SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Orange i Ferrero mniej na reklamy w 2014 roku. Mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Nestle (TOP 10)

Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych w 2014 roku wzrosły o 3,2 proc. Ich liderem niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost zanotował Kino Świat, a wśród największych marketerów mniej wydali jedynie Orange Polska i Ferrero Polska.

Article

Według danych cennikowych Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) w 2014 roku wzrosły w skali roku o 3,2 proc. Wyniosły 28,6 mld zł.

Najwięcej we wsparcie swoich produktów w tym zakresie zainwestował Aflofarm Farmacja Polska. Wydał o 26,3 proc. więcej niż w 2013 roku - ponad 1,2 mld zł. Wiceliderem wydatków reklamowych był dystrybutor filmowy, firma Kino Świat. Jej budżet wzrósł aż o 287,2 proc., do 660,2 mln zł.  Trzecie miejsce w rankingu przypadło operatorowi telekomunikacyjnemu Orange Polska, który wydał 625,5 mln zł, o 8,5 proc. mniej niż rok wcześniej.

Spośród dziesięciu największych reklamodawców mniej niż w 2013 roku wydała jedynie firma Ferrero Polska. Ten producent słodyczy zredukował nakłady reklamowe o 1,6 proc. - do 366,8 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2013

2014

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

960 495 823 zł

1 213 437 048 zł

26,3

KINO ŚWIAT

170 504 704 zł

660 153 589 zł

287,2

ORANGE POLSKA

683 937 202 zł

625 493 419 zł

-8,5

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

490 622 009 zł

498 080 752 zł

1,5

LIDL POLSKA

378 493 504 zł

451 034 579 zł

19,2

USP ZDROWIE

371 390 462 zł

441 499 600 zł

18,9

P4

366 394 555 zł

369 157 710 zł

0,8

FERRERO POLSKA

372 850 490 zł

366 768 156 zł

-1,6

NESTLE POLSKA

283 855 735 zł

348 835 602 zł

22,9

METRO GROUP

337 224 216 zł

339 394 305 zł

0,7

razem

27 746 109 161 zł

28 613 552 647 zł

3,2


Według danych cennikowych w 2014 roku wzrosły wpływy reklamowe kin, radia, magazynów, outdooru i indooru. Mniejsze przychody miały telewizja i prasa.

Na reklamę kinową wydano w ub.r. 65 proc. więcej niż w 2013 roku - blisko 1,6 mld zł. Radio zarobiło na emisji reklam 17,9 proc. więcej - 4,4 mld zł. Wpływy reklamowe magazynów wzrosły o 6,4 proc. - do 3,1 mld zł, a outdooru - o 1,4 proc., do 1,45 mld zł. Na reklamę indoorową przeznaczono z kolei 0,9 proc. więcej - 22,5 mln zł.

Telewizja, która ze wszystkich mediów wciąż zarabia na reklamach zdecydowanie najwięcej, osiągnęła cennikowe przychody wynoszące 16,4 mld zł. Było to o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei przychody reklamowe dzienników spadły o 4,7 proc., do ponad 1,6 mld zł.

Cennikowe wydatki reklamowe

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2013

2014

zmiana proc.

Telewizja

16 933 577 975 zł

16 390 864 528 zł

-3

Radio

3 750 368 973 zł

4 419 454 504 zł

17,9

Gazety

1 702 299 506 zł

1 618 587 343 zł

-4,7

Magazyny

2 950 437 949 zł

3 136 159 013 zł

6,4

Outdoor

1 431 951 139 zł

1 449 935 993 zł

1,4

Kina

955 206 569 zł

1 576 074 016 zł

65

Indoor

22 267 050 zł

22 477 250 zł

0,9

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orange i Ferrero mniej na reklamy w 2014 roku. Mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Nestle (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stefano
Dlaczego nie skomentowano w żaden sposób 287,2% wzrostu Kina Świat?
10 8
odpowiedź