerwcu 2021 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (4,76 proc.; w dół o 7,36 proc.; awans z 6. na 5. lokatę w rankingu), TVP Info (3,70 proc.; - 28,85 proc.; spadek z 5 na 7. pozycję) i Polsat News (1,88 proc.; - 2,08 proc.; 12. miejsce).

grafika

TVN liderem w grupie komercyjnej 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,21 proc., po spadku o 5,73 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 4,80 proc. do 9,12 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (+ 5,79 proc. do 6,21 proc.), która wyprzedziła TVP2 (- 8,53 proc. do 6,11 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia Siódemka (4,73 proc.; wzrost o 9,49 proc.).

grafika

Polsat na czele w 16-59

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 3,49 proc. do 9,13 proc.).

grafika

Mecze Polaków na Euro 2020 hitami

W pierwszym półroczu najwięcej widzów zgromadził mecz Euro 2020 Szwecja-Polska, który 23 czerwca w TVP1 oglądało 7,87 mln widzów, co przełożyło się na 61,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Zakończony przegraną naszej reprezentacji mecz był relacjonowany również w TVP Sport (383 tys. widzów) oraz TVP 4K (167 tys.). Łącznie na trzech antenach oglądało go 8,42 mln osób.

Drugie miejsce zajął rozegrany cztery dni wcześniej mecz z Hiszpanią, który zakończył się remisem. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,95 mln widzów (SHR% na poziomie 52,88 proc.). Spotkanie dodatkowo oglądać można było w TVP Sport (1,45 mln widzów) oraz TVP 4K (116 tys.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-mundial-1-8-finalu-mecze-mialy-3-02-mln-widzow,7170163698333313a ##

Podium uzupełnia relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową spotkania Szwecja-Polska. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,90 mln widzów (SHR% na poziomie 53,28 proc.).

Czwarty w zestawieniu był przegrany mecz ze Słowacją, który zakończył się przegraną Polaków. Transmisję w Jedynce obejrzało 6 mln widzów (SHR% na poziomie 49,82 proc.). Dodatkowo w TVP Sport pojedynek miał 1,43 mln oglądających, a w TVP 4K - 93 tys.

„Teleexpress” na czele dzienników

Czołową piątkę w zestawieniu uzupełnia specjalne wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 6 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu TCS w konkursu, miała średnio 5,57 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,28 proc.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 4,57 mln widzów (emisja 10 lutego; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 18 pozycji uplasowały się „Fakty” TVN z 3,48 mln oglądających (wydanie z 11 stycznia).

Hitami audycje TVP1

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 18 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po jednej lokacie należało do programów TVP2 i TVN.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style