SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 i TVN liderami marca, mocno w górę TVN7 i TVP2 . „M jak miłość” hitem

Liderem oglądalności w marcu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” i eliminacyjne mecze reprezentacji Polski do MŚ 2022 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem marca 2020 roku zwiększył się o 4,37 proc. i wyniósł 9,55 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 12,81 proc. do 8,72 proc. Jednocześnie jest to jedyny wzrost wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Na trzecią lokatę spadł Polsat. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,67 proc. (bez zmian).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Czwarty był TVN (stacja miała 7,33 proc. udziału; w dół o 5,17 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 33,28 proc. w marcu 2020 roku do 34,27 proc. w marcu 2021 roku.

Wysokie wyniki oglądalności w marcu 2021 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,02 proc.; w dół o 14,19 proc.; awans w rankingu z pozycji 6. na 5.), TVP Info (3,68 proc.; - 43,38 proc.; spadek w rankingu z pozycji 5. na 8. - największy spadek w top 20) i Polsat News (1,92 proc.; - 22,27 proc.; spadek z 11. na 10. miejsce). W marcu ub.r. stacje newsowe szeroko relacjonowały przebieg rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 na świecie, oraz informowały o obostrzeniach wprowadzanych przez rządy.

TVN liderem w grupie komercyjnej 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,68 proc., po spadku o 0,51 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w marcu br. zmniejszył się o 2,57 proc. do 9,46 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 4,78 proc. do 6,57 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (- 1,46 proc. do 5,40 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia Siódemka, która awansowała z szóstej lokaty (5,07 proc.; wzrost o 10,94 proc.).

- Widzowie ciągle najchętniej wybierają naszą główną antenę, bo wiedzą, że tu znajdą najciekawsze i najbardziej angażujące historie, autentyczne emocje oraz ulubionych bohaterów i dziennikarzy informacyjnych. Ten kanał ma swoją silną pozycję i to się nie zmienia. Z kolei sprint jaki wykonała w ostatnim czasie Siódemka jest naprawdę imponujący. Biorąc pod uwagę dzisiejsze tendencje na rynku telewizyjnym każdy wzrost można uznać za sukces, ale kilkunastoprocentowy skok Siódemki w porównaniu do zeszłego roku cieszy nas ogromnie. W połączeniu z popularnością siódemkowych formatów w onlinie mamy jeszcze większe powody do satysfakcji - powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

Polsat na czele w 16-59

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 1,77 proc. do 9,42 proc.).

„M jak miłość” i mecze reprezentacji Polski hitami

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” z 29 marca. Miał średnio 4,14 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,13 proc.

Drugie miejsce zajął eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2022 z 28 marca, w którym nasza drużyna zmierzyła się z Andorą. Wygrane przez Polskę spotkanie (wynikiem 3 do 0) w TVP1 oglądało średnio 3,73 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,06 proc. Spotkanie transmitowane było również w TVP Sport (widownia na poziomie 1,04 mln widzów), co dało łączny wynik na poziomie 4,77 mln osób.

Podium uzupełnia „Sanatorium miłości”. Program nadany w Jedynce w niedzielny wieczór 7 marca obejrzało 3,50 mln widzów (24,70 proc. udziału).

Czwarty był rozegrany 25 mecz z Węgrami (remis 3 do 3), który w Jedynce zgromadził 3,49 mln widzów. Oczko niżej znalazł się przegrany pojedynek z Anglią z 31 marca (3,42 mln widzów; 24,04 proc. udziału).

Tuż za czołową piątką znalazł się serial „Stulecie Winnych”, który 7 marca w TVP1 śledziło 3,37 mln osób (21,25 proc. udziału).

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 17 marca na antenie stacji obejrzało 3,05 mln widzów (21,71 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,75 mln widzów (emisja 10 marca; 9. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 10 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,69 mln oglądających (8 marca).

Hitami audycje TVP1

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, trzy - do TVN, a jedna - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami marca, mocno w górę TVN7 i TVP2 . „M jak miłość” hitem

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
historyk
A niedawno Kurski opowiadał, że w TVP wszystko kwitnie, tylko seriale Lampki tracą widzów.
odpowiedź
User
Piotr
Konsekwentnie budują nowa SIODEMKE co za tym idzie oglądalność wzrasta.
odpowiedź
User
gość
siódemka fajne wyniki. pewnie lada ramówka w 16-49 wyprzedzą tvp1
odpowiedź