SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet liderem w informacjach i publicystyce, WP.pl przyciąga najdłużej

W styczniu br. z czołowych platform z informacjami i publicystyką ogólnokrajową tylko o2.pl i Gazeta.pl zanotowały niewielkie spadki liczby użytkowników. Liderem zasięgowych jest Onet, TVN24.pl wyprzedza o2.pl i Interię, a najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających notuje WP.pl.

Article

Sekcję Onetu (Ringier Axel Springer Polska), jako strony www i aplikacji mobilnej, z kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) w styczniu br. odwiedziło 9,69 mln internautów (co dało 32,12 proc. zasięgu), każdy spędził tam przeciętnie 31 minut i 50 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczny dział na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 8,64 mln użytkowników, 28,65 proc. zasięgu oraz 36 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Sekcje informacyjno-publicystyczne trzech kolejnych portali miały bardzo podobne zasięgi. Na TVN24.pl taki obszar zanotował 7,79 mln użytkowników, 25,81 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania, na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 7,72 mln internautów, 25,6 proc. zasięgu oraz 13 minut i 36 sekund średniego czasu, a na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 7,5 mln użytkowników, 24,84 proc. zasięgu oraz 24 minuty i 59 sekund średniego czasu.

Na portalu Radia ZET część z informacjami i publicystyką ogólnopolską przyciągnął 6,25 mln internautów, z których każdy spędził tam średnio 3 minuty i 18 sekund (to najniższy wynik w rankingu). Natomiast serwis RMF24.pl zanotował prawie 6 mln użytkowników, 19,87 proc. zasięgu oraz 7 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania. Wiosną ub.r. pod marką RMF24.pl uruchomiono radio internetowe, którego można słuchać m.in. na platformie RMFon.pl.

Część informacyjno-publicystyczna Gazeta.pl (Agora) miała 6,06 mln użytkowników, 20,07 proc. zasięgu oraz 16 minut i 12 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego.

Czołową dziesiątkę zamykają sekcje z informacjami i publicystyką ogólnopolską na dwóch portalach dzienników. Na Wyborcza.pl (Agora) taki dział zanotował 5,73 mln użytkowników, 18,98 proc. zasięgu i 17 minut średniego czasu korzystania, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 5,27 mln użytkowników, 17,46 proc. zasięgu oraz 7 minut i 5 sekund średniego czasu.

W obu portalach obowiązują płatne, subskrypcyjne oferty dostępu do treści. Na portalu „Faktu” paywall wprowadzono w połowie 2020 roku, natomiast w serwisach „Gazety Wyborczej” podobna oferta działa od ośmiu lat, na koniec ub.r. korzystało z niej ponad 280 tys. użytkowników.

W porównaniu z grudniem ub.r. zdecydowana większość serwisów osiągnęła spore wzrosty odwiedzalności. Na Onecie dział informacyjno-publicystyczny zyskał 492,8 tys. użytkowników (to 5,4 proc. w górę) i 35 sekund średniego czasu korzystania (1,9 proc.), a na WP.pl - 990,3 tys. odwiedzających (12,9 proc.) i 31 sekund przeciętnego czasu (1,4 proc.).

Kilkunastoprocentowe wzrosty liczby użytkowników zanotowały też dwie inne platformy. W części informacyjno-publicystycznej Interii przybyło 757,7 tys. internautów (11,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego wydłużył się o 32 sekundy (2,2 proc.). Analogiczny obszar Wyborcza.pl zyskał 592,4 tys. użytkowników (11,5 proc.) oraz minutę i 52 sekundy średniego czasu korzystania (12,3 proc.).

Na portalu Radia ZET taki dział osiągnął wzrost o 542,5 tys. użytkowników (9,5 proc.) i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,8 proc.), a na Fakt.pl - 477,6 tys. odwiedzających (10 proc.) i 4 sekundy średniego czasu korzystania (0,9 proc.).

o2.pl i Gazeta.pl ze spadkami

Spadki liczby użytkowników zanotowały jedynie sekcje informacyjno-publicystyczne dwóch portali. Na o2.pl taki obszar stracił 100,6 tys. internautów (to 1,3 proc. w dół), a na Gazeta.pl przy spadku o 28,4 tys. odwiedzających (0,5 proc.) przeciętny czas spędzony przez internautę wydłużył się o minutę i 11 sekund (7,9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Onet liderem w informacjach i publicystyce, WP.pl przyciąga najdłużej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marta
Onet ,TVN24, wp jak zwykle najlepsze.super
odpowiedź
User
kom
Szkoda, że Onet wyłączył możliwość komentowania. Byłby jeszcze lepszy
odpowiedź
User
Geminiman
Po usunięciu komentarzy z Onetu, poziom rakcontentu drastycznie się zmienił.
odpowiedź