Olivia Drost odchodzi ze Spotlight Agency do własnej agencji Olive Media

Olivia Drost, partner zarządzająca zajmującej się influencer marketingiem Spotlight Agency, po 4 latach odchodzi do własnej agencji Olive Media - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Olivia Drost budowała Spotlight Agency od samego początku funkcjonowania firmy na rynku (2019 rok), tworząc strategię i strukturę całej agencji, raportując bezpośrednio do udziałowców spółki. Zbudowała kilka zespołów, zarządzała między innymi teamem managementu (menedżerów twórców), operacyjnym, e-commerce i produkcji wideo.

Nadzorowała projekty komercyjne agencji, w tym wprowadzanie do sieci handlowych z branży FMCG produktów współtworzonych z topowymi influencerami (m.in. z Teamu X, Natsu).  Realizowała również kampanie dla takich marek jak Missguided, Coca-Cola, L’Oréal, a także start-upów i projektów technologicznych LESS_, NASK, NCBR. W minionym roku była również prezeską zarządu dwóch spółek-córek Spotlight, tzn. Melody Media  MK Way Up Media, współtworzonych z największymi twórcami internetowymi.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/team-x-soki-excellence-biedronka-cena-opinie-gdzie-kupic ##

- To były świetny czas, za który jestem ogromnie wdzięczna - zarówno właścicielom, którzy dali mi szansę, zespołowi, z którym czułam, że możemy przenosić góry, jak i twórcom - za zaufanie, dzięki któremu zbudowaliśmy w 4 lata jedną z największych firm na rynku. Nie zamykam jednak całkowicie drzwi za sobą - mówi Drost.

Olivia Drost pozostaje doradczynią zarządu Spotlight Agency

Od lutego Olivia Drost będzie współpracowała ze Spotlight Agency w roli doradcy strategicznego zarządu spółki.

Równolegle, od 2020 roku Drost prowadziła swoją butikową agencję Olive Media, która zajmuje się doradztwem komunikacyjnym, social media marketingiem, strategią marketingową, public relations i produkcją contentu. Agencja realizowała m.in. globalną strategię dla 13 rynków IPF Group (właściciel Provident Polska), kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej na rynkach zagranicznych i Komisji Europejskiej, działania z zakresu doradztwa komunikacyjnego i social media marketingu dla Panasonic oraz wdrożenie na rynku kilku marek kosmetycznych, dostępnych w sieciach i dyskontach.

Jej stałymi klientami są innowacyjne polskie start-upy, m.in. Envirly, The Village, Gridaly, Planet Heroes, Food Bandits, Bookero. Obecnie (luty 2023 r.) zespół Olive Media liczy 12 osób w działach social media i public relations.

- Nie przestałam wierzyć w to, że influencer marketing działa, ale postanowiłam, że moje miejsce w tej branży zamiast w roli managementu twórców, jest po stronie marek i strategii. Będę doradzała im najbardziej efektywne narzędzia w zakresie planowanych działań, a często mogą się one nadal opierać na narzędziach influencer marketingowych, na których przerobiłam w ostatnich latach tysiące case studies. Od momentu podjęcia decyzji o odejściu ze Spotlight Agency w październiku ub. roku, Olive Media urosło 3-krotnie, a większość klientów do tej pory pozyskaliśmy z rekomendacji, co jest dla mnie najdobitniejszym dowodem, że postawienie na ten zespół i na te obszary komunikacji było dobrą decyzją - mówi Drost.

Inwestycja w Goodie Foodie

Dodatkowo, Drost w swoich kanałach społecznościowych poinformowała, że zakupiła 50 proc . udziałów w firmie Goodie Foodie, specjalizującej się od 15 lat w cateringu dietetycznym.. - Razem z zespołem Olive Media odpowiadam głównie za komunikację, a dzięki wdrożonym optymalizacjom i strategii marketingowej spółka już w styczniu zwiększyła przychody w skali rok do roku - dodaje.

Olivia Drost wcześniej przed przejściem do marketingu, przez 6 lat pracowała jako dziennikarka i reporterka w Polsce, Dżakarcie i Londynie, m.in. dla Onetu, CNN, Gazety Wyborczej. Jest ekspertką amerykańskiej organizacji Digital Communications Network, z którą prowadziła szkolenia i występowała na konferencjach w wielu krajach Europy i Azji. Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim i London School of Economics and Political Science.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej