Onet.pl liderem w informacjach i publicystyce. TVN24.pl przed Gazeta.pl

W kategorii informacji i publicystyki Onet.pl ma więcej użytkowników od WP.pl, natomiast notuje mniej odsłon oraz krótszy średni czas korzystania przez internautów. W tej ostatniej statystyce zdecydowanym liderem jest TVN24.pl, który wyraźnie wyprzedza Gazeta.pl, natomiast pod względem zasięgu ustępuje Interii.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Onet.pl liderem w informacjach i publicystyce. TVN24.pl przed Gazeta.pl
Bartosz Węglarczyk, fot. onet

Według opracowanych przez Wirtualnemedia.pl danych z badania Gemius/PBI w lipcu br. strony Onetu z kategorii informacyjno-publicystycznej odwiedziło 8,36 mln realnych użytkowników (to 31,06 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali tam 135,57 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 27 minut i 15 sekund.

Z kolei WP.pl miała w tej kategorii 8,11 mln użytkowników (o 255,4 tys. mniej od Onetu), ale zanotowała więcej odsłon (161,19 mln) oraz dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (34 minuty i 57 sekund).

Interia.pl przy 7,71 mln użytkowników zanotowała 110,97 mln odsłon oraz 17 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania. Na zdecydowanie najdłużej internautów przyciągały treści informacyjno-publicystyczne TVN24.pl - każdy odwiedzający korzystał z nich przez godzinę, 17 minut i 9 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serwisy-tvp-w-dol-ale-przyciagaja-bardziej-niz-wp-i-facebook-zyskuja-aplikacje-mobilne-google-a-dane-gemius-pbi-z-lipca,7171261254850177a ##

Gazeta.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotowała 5,14 mln użytkowników, 66,11 mln odsłon oraz 16 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast Fakt24.pl przy 4,75 mln użytkowników miał 81,03 mln odsłon oraz 18 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania.

grafika

Onet liderem na komputerach

Na komputerach sekcje informacyjne i publicystyczne Onetu zanotowały 4,97 mln użytkowników, 70,81 mln odsłon oraz 27 minut i 21 sekund przeciętnego czasu spędzanego przez internautę. Natomiast analogiczne strony WP.pl miały 4,76 mln użytkowników, 71,64 mln odsłon oraz 31 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania.

Przeglądanie informacji i publicystyki na TVN24.pl zajęło przeciętnemu użytkownikowi aż godzinę, 52 minuty i 44 sekundy.

grafika

Onet przed WP na mobile

Na smartfonach i tabletach Onet miał kategorii informacji i publicystyki 5,43 mln użytkowników, o 66,1 tys. więcej niż WP.pl. Ten drugi portal zanotował 89,55 mln odsłon oraz 24 minuty i 27 sekund średniego czasu korzystania, a ten pierwszy - 64,76 mln odsłon oraz 16 minut i 53 sekundy średniego czasu.

TVN24.pl we wszystkich statystykach wyprzedził Interię - miał 5,3 mln odwiedzających, 74 mln odsłon oraz 38 minut i 56 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, natomiast Interia zanotowała 5 mln użytkowników, 61,47 mln odsłon oraz 12 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Onet w kategorii informacyjno-publicystycznej zyskał rok do roku 1,46 pkt proc. zasięgu (to 4,9 proc. w górę). Jednocześnie zanotował spadki o 14,24 mln odsłon oraz 5 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 9,5 i 16,1 proc. w dół).

Znaczące wzrosty liczby użytkowników i odsłon osiągnęły Wp.pl i Interia.pl. Pierwszy portal zyskał 2,53 pkt proc. zasięgu i 7 mln odsłon (9,2 i 4,5 proc. w górę), a drugi - 1,81 pkt proc. zasięgu i 7,81 mln odsłon (6,7 i 7,6 proc. w górę). Na obu zmalał natomiast przeciętny czas spędzany przez odwiedzającego: na WP.pl o 6,5 proc., a na Interii o 3,5 proc.

Zasięg TVN24.pl w tej kategorii wzrósł o 1,76 pkt proc. (czyli 7,1 proc.), a Gazeta.pl - o 1,78 pkt proc. (10,3 proc.). Jednocześnie oba portale zanotowały spadki liczby odsłon (TVN24.pl o 8,36 mln, a Gazeta.pl o 37,49 mln) i średniego czasu korzystania przez użytkownika (TVN24.pl o 11 minut i 16 sekund, Gazeta.pl o 7 minut i 54 sekundy).

Z kolei Fakt24.pl zyskał 2,19 pkt proc. zasięgu, 18,09 mln odsłon oraz minutę i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 14,2, 28,7 i 9,4 proc. w górę).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu