SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. „M jak miłość” hitem

Liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w lutym br. była TVP1, a w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w lotach narciarskich - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2019 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2018 roku zwiększył się o 1,44 proc. i wyniósł 10,58 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,24 proc. do 9,76 proc.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,72 proc., po wzroście względem lutego ub.r. o 0,23 proc.

Na kolejną lokatę spadł TVN (stacja ta miała 8,59 proc. udziału; w dół o 10,98 proc. - największa strata w czołowej dziesiątce zestawienia).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 39,19 proc. w lutym 2018 roku do 37,65 proc. w lutym 2019 roku.

Nowości w TVP, brak w Polsacie i TVN

Jedynka i Dwójka w lutym br. nadawały jednak premierowo więcej programów niż w lutym ub.r. (m.in. „Sanatorium miłości”, czy „Echo serca”). W ostatnich latach już w lutym TVN rozpoczynał emisje programów z wiosennej ramówki (w okolicach 20 lutego, a popołudniowe pasmo z nowymi odcinkami paradokumentów startowało już na początku analizowanego miesiąca). W tym roku z „powodów biznesowych” stacja ta opóźniła start wiosennych pozycji programowych.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,19 proc., po wzroście o 22,16 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,55 proc.; spadek o 5,59 proc.), TV Puls (3,40 proc.; + 1,80 proc.), TVN7 (3,31 proc.; - 1,78 proc.), TVP Info (3,25 proc.; - 5,25 proc.) i TTV (2,20 proc.; + 7,84 proc.).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,96 proc., po spadku o 16,21 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 8,08 proc. do 10,92 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 2,73 proc. do 7,53 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,85 proc. do 7,01 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 6,21 proc. do 10,87 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 4 lutego. Miał on średnio 5,75 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,79 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,36 mln widzów (emisja 21 lutego; 13. pozycja). Do zestawienia top 20 na 16 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 3,24 mln oglądających (10 lutego) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,79 mln oglądających (3 lutego; 20. lokata).

Na trzeciej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w lotach narciarskich z 3 lutego. Relację z zawodów z Oberstdorfu w samej TVP1 śledziło 5,18 mln osób (34,18 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, a po jednej - do TVN i Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. „M jak miłość” hitem

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Terefere
Uwielbiam to trucie o grupie komercyjnej. Połowę rzeczy kupuje się dzieciom bo coś zobaczyly w reklamie. W rankingach kredytów pożyczek i zadłużenia na różne bzdury i gadżety rządzą ponoć starsi ludzie ale jak przychodzi do oglądalności to manipulatorzy wmawiają że niby to niewazni klienci
odpowiedź
User
iksiński
1/4 rynku to podobno farmaceutyki i suplementy diety które w dominującej części kupują ludzie po 50. Z kolei większość ludzi do 30 roku życia to za przeproszeniem gołodupcy
odpowiedź
User
Mira
Nie jestem pewien czy strategia Polsatu - zero nowości jest dobra skoro rok do roku tyle tracą w obu grupach rozliczeniowych a zyskuje TVP. Z drugiej strony TVN też mocno się osuwa ale ich nowości to de facto ogrzewane kotlety.
odpowiedź
User
Pdk
Przez te skoki jest bardzo mało stałych pozycji programowych. Powinna być dla nich jakas osobna tabelka
odpowiedź
User
ano
Uwielbiam to trucie o grupie komercyjnej. Połowę rzeczy kupuje się dzieciom bo coś zobaczyly w reklamie. W rankingach kredytów pożyczek i zadłużenia na różne bzdury i gadżety rządzą ponoć starsi ludzie ale jak przychodzi do oglądalności to manipulatorzy wmawiają że niby to niewazni klienci


Tu chodzi o to ze ludzie po 50 sa na tyle madrzy, ze nie daja sie nabrac reklamie na plewy, wiec sa poza grupa komercyjna.
odpowiedź