SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i TVP2 poprawiły wyniki w I półroczu 2021 roku. TVN liderem w grupie komercyjnej

Liderem oglądalności w pierwszym półroczu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-59 - Polsat. Największą widownię zgromadziły mecze Polaków na Euro 2020, „Teleexpress” oraz finał Turnieju Czterech Skoczni 2020/2021 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Robert Lewandowski w meczu Szwecja-Polska Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem pierwszego półrocza 2020 roku zwiększył się o 4,44 proc. i wyniósł 10,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,67 proc. do 8,22 proc.

TVP2 wyprzedziła TVN

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w zeszłym półroczu wyniósł 8,18 proc. (do góry o 7,21 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Czwarty był TVN (stacja miała 7,04 proc. udziału; w dół o 8,09 proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 33,33 proc. w pierwszym półroczu 2020 roku do 33,55 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku.

Spadki TVP Info, TVN24 i Polsat News

Spadki oglądalności w czerwcu 2021 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (4,76 proc.; w dół o 7,36 proc.; awans z 6. na 5. lokatę w rankingu), TVP Info (3,70 proc.; - 28,85 proc.; spadek z 5 na 7. pozycję) i Polsat News (1,88 proc.; - 2,08 proc.; 12. miejsce).

TVN liderem w grupie komercyjnej 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,21 proc., po spadku o 5,73 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 4,80 proc. do 9,12 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (+ 5,79 proc. do 6,21 proc.), która wyprzedziła TVP2 (- 8,53 proc. do 6,11 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia Siódemka (4,73 proc.; wzrost o 9,49 proc.).

Polsat na czele w 16-59

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 3,49 proc. do 9,13 proc.).

Mecze Polaków na Euro 2020 hitami

W pierwszym półroczu najwięcej widzów zgromadził mecz Euro 2020 Szwecja-Polska, który 23 czerwca w TVP1 oglądało 7,87 mln widzów, co przełożyło się na 61,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Zakończony przegraną naszej reprezentacji mecz był relacjonowany również w TVP Sport (383 tys. widzów) oraz TVP 4K (167 tys.). Łącznie na trzech antenach oglądało go 8,42 mln osób.

Drugie miejsce zajął rozegrany cztery dni wcześniej mecz z Hiszpanią, który zakończył się remisem. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,95 mln widzów (SHR% na poziomie 52,88 proc.). Spotkanie dodatkowo oglądać można było w TVP Sport (1,45 mln widzów) oraz TVP 4K (116 tys.).

Podium uzupełnia relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową spotkania Szwecja-Polska. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,90 mln widzów (SHR% na poziomie 53,28 proc.).

Czwarty w zestawieniu był przegrany mecz ze Słowacją, który zakończył się przegraną Polaków. Transmisję w Jedynce obejrzało 6 mln widzów (SHR% na poziomie 49,82 proc.). Dodatkowo w TVP Sport pojedynek miał 1,43 mln oglądających, a w TVP 4K - 93 tys.

„Teleexpress” na czele dzienników

Czołową piątkę w zestawieniu uzupełnia specjalne wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 6 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu TCS w konkursu, miała średnio 5,57 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,28 proc.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 4,57 mln widzów (emisja 10 lutego; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 18 pozycji uplasowały się „Fakty” TVN z 3,48 mln oglądających (wydanie z 11 stycznia).

Hitami audycje TVP1

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 18 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po jednej lokacie należało do programów TVP2 i TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 poprawiły wyniki w I półroczu 2021 roku. TVN liderem w grupie komercyjnej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mati
Ładny wzrost TVN 7, Oby tak dalej.
7 26
odpowiedź
User
trew
grupa komercyjna czyli ci którym kazde badziewie mozna wcisnac plus ich długi i kredyty
10 6
odpowiedź
User
Iryk
Widzowie ogladaja na wspólnej i fakty tvn wakacje
2 3
odpowiedź