SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. „M jak miłość” hitem

Liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w lutym br. była TVP1, a w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w lotach narciarskich - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2019 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2018 roku zwiększył się o 1,44 proc. i wyniósł 10,58 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,24 proc. do 9,76 proc.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,72 proc., po wzroście względem lutego ub.r. o 0,23 proc.

Na kolejną lokatę spadł TVN (stacja ta miała 8,59 proc. udziału; w dół o 10,98 proc. - największa strata w czołowej dziesiątce zestawienia).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 39,19 proc. w lutym 2018 roku do 37,65 proc. w lutym 2019 roku.

Nowości w TVP, brak w Polsacie i TVN

Jedynka i Dwójka w lutym br. nadawały jednak premierowo więcej programów niż w lutym ub.r. (m.in. „Sanatorium miłości”, czy „Echo serca”). W ostatnich latach już w lutym TVN rozpoczynał emisje programów z wiosennej ramówki (w okolicach 20 lutego, a popołudniowe pasmo z nowymi odcinkami paradokumentów startowało już na początku analizowanego miesiąca). W tym roku z „powodów biznesowych” stacja ta opóźniła start wiosennych pozycji programowych.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,19 proc., po wzroście o 22,16 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,55 proc.; spadek o 5,59 proc.), TV Puls (3,40 proc.; + 1,80 proc.), TVN7 (3,31 proc.; - 1,78 proc.), TVP Info (3,25 proc.; - 5,25 proc.) i TTV (2,20 proc.; + 7,84 proc.).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,96 proc., po spadku o 16,21 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 8,08 proc. do 10,92 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 2,73 proc. do 7,53 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,85 proc. do 7,01 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 6,21 proc. do 10,87 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 4 lutego. Miał on średnio 5,75 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,79 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,36 mln widzów (emisja 21 lutego; 13. pozycja). Do zestawienia top 20 na 16 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 3,24 mln oglądających (10 lutego) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,79 mln oglądających (3 lutego; 20. lokata).

Na trzeciej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w lotach narciarskich z 3 lutego. Relację z zawodów z Oberstdorfu w samej TVP1 śledziło 5,18 mln osób (34,18 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, a po jednej - do TVN i Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. „M jak miłość” hitem

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Terefere
Uwielbiam to trucie o grupie komercyjnej. Połowę rzeczy kupuje się dzieciom bo coś zobaczyly w reklamie. W rankingach kredytów pożyczek i zadłużenia na różne bzdury i gadżety rządzą ponoć starsi ludzie ale jak przychodzi do oglądalności to manipulatorzy wmawiają że niby to niewazni klienci
29 2
odpowiedź
User
iksiński
1/4 rynku to podobno farmaceutyki i suplementy diety które w dominującej części kupują ludzie po 50. Z kolei większość ludzi do 30 roku życia to za przeproszeniem gołodupcy
24 2
odpowiedź
User
Mira
Nie jestem pewien czy strategia Polsatu - zero nowości jest dobra skoro rok do roku tyle tracą w obu grupach rozliczeniowych a zyskuje TVP. Z drugiej strony TVN też mocno się osuwa ale ich nowości to de facto ogrzewane kotlety.
19 6
odpowiedź
User
Pdk
Przez te skoki jest bardzo mało stałych pozycji programowych. Powinna być dla nich jakas osobna tabelka
6 1
odpowiedź
User
ano
Uwielbiam to trucie o grupie komercyjnej. Połowę rzeczy kupuje się dzieciom bo coś zobaczyly w reklamie. W rankingach kredytów pożyczek i zadłużenia na różne bzdury i gadżety rządzą ponoć starsi ludzie ale jak przychodzi do oglądalności to manipulatorzy wmawiają że niby to niewazni klienci


Tu chodzi o to ze ludzie po 50 sa na tyle madrzy, ze nie daja sie nabrac reklamie na plewy, wiec sa poza grupa komercyjna.
11 4
odpowiedź